Gå til innhold

Jadda, her har det vært liv i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Tok sjangsen på innvitere et vennepar med enn sønn som veldig pent sagt er ganske vilter av seg.

Det skjer noe hver gang han er her.

I dag skjedde "bare" dette:

Ødelagt brannslukningsapparat og pulver over hele 2.etasje.

En ødelagt skapklokke som kostet meg noen hundrelapper.

Puster ut etter besøket nå.

Blir helt skjelven av gutten jeg, men når jeg tenker på det nå sånn i ettertid, kan jeg ikke annet enn le.

Gutten er jo ikke annet enn snill, men jeg skjønner ikke hvordan det går an å få til så mye spetakkel på så kort tid.

Foreldrene har i hvertfall mange gode historier de kan fortelle på konfirmasjonsdagen når den tid kommer;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208933-jadda-her-har-det-v%C3%A6rt-liv-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brannmester pedersen

*kremt* Håper enten dere eller foreldrene har forsikringen i orden.... for å rydde opp etter et tømt pulverapparat koster tusenvis av kroner..... Huff huff

"Ved bruk vil pulver forurense omgivelsene en god del. Det må derfor påregnes omfattende opprydning og vasking i ettertid."

Lykke til....

Gjest KariKruskakli

*kremt* Håper enten dere eller foreldrene har forsikringen i orden.... for å rydde opp etter et tømt pulverapparat koster tusenvis av kroner..... Huff huff

"Ved bruk vil pulver forurense omgivelsene en god del. Det må derfor påregnes omfattende opprydning og vasking i ettertid."

Lykke til....

Jeg har vasket alle gulvene, tørket støv og skiftet sengetøy.

var redd for at det hadde lagt seg på veggene. Men når jeg stryker fingrene over veggene, kommer det ikke noe støv på fingrene, så jeg tror ikke det er så galt som det først så ut. Fikk stoppet det ganske raskt.

Ble helt skjelven sånn med en gang, men synes mest synd på moren.

Hun begynte å gråte og jeg hadde nok med å trøste henne.

Det er ikke så lett å hanskes med den gutten. Finnes ikke noe vondt i han. Er bare så fryktelig uheldig bestandig. Han er bare seks år, men er stor som en niåring og dårlig motorikk.

Det er som broren min sa til gutten i dag. Du er en snill gutt du. Du har bare 10 tommeltotter.

Hvorpå gutten ser på henda sine og utbryter:- Jeg har ikke 10 tommeltotter!!!!

*ler*

Gjest bare snill

var redd for at det hadde lagt seg på veggene. Men når jeg stryker fingrene over veggene, kommer det ikke noe støv på fingrene, så jeg tror ikke det er så galt som det først så ut. Fikk stoppet det ganske raskt.

Det er ikke så lett å hanskes med den gutten. Finnes ikke noe vondt i han. Er bare så fryktelig uheldig bestandig. Han er bare seks år, men er stor som en niåring og dårlig motorikk.

Det er som broren min sa til gutten i dag. Du er en snill gutt du. Du har bare 10 tommeltotter.

*ler*

Han høres ut som Emil fra Lønneberget.

Annonse

*ler*

Jeg mener ikke å være vemmelig nå altså, men har de fått ham utredet? Han høres jo ut til å være langt over snittet hyper og klossete?

Gjest KariKruskakli

Jeg mener ikke å være vemmelig nå altså, men har de fått ham utredet? Han høres jo ut til å være langt over snittet hyper og klossete?

Jeg har tenkt på det i flere år jeg.

Det eneste jeg vet var at ppt var inne i bildet tidlig da han gikk i barnehagen. Det eneste jeg har hørt at ppt har kommet frem til var at han var stor og tung og dermed klossete.

Jeg vet han gikk på "kurs" får å øve opp motorikken i barnehagen.

Jeg vet også at det er planlagt noe slikt nå på skolen, men at de fremdeles venter.

Det er andre ting som ikke stemmer med adhd. Gutten går i 1 klasse og kan lese. Har ikke adhd-barn ofte problemer med det?

Han er født med seks fingre på hver hånd. En ekstra lillefinger på hver hånd, som ble operert bort. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

For meg virker det som han har problemer med både finmotorikk og grovmotorikk.

Han er veldig aktiv, og "ser ikke" hindringer i veien. Løper rett på og veier med seg det som måtte stå i veien.

Selv om han er aktiv, har han likevel problemer med å løpe fordi han som sagt er stor og tung.

I tillegg vil han utforske ting (slik som brannparatet i går), og det virker ikke som han forstår at han gjør noe galt når han finner et malinsspann og kliner utover vinduene f.eks.

