Gå til innhold

forrett + dessert til lutefisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest "skara"

Lutefisksuppe og moltekrem.

Er iallefall det jeg har fått.

Lutefisksuppe hørtes utrolig kvalmt ut husker jeg, men så flink pike som jeg er må jeg jo smake før jeg sier at jeg ikke liker he he.Kjempegodt!!!

Hun koker suppe av kraften med masse fløte og noe rømme i men har desverre ikke noen oppskrift.

En gang i året spiser vi dette oss svigermor. Nå er det ikke lenge før vi skal ha det igjen gleder meg sitter nå med vann i munnen hi hi

Svigermor pratet varmt om lutefisken de skal ha på lille julaften idag.Da nevnte hun at de alltid hadde risengryns suppe etterpå,hun sa også hvorfor,men jeg husker ikke helt,skulle liksom dempe noe....*klør meg i hodet* og pokker om jeg husker;-)

Selv er jeg ikke vant til noe forrett til lutefisk,og til dessert har vi vanlig riskrem med rød saus eller dronning maud pudding.

Lutefisksuppe og moltekrem.

Er iallefall det jeg har fått.

Lutefisksuppe hørtes utrolig kvalmt ut husker jeