tonie Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det gjelder sønnen min på to. Igjen:-) Vi var i kirka i forbindelse med en dåp nylig. Etter det har den unge herren blitt svært opptatt av Gud og sånn. Pjokken: Mamma, hvor har dere kjøpt meg? Jeg: Kjøpt? Vi har da ikke kjøpt deg. Eh...Du var en gave. Den fineste gaven mamma noen gang har fått. Pjokken: Men hvem fikk dere meg _fra_? Jeg: (tenkte så det knaket, så fort jeg kunne) Øh, jo det var fra Gud. (jeg er ikke spesielt gudelig av meg, men der og da virket det som en god idé for å slippe unna videre forklaringer). Pjokken: (ble stille en stund) Gud er snill. Jeg: Å ja? Pjokken: Ja, hun (!) er det. Gud var i kirka, mamma. Jeg: Å??? Jeg så ikke Gud...? Pjokken: Ja, hun gjemte seg på verandaen. Jeg: Å, jaha? Pjokken: Ja. (lang tenkepause) Men mamma, hvem har laget meg? Jeg: Nei nå begynner barne-TV, du! (hurra!) ----------------------- Hjelpes meg! Han er to år. 2 år. TO! Hvordan skal dette gå? Finnes det en bok med gode råd om svar på barns, si 100, 150 mest vanlige spørsmål? For en unge...:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg fikk også det spørsmålet av guttungen da han var på den alderen, og svarte vel at han var et frø i magen min som vokste til han ble så stor at han kunne komme ut av magen. Jeg tror ikke på gud, og blandet derfor ikke ham/henne inn i sånne eksistensielle spørsmål. -han ble nemlig storebror 2,5 år gammel og måtte jo ha en forklaring på hvor den nye babyen kom fra også :-) -det vanskeligste spørsmålet han stilte da han var 2 år var :"hvordan (eller var det hvorfor? - husker ikke lenger) henger månen fast". Det var første gangen jeg sto fast, men ikke den siste.*lol* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1510998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zombiebob Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Du er nok ikke den eneste som sliter - her er noen andre gullkorn fra barnemunn (tyveri): Kona til Gud heter Gudmor. Hun er moren til alle barnebarna hans; Moses, Jesus og Julenissen. Kineserne kommer nok ikke til den vanlige himmelen. Kanskje de kommer til den syvende himmel? Eller til Den Himmelske Fredsplass. Gud heter egentlig Den allmennpraktiserende hersker på himmelen og på jorden. Han bestemmer alt, hele tiden. I gamle dager het Gud "mannen med ljåen". Gud er forholdsvis grei, men han liker ikke at tyver kommer til himmelen uten grunn. Nå er det blitt ozonhull i himmelen. Det gjør at gulvet til Gud ikke helt tett lenger. Det kan bli et problem. Jesus trives veldig godt sammen med Gud. De har veldig mange felles interesser. I himmelen gjør man bare morsomme ting hele tiden. Jesus er nok smørblid. Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde. Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus eller Herre-Jesus. Den Hellige Ånd er Ånden som går. Å være engel er et typisk kvinne-yrke. Det er noen som har en hellig lama. Det er egentlig en liten kamel. Den heter Dalai-Lama. Jeg tror det er en engel. Hvis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barna komme til seg, så hadde vi ikke trengt barnehager. Gud gjorde 5 brødre om til 2 fisker. Gud skrev et gammelt testamente for han døde. I Bibelen står det at man skal være snill hele tiden og frykte Gud. Bibelen består for eksempel av De fem museboker og Marius' evangelium. De skriver om mye pent der, og det handler om mange artige typer. For eksempel handler det om Pottimor, Pottifar og om Pontius Forlat oss. Smuglere har tatt med seg bibler inn i Kina. Hvis de leser Bibelen der, kan de bli fanget og puttet i asjetten. Gud liker dårlig at folk spiser epler. Da kalles det syndefall. Men han er nok bare grådig, og vil ha alle eplene for seg selv. Du skal ikke ljuge. (Halvor, 6år) Du skal ikke stjele fra de fattige hvis de ser det. (Frida, 6 år) Du skal herde din farmor så hun kommer til himmelen. (Caroline, 7år) Du skal ikke bølle.