Gå til innhold

ÅH, som jeg gleder meg!!!

Anbefalte innlegg

Jeg og gubben skal ut i kveld, til et vennepar på rakfisk-lag, med øl og akevitt, barnefri til utpå dagen i morgen...

Det er bare SÅ lenge siden vi har vært _ute_ (i betydningen: tatt en øl og tatt drosje hjem igjen) sammen! Det har vel nesten ikke skjedd, etter at minstemann på 17 mnd kom til verden.

Det er jo ikke _så_ enkelt å "sette bort" 3 unger på en gang, liksom! Vi har jo hatt barnevakt her, mens vi har vært borte, men ikke hatt ungene inne hos svigers... Det skal bare bli _så_ utrolig godt å komme hjem, og vite at vi kan sove uten åbli vekt midt på natta av det lille "trollet" vårt!

Nå har jeg vært i dusjen, hatt en liten time med personlig pleie. Skal nå ut på trappa og trekke frisk luft, deretter skal jeg ta meg en liten øl, mens jeg kler på meg, og går mannekeng for gubben. og kl. 19.30 kommer drosja og henter oss.

Det blir nok ingen virkelig sein kveld, alle der har små unger, men så koselig det skal bli, da!;-)

Måtte bare si dette, føler meg som en 3-åring på lille-julaften!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208778-%C3%A5h-som-jeg-gleder-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt uvitende her. Er rakefisklag noe som hører advent til, eller er det tilfeldig? En kollega fortalte meg i går at hun skulle invitere familien på lutefisk og rakefisk. Jeg vet at lutefisk er julemat, men er rakefisk det også?

Ja, her i distriktet er det i adventstiden at rakfisken blir ferdig, og da spiser man den.

Den legges vel rundt midten av september eller der om kring, og den kan jo ikke ligge hvor lenge som helst i laken (salt og vann), før den råtner _helt_.

Derfor er det stor stas med rakfisk før jul, tilfedigvis i adventstiden, tror jeg.

Å rake fisk var jo fra gammelt av en måte å "bevare" fisken på, man hadde ikke fryser slik som nå. Og man la fisken i lake når man fisket den. Det beste fisket er på høsten, og derfor ble den også lagt ned da.

-Men jeg vet lite om historien til rakfisk, dette er bare noen tanker som kom dalende ned i mitt lille hode, her jeg sitter og smått venter på drosje...

Det var veldig godt med en øl nå!;-)

Ja, her i distriktet er det i adventstiden at rakfisken blir ferdig, og da spiser man den.

Den legges vel rundt midten av september eller der om kring, og den kan jo ikke ligge hvor lenge som helst i laken (salt og vann), før den råtner _helt_.

Derfor er det stor stas med rakfisk før jul, tilfedigvis i adventstiden, tror jeg.

Å rake fisk var jo fra gammelt av en måte å "bevare" fisken på, man hadde ikke fryser slik som nå. Og man la fisken i lake når man fisket den. Det beste fisket er på høsten, og derfor ble den også lagt ned da.

-Men jeg vet lite om historien til rakfisk, dette er bare noen tanker som kom dalende ned i mitt lille hode, her jeg sitter og smått venter på drosje...

Det var veldig godt med en øl nå!;-)

Takk for svar. Jeg har smakt rakefisk og det var godt. Viste ikke at det var adventsmat.

Annonse

Skal du fortelle oss om kvelden stod til forventningene? Håper formen er fin ;)

JA! Kvelden ble kjempefin!

Litt mye akevitt til fisken, kanskje, men det gjorde ingenting!

Det var virkelig herlig å komme seg ut som par, og ikke minst å få sove ut dagenderpå, uten å bli vekket av 3 småtroll;-)

Jeg satt egentlig å venta på at vi skulle dra hjem mot slutten av kvelden/natta, venta på å få sove!

hare1365380455

JA! Kvelden ble kjempefin!

Litt mye akevitt til fisken, kanskje, men det gjorde ingenting!

Det var virkelig herlig å komme seg ut som par, og ikke minst å få sove ut dagenderpå, uten å bli vekket av 3 småtroll;-)

Jeg satt egentlig å venta på at vi skulle dra hjem mot slutten av kvelden/natta, venta på å få sove!

Høres herlig ut......:) (Jeg ble vekket halv seks i morges..)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...