Gå til innhold

stavanger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var rart.Mener at Stavanger kommune har en regel (som de virkelig prøver å etterleve)om å starte på rapporten og helst ha den ferdig innen 3 mnd. Vi fikk sosialrapportene våre (en i 2003 og en i 2005) innenfor 3 mnd...

Mvh

Hei!

Du husker ikke bittelillegrann feil vel? ;-) Det Stavanger Kommune har som kvalitetskrav som de har klart å etterleve helt fra 2001 til nå nylig er at de skal ha startet utredningen innen 3 måneder etter mottatt søknad, og at de skal være ferdige på 3 måneder ved førstegangsadopsjon og 2 måneder ved påfølgende adopsjoner. Veldig bra og ryddig system.

Nå de siste månedene har de mottatt så fryktelig mange søknader at de ikke klarer å komme igang innen 3 måneder mer dessverre.

Nå har jeg hørt at de skal få en ny stilling for å komme ajour igjen. Håper virkelig dette stemmer.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208839-stavanger/#findComment-1512029
Del på andre sider

Gjest i startgropa

Hei!

Du husker ikke bittelillegrann feil vel? ;-) Det Stavanger Kommune har som kvalitetskrav som de har klart å etterleve helt fra 2001 til nå nylig er at de skal ha startet utredningen innen 3 måneder etter mottatt søknad, og at de skal være ferdige på 3 måneder ved førstegangsadopsjon og 2 måneder ved påfølgende adopsjoner. Veldig bra og ryddig system.

Nå de siste månedene har de mottatt så fryktelig mange søknader at de ikke klarer å komme igang innen 3 måneder mer dessverre.

Nå har jeg hørt at de skal få en ny stilling for å komme ajour igjen. Håper virkelig dette stemmer.

MVH

Skulle ønske jeg "husket feil", men de både sa det på tlf OG det står i brevet vi fikk at det for tiden er 6 mnd i verste fall før vi i det hele tatt kan sette i gang. Hadde også hørt det med 3 mnd og ble litt paff, men de sier de har betydelig flere søkere nå. En person har nylig startet i en 50% stilling, så de håpet tiden ville gå ned noe.

Vi går uansett spennende tider i møte og gleder oss veldig:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208839-stavanger/#findComment-1512439
Del på andre sider

Skulle ønske jeg "husket feil", men de både sa det på tlf OG det står i brevet vi fikk at det for tiden er 6 mnd i verste fall før vi i det hele tatt kan sette i gang. Hadde også hørt det med 3 mnd og ble litt paff, men de sier de har betydelig flere søkere nå. En person har nylig startet i en 50% stilling, så de håpet tiden ville gå ned noe.

Vi går uansett spennende tider i møte og gleder oss veldig:)

Hei!

Det er ikke jeg som husker feil, det er evnt hun jeg kommenterte, som sa at søknaden var behandlet innen 3 måneder. Jeg var enig med deg jeg. :-)

OK, så det er en halv stilling ekstra de har fått. Håper det kan bidra til at ventetiden kryper ned der den var igjen.

Lykke til! Dere har masse å glede dere til!

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208839-stavanger/#findComment-1512518
Del på andre sider

Hei!

Det er ikke jeg som husker feil, det er evnt hun jeg kommenterte, som sa at søknaden var behandlet innen 3 måneder. Jeg var enig med deg jeg. :-)

OK, så det er en halv stilling ekstra de har fått. Håper det kan bidra til at ventetiden kryper ned der den var igjen.

Lykke til! Dere har masse å glede dere til!

MVH

Det er mulig du har rett og at jeg husker feil:-)

Jeg synes bare vi har vært så heldige og at alt har gått så raskt og glatt uten problemer. Og når vi nå har fått et så etterlengtet barn i huset så glemmer en fort hvor lenge man egentlig ventet :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208839-stavanger/#findComment-1512741
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...