(Halvor, 6 år) Du skal ikke begjære din ektefelle eller andre arbeidsfolk. (Christian, 9år) Du skal ikke slå i hjel tiden.(Karina, 6år) Du skal holde sammen i tykt og tynt. (Kim Andre, 7år) Du skal bare slå noen hvis du absolutt må. (Henriette, 7år) Du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg. (Oscar, 7år) Du skal oppbevare din neste som deg selv. (Runa, 8år) Liten tue kan velte stor tass. (Christian, 8år) Du skal høre på moren din samme hva hun sier og hvilket tonefall hun bruker. (Thomas Andre, 7år) Du skal bevare deg vel. (Kristin, 8år) Når det er jul feirer vi med surkål at Jesus ble født mellom en krybbe og et esel. (Kari Mette, 8år) I gamle dager surret de sammen Jesusbarnet med en slags bandasje og masse strikk. Så svøpte de ham rundt. De var så kristne at de smilte hele tiden. (Pernille, 7år) Og de måtte bare spise korn, for de hadde ikke noe annet. Dessuten hadde ikke dyr det bedre enn mennesker på den tiden. (Henrik Andre, 7år) Hyrdene hadde turban på hodet mens de gjetet sauer og høner. Etter at hyrdestunden var slutt, dro de for å besøke Jesus på julaften. Det er derfor vi gir hverandre gave i dag. Men de spiste nok kanskje ikke ribbe. Jeg tror de spiste grønnsaker og drakk vin. Eller kanskje de grillet eselet tross alt? (Julian, 7år) Det var julestjernen som lyste så høyt at de tre vimsete menn ble ført fremover til låven der Jesusbarnet lå i skjødet til jomfru Maria. (Magnus, 7år) De vise menn så en stor stjerne som de fulgte etter. Til slutt kom de frem til Jesus, som den gang bare var et vanlig barn. Så ga de Jesus røyk og myrra. (Hans, 8år) Da det ble julaften og julestjerna lyste over jomfru Maria mens hun vasket trappa, skrev Alf Prøysen "Julekveldsvisa". (Tiril, 5år) Hyrder er egentlig vanlige mennesker. Det er ikke noe å le av. (Thea, 7år) Josef ble far til Jesus Kristiansen i en grisebinge uten at noen visste om det. Først visste han det ikke selv engang. Til slutt fikk han vite det av en engel som tilfeldigvis fløy forbi. På den måten begynte den oppvoksende slekt å vise seg. (Jo, 7år) Maria var gift med Josef, men så ble hun gravid med en fallende engel. Derfor måtte de kjøre eselet helt de kom til et ungdomsherberge. Men der fikk de ikke komme inn. Til slutt måtte de bo i en gammel, råtten låve som en eller annen bonde eide, og Jesusbarnet måtte ligge oppi en skål mens eselet fremdeles stirret på ham. (Kim, 8år) Disipler er noe vi har i halsen som ligner på mandler, men som heter polypper. Noen tror på Allan, andre tror på Harry Krishna. Jesus gikk på vannet fordi han ikke ville bli våt på beina. Når noen dør, blir de lagt ned i jorda, og så sier presten: "Av jord er du kommet og der skal du bli." Så tømmer han enda en bøtte jord i hodet på deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Du er nok ikke den eneste som sliter - her er noen andre gullkorn fra barnemunn (tyveri): Kona til Gud heter Gudmor. Hun er moren til alle barnebarna hans; Moses, Jesus og Julenissen. Kineserne kommer nok ikke til den vanlige himmelen. Kanskje de kommer til den syvende himmel? Eller til Den Himmelske Fredsplass. Gud heter egentlig Den allmennpraktiserende hersker på himmelen og på jorden. Han bestemmer alt, hele tiden. I gamle dager het Gud "mannen med ljåen". Gud er forholdsvis grei, men han liker ikke at tyver kommer til himmelen uten grunn. Nå er det blitt ozonhull i himmelen. Det gjør at gulvet til Gud ikke helt tett lenger. Det kan bli et problem. Jesus trives veldig godt sammen med Gud. De har veldig mange felles interesser. I himmelen gjør man bare morsomme ting hele tiden. Jesus er nok smørblid. Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde. Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus eller Herre-Jesus. Den Hellige Ånd er Ånden som går. Å være engel er et typisk kvinne-yrke. Det er noen som har en hellig lama. Det er egentlig en liten kamel. Den heter Dalai-Lama. Jeg tror det er en engel. Hvis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barna komme til seg, så hadde vi ikke trengt barnehager. Gud gjorde 5 brødre om til 2 fisker. Gud skrev et gammelt testamente for han døde. I Bibelen står det at man skal være snill hele tiden og frykte Gud. Bibelen består for eksempel av De fem museboker og Marius' evangelium. De skriver om mye pent der, og det handler om mange artige typer. For eksempel handler det om Pottimor, Pottifar og om Pontius Forlat oss. Smuglere har tatt med seg bibler inn i Kina. Hvis de leser Bibelen der, kan de bli fanget og puttet i asjetten. Gud liker dårlig at folk spiser epler. Da kalles det syndefall. Men han er nok bare grådig, og vil ha alle eplene for seg selv. Du skal ikke ljuge. (Halvor, 6år) Du skal ikke stjele fra de fattige hvis de ser det. (Frida, 6 år) Du skal herde din farmor så hun kommer til himmelen. (Caroline, 7år) Du skal ikke bølle.(Halvor, 6 år) Du skal ikke begjære din ektefelle eller andre arbeidsfolk. (Christian, 9år) Du skal ikke slå i hjel tiden.(Karina, 6år) Du skal holde sammen i tykt og tynt. (Kim Andre, 7år) Du skal bare slå noen hvis du absolutt må. (Henriette, 7år) Du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg. (Oscar, 7år) Du skal oppbevare din neste som deg selv. (Runa, 8år) Liten tue kan velte stor tass. (Christian, 8år) Du skal høre på moren din samme hva hun sier og hvilket tonefall hun bruker. (Thomas Andre, 7år) Du skal bevare deg vel. (Kristin, 8år) Når det er jul feirer vi med surkål at Jesus ble født mellom en krybbe og et esel. (Kari Mette, 8år) I gamle dager surret de sammen Jesusbarnet med en slags bandasje og masse strikk. Så svøpte de ham rundt. De var så kristne at de smilte hele tiden. (Pernille, 7år) Og de måtte bare spise korn, for de hadde ikke noe annet. Dessuten hadde ikke dyr det bedre enn mennesker på den tiden. (Henrik Andre, 7år) Hyrdene hadde turban på hodet mens de gjetet sauer og høner. Etter at hyrdestunden var slutt, dro de for å besøke Jesus på julaften. Det er derfor vi gir hverandre gave i dag. Men de spiste nok kanskje ikke ribbe. Jeg tror de spiste grønnsaker og drakk vin. Eller kanskje de grillet eselet tross alt? (Julian, 7år) Det var julestjernen som lyste så høyt at de tre vimsete menn ble ført fremover til låven der Jesusbarnet lå i skjødet til jomfru Maria. (Magnus, 7år) De vise menn så en stor stjerne som de fulgte etter. Til slutt kom de frem til Jesus, som den gang bare var et vanlig barn. Så ga de Jesus røyk og myrra. (Hans, 8år) Da det ble julaften og julestjerna lyste over jomfru Maria mens hun vasket trappa, skrev Alf Prøysen "Julekveldsvisa". (Tiril, 5år) Hyrder er egentlig vanlige mennesker. Det er ikke noe å le av. (Thea, 7år) Josef ble far til Jesus Kristiansen i en grisebinge uten at noen visste om det. Først visste han det ikke selv engang. Til slutt fikk han vite det av en engel som tilfeldigvis fløy forbi. På den måten begynte den oppvoksende slekt å vise seg. (Jo, 7år) Maria var gift med Josef, men så ble hun gravid med en fallende engel. Derfor måtte de kjøre eselet helt de kom til et ungdomsherberge. Men der fikk de ikke komme inn. Til slutt måtte de bo i en gammel, råtten låve som en eller annen bonde eide, og Jesusbarnet måtte ligge oppi en skål mens eselet fremdeles stirret på ham. (Kim, 8år) Disipler er noe vi har i halsen som ligner på mandler, men som heter polypper. Noen tror på Allan, andre tror på Harry Krishna. Jesus