En historie jeg har ledd godt av og som jeg ler av enda.

Da vi var i syden sammen og sto på flyplassen og ventet på koffertene våre, ser jeg han plutselig ligge rett ut på bagesjebåndet mellom alle koffertene. Jeg roper til faren og han fikk akkurat tatt han før han forsvant inn i veggen."ler"

Det eneste jeg vet var at ppt var inne i bildet tidlig da han gikk i barnehagen. Det eneste jeg har hørt at ppt har kommet frem til var at han var stor og tung og dermed klossete.

Jeg vet også at det er planlagt noe slikt nå på skolen, men at de fremdeles venter.

Det er andre ting som ikke stemmer med adhd. Gutten går i 1 klasse og kan lese. Har ikke adhd-barn ofte problemer med det?

Han er født med seks fingre på hver hånd. En ekstra lillefinger på hver hånd, som ble operert bort. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Han er veldig aktiv, og "ser ikke" hindringer i veien. Løper rett på og veier med seg det som måtte stå i veien.

Selv om han er aktiv, har han likevel problemer med å løpe fordi han som sagt er stor og tung.

I tillegg vil han utforske ting (slik som brannparatet i går), og det virker ikke som han forstår at han gjør noe galt når han finner et malinsspann og kliner utover vinduene f.eks.

Da vi var i syden sammen og sto på flyplassen og ventet på koffertene våre, ser jeg han plutselig ligge rett ut på bagesjebåndet mellom alle koffertene. Jeg roper til faren og han fikk akkurat tatt han før han forsvant inn i veggen."ler"

Det er jo ikke nødvendigvis ad/hd, men det finnes jo en del andre "bokstavdiagnoser" også.

Foreldrene bør så absolutt stå hardt på at han skal få hjelp på skolen, for jeg kan ikke tenke meg annet enn at han sliter der.

Gjest KariKruskakli

Det er jo ikke nødvendigvis ad/hd, men det finnes jo en del andre "bokstavdiagnoser" også.

Foreldrene bør så absolutt stå hardt på at han skal få hjelp på skolen, for jeg kan ikke tenke meg annet enn at han sliter der.

Jeg vil ikke spørre for mye, men jeg vil tro at skolen tar tak i det.

Hørtes en smule slitsomt ut. Kanskje greit å la hytta være fredet, ja :-)

Min venninne hadde med seg sin sønn, dengang litt over 3 år,på besøk til et vennepar. Han presterte å starte en bil ute på gårdsplassen og kræsjet den inn i en annen bil som sto parkert der. Heldigvis gikk det bra med gutten, men alle rundt dem lærte seg iallefall å passe godt på bilnøklene sine:-)

Annonse

Gjest KariKruskakli

Hørtes en smule slitsomt ut. Kanskje greit å la hytta være fredet, ja :-)

Min venninne hadde med seg sin sønn, dengang litt over 3 år,på besøk til et vennepar. Han presterte å starte en bil ute på gårdsplassen og kræsjet den inn i en annen bil som sto parkert der. Heldigvis gikk det bra med gutten, men alle rundt dem lærte seg iallefall å passe godt på bilnøklene sine:-)

He he, det ville jeg ha gjort også;)

Jaja, har ikke denne gutten noen diagnose, så er det oppdragelse som mangler. Beklager å måtte si det, men ingenting av dette kan skyldes på "stor og tung-og dermed klossete".

Gjest KariKruskakli

Jaja, har ikke denne gutten noen diagnose, så er det oppdragelse som mangler. Beklager å måtte si det, men ingenting av dette kan skyldes på "stor og tung-og dermed klossete".

Det er nok noe mer en bare stor og klossete.

Jeg er ikke enig alt foredrene gjør. Det er en noen ting jeg ville ha gjort på en annen måte, uten at jeg vil gå nærmere inn på den biten.

Men til foreldrenes forsvar, så er det ikke lett å styre denne gutten altså. Såpass har jeg sett og forstått.

Oj...oj... oj

Pulveret fra pulverapparatet må fjernes med spesialmiddel. kontakt forsikringsselskap og spesialfirma. Pulveret sprer seg OVERALT, og det er ikke sikkert det holder å rense 2.etasjen...

Vi ble nødt til å bruke pulverapparat ifm en brann, og selv om brannskaden var begrenset til et rom, måtte hele huset renses (og da mener jeg HELE; alle klær, tekstiler, møbler, rom osv osv).

Husk at dersom ungen er så liten at han ikke skjønte at han gjorde noe galt, så har dette betydning for forsikringsselskapet.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...