Gjest mij Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hvordan vil en slik hudreaksjon arte seg? Gutten min på 1,5 år har vært ekstremt survete i dag, ville ikke sitte i ro i vogna slik han vanligvis gjør, ikke sitte i stolen sin og spise.. osv. Bare surv, skrik og klag. Da vi kledde av ham for kvelden oppdaget vi røde og veldig fortykkede områder på lårene hans - akkurat der sømmen i strømpebuksa har gått. I dag tidlig hadde han noe lignende på den ene underarmen, og vi har faktisk nettopp kjøpt inn en type tøymykner vi vanligvis ikke bruker. Samtidig har han hatt feber 3 dager denne uka og blitt forkjølet. Tror dere det var en slik reaksjon han fikk? Ble bedre av å smøre på Aderma Exomega-krem, men han var fremdeles veldig rød da vi la ham. Stakkar, det må ha gjort fryktelig vondt, for han ble helt salig da han etter kveldsstellet fikk ligge på magen i armene mine. Han ble helt stille, og det tok ikke mange minuttene før han holdt på å sovne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208808-hudreaksjon-p%C3%A5-vaskemiddelt%C3%B8ymykner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg leste Hudre-aksjon, og lurte på hva i all verden for slags aksjon det var? Det kan være tøymykneren, men det kan også være at huden blir mer ømfindtlig når man er litt syk, og at han dermed reagerer på sømmene i klærne f.eks. Jeg reagerer på sømmer, lapper, innsiden av knapper etc rett som det er - og snuppa er likedan. Det kan være så enkelt som at han har vært varm og svettet også - og da vil huden bli irritert der det er sømmer f.eks. Men jeg reagerer på enkelte tøymyknere jeg også - så jeg har funnet mitt merke, og holder meg til det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208808-hudreaksjon-p%C3%A5-vaskemiddelt%C3%B8ymykner/#findComment-1511019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg leste Hudre-aksjon, og lurte på hva i all verden for slags aksjon det var? Det kan være tøymykneren, men det kan også være at huden blir mer ømfindtlig når man er litt syk, og at han dermed reagerer på sømmene i klærne f.eks. Jeg reagerer på sømmer, lapper, innsiden av knapper etc rett som det er - og snuppa er likedan. Det kan være så enkelt som at han har vært varm og svettet også - og da vil huden bli irritert der det er sømmer f.eks. Men jeg reagerer på enkelte tøymyknere jeg også - så jeg har funnet mitt merke, og holder meg til det Det er elveblest han har. Fant beskrivelser og illustrasjoner på nettet som stemmer nøyaktig - det ser ut som han har brent seg på brennesle, og utslettet klør og flytter seg rundt på kroppen. (hva skulle vi gjort uten internett? :-) Så gjenstår det bare å finne årsaken til elveblesten igjen. I dag hadde han faktisk, slik du beskriver, en hevelse der merkelappen i nakken sikkert har vært. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208808-hudreaksjon-p%C3%A5-vaskemiddelt%C3%B8ymykner/#findComment-1511390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.