gikk på vannet fordi han ikke ville bli våt på beina. Når noen dør, blir de lagt ned i jorda, og så sier presten: "Av jord er du kommet og der skal du bli." Så tømmer han enda en bøtte jord i hodet på deg Jeg tror sånne er funnet på av voksne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg fikk også det spørsmålet av guttungen da han var på den alderen, og svarte vel at han var et frø i magen min som vokste til han ble så stor at han kunne komme ut av magen. Jeg tror ikke på gud, og blandet derfor ikke ham/henne inn i sånne eksistensielle spørsmål. -han ble nemlig storebror 2,5 år gammel og måtte jo ha en forklaring på hvor den nye babyen kom fra også :-) -det vanskeligste spørsmålet han stilte da han var 2 år var :"hvordan (eller var det hvorfor? - husker ikke lenger) henger månen fast". Det var første gangen jeg sto fast, men ikke den siste.*lol* Hehehe, den var ikke enkel. Glad jeg ikke har fått akkurat _det_ spørsmålet enda. Jeg ante ikke at så små unger tenker og lurer på så mye rart, jeg. I morges da jeg stod i dusjen satt han på gulvet på badet og studerte meg. "Du mamma, har du mista tissen din, du?" *humrer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Du er nok ikke den eneste som sliter - her er noen andre gullkorn fra barnemunn (tyveri): Kona til Gud heter Gudmor. Hun er moren til alle barnebarna hans; Moses, Jesus og Julenissen. Kineserne kommer nok ikke til den vanlige himmelen. Kanskje de kommer til den syvende himmel? Eller til Den Himmelske Fredsplass. Gud heter egentlig Den allmennpraktiserende hersker på himmelen og på jorden. Han bestemmer alt, hele tiden. I gamle dager het Gud "mannen med ljåen". Gud er forholdsvis grei, men han liker ikke at tyver kommer til himmelen uten grunn. Nå er det blitt ozonhull i himmelen. Det gjør at gulvet til Gud ikke helt tett lenger. Det kan bli et problem. Jesus trives veldig godt sammen med Gud. De har veldig mange felles interesser. I himmelen gjør man bare morsomme ting hele tiden. Jesus er nok smørblid. Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde. Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus eller Herre-Jesus. Den Hellige Ånd er Ånden som går. Å være engel er et typisk kvinne-yrke. Det er noen som har en hellig lama. Det er egentlig en liten kamel. Den heter Dalai-Lama. Jeg tror det er en engel. Hvis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barna komme til seg, så hadde vi ikke trengt barnehager. Gud gjorde 5 brødre om til 2 fisker. Gud skrev et gammelt testamente for han døde. I Bibelen står det at man skal være snill hele tiden og frykte Gud. Bibelen består for eksempel av De fem museboker og Marius' evangelium. De skriver om mye pent der, og det handler om mange artige typer. For eksempel handler det om Pottimor, Pottifar og om Pontius Forlat oss. Smuglere har tatt med seg bibler inn i Kina. Hvis de leser Bibelen der, kan de bli fanget og puttet i asjetten. Gud liker dårlig at folk spiser epler. Da kalles det syndefall. Men han er nok bare grådig, og vil ha alle eplene for seg selv. Du skal ikke ljuge. (Halvor, 6år) Du skal ikke stjele fra de fattige hvis de ser det. (Frida, 6 år) Du skal herde din farmor så hun kommer til himmelen. (Caroline, 7år) Du skal ikke bølle.(Halvor, 6 år) Du skal ikke begjære din ektefelle eller andre arbeidsfolk. (Christian, 9år) Du skal ikke slå i hjel tiden.(Karina, 6år) Du skal holde sammen i tykt og tynt. (Kim Andre, 7år) Du skal bare slå noen hvis du absolutt må. (Henriette, 7år) Du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg. (Oscar, 7år) Du skal oppbevare din neste som deg selv. (Runa, 8år) Liten tue kan velte stor tass. (Christian, 8år) Du skal høre på moren din samme hva hun sier og hvilket tonefall hun bruker. (Thomas Andre, 7år) Du skal bevare deg vel. (Kristin, 8år) Når det er jul feirer vi med surkål at Jesus ble født mellom en krybbe og et esel. (Kari Mette, 8år) I gamle dager surret de sammen Jesusbarnet med en slags bandasje og masse strikk. Så svøpte de ham rundt. De var så kristne at de smilte hele tiden. (Pernille, 7år) Og de måtte bare spise korn, for de hadde ikke noe annet. Dessuten hadde ikke dyr det bedre enn mennesker på den tiden. (Henrik Andre, 7år) Hyrdene hadde turban på hodet mens de gjetet sauer og høner. Etter at hyrdestunden var slutt, dro de for å besøke Jesus på julaften. Det er derfor vi gir hverandre gave i dag. Men de spiste nok kanskje ikke ribbe. Jeg tror de spiste grønnsaker og drakk vin. Eller kanskje de grillet eselet tross alt? (Julian, 7år) Det var julestjernen som lyste så høyt at de tre vimsete menn ble ført fremover til låven der Jesusbarnet lå i skjødet til jomfru Maria. (Magnus, 7år) De vise menn så en stor stjerne som de fulgte etter. Til slutt kom de frem til Jesus, som den gang bare var et vanlig barn. Så ga de Jesus røyk og myrra. (Hans, 8år) Da det ble julaften og julestjerna lyste over jomfru Maria mens hun vasket trappa, skrev Alf Prøysen "Julekveldsvisa". (Tiril, 5år) Hyrder er egentlig vanlige mennesker. Det er ikke noe å le av. (Thea, 7år) Josef ble far til Jesus Kristiansen i en grisebinge uten at noen visste om det. Først visste han det ikke selv engang. Til slutt fikk han vite det av en engel som tilfeldigvis fløy forbi. På den måten begynte den oppvoksende slekt å vise seg. (Jo, 7år) Maria var gift med Josef, men så ble hun gravid med en fallende engel. Derfor måtte de kjøre eselet helt de kom til et ungdomsherberge. Men der fikk de ikke komme inn. Til slutt måtte de bo i en gammel, råtten låve som en eller annen bonde eide, og Jesusbarnet måtte ligge oppi en skål mens eselet fremdeles stirret på ham. (Kim, 8år) Disipler er noe vi har i halsen som ligner på mandler, men som heter polypper. Noen tror på Allan, andre tror på Harry Krishna. Jesus gikk på vannet fordi han ikke ville bli våt på beina. Når noen dør, blir de lagt ned i jorda, og så sier presten: "Av jord er du kommet og der skal du bli." Så tømmer han enda en bøtte jord i hodet på deg Hehe, mye bra. Likte særlig den om at du ikke skal slå noen hvis du ikke absolutt må:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hva tror du selv? Lytt interessert til svaret du får, evt kom med tilleggsopplysninger. Det øver barnet i å tenke selv og bygger selvtillit på dette området. Det gir barnet en følelse av at hans/hennes tanker er viktige og verdifulle. Barnet føler seg sett og forstått når du lytter og tar problemstillingen og funderingene omkring dem på alvor. Og... Du kommer ut av mange kniper. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Calóni Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg tror sånne er funnet på av voksne. Mulig de kommer ifra barn, men det har nok vært en rekke ledende spørsmål inne i bildet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Mulig de kommer ifra barn, men det har nok vært en rekke ledende spørsmål inne i bildet! Ja, minst. Det er bare så mange ord der som barn ikke bruker, og så mye som er vridd til en voksen humor som bare er ulogisk for barn å si. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Calóni Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Ja, minst. Det er bare så mange ord der som barn ikke bruker, og så mye som er vridd til en voksen humor som bare er ulogisk for barn å si. Mm. Da jeg var rundt ni år, så ble jeg intervjuet av lokalavisa. Jeg var litt sjenert, og sa ikke så mye, jeg bare svarte kort på spørsmålene jeg ble spurt om. Da jeg leste avisa neste dag, så ble jeg kjempeflau, for han hadde skrevet det på en slik måte at det så ut som om jeg bare hadde pratet i vei og kommet med morsomheter og sånt. Han hadde feks spurt meg om det jeg ble intervjuet om var morsomt, morsommere enn å gjøre lekser? Og jeg smilte kan litt og sa "ja". I avisa ble det "og xxx er MYE morsommere enn lekser, sier den lille jenta skøyeraktig". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Mm. Da jeg var rundt ni år, så ble jeg intervjuet av lokalavisa. Jeg var litt sjenert, og sa ikke så mye, jeg bare svarte kort på spørsmålene jeg ble spurt om. Da jeg leste avisa neste dag, så ble jeg kjempeflau, for han hadde skrevet det på en slik måte at det så ut som om jeg bare hadde pratet i vei og kommet med morsomheter og sånt. Han hadde feks spurt meg om det jeg ble intervjuet om var morsomt, morsommere enn å gjøre lekser? Og jeg smilte kan litt og sa "ja". I avisa ble det "og xxx er MYE morsommere enn lekser, sier den lille jenta skøyeraktig". Hahaha! Det der opplevde jeg også. Da jeg var 7-8 ble sykkelen min ramponert utenfor idrettsskolen. Journalisten spurte om jeg brukte å sykle mye, og jeg sa "litt", og i avisa stod det "xxxx seier at ho ofte er ute og syklar med vennane sine, og er trist for at ho ikkje kan gjere dette lenger". =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Calóni Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hahaha! Det der opplevde jeg også. Da jeg var 7-8 ble sykkelen min ramponert utenfor idrettsskolen. Journalisten spurte om jeg brukte å sykle mye, og jeg sa "litt", og i avisa stod det "xxxx seier at ho ofte er ute og syklar med vennane sine, og er trist for at ho ikkje kan gjere dette lenger". =) Ja, nettopp. Helt siden det intervjuet da jeg var rundt ni år gammel, så har jeg tatt alle intervjuer med en klype salt. Når man er barn tror man gjerne alt man leser, men der tok det slutt, gitt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Ja, nettopp. Helt siden det intervjuet da jeg var rundt ni år gammel, så har jeg tatt alle intervjuer med en klype salt. Når man er barn tror man gjerne alt man leser, men der tok det slutt, gitt! Ja, samme her. Også i mer alvorlige saker. En nær venn av familien døde i en helikopterulykke for en del år siden, og i avisene og på nyhetene sa de feil informasjon _hele_ tiden. Alt fra hvordan ulykken forløp, alderen hans, osv. Ikke at det har så mye å bety egentlig, men det gjorde på et vis vondt. Og det er skremmende å tenke på at det kan være så mye feilinformasjon i alle andre sakene vi hører om i media også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Calóni Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Ja, samme her. Også i mer alvorlige saker. En nær venn av familien døde i en helikopterulykke for en del år siden, og i avisene og på nyhetene sa de feil informasjon _hele_ tiden. Alt fra hvordan ulykken forløp, alderen hans, osv. Ikke at det har så mye å bety egentlig, men det gjorde på et vis vondt. Og det er skremmende å tenke på at det kan være så mye feilinformasjon i alle andre sakene vi hører om i media også. Ja, det er sjelden at alt stemmer..det journalistene ikke får vite, det må de vel dikte opp, for å få en viss sammenheng i artikkelen. En jeg kjente døde i leiligheten sin av ulmebrann på komfyren, han ble røykforgiftet. I avisen sto det at det hadde oppstått brann, og at han omkom i brannen. Da fikk jeg assossiasjoner (hvordan skrives nå det?) til et forbrent lik, mens han egentlig hadde sovnet rolig inn, han lå på sofaen foran tven. Han sov antagelig tungt da ulmebrannen oppsto, og våknet aldri igjen. Det er en ganske forskjellig død fra å bli brent levende.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208818-den-gutten-den-gutten/#findComment-1511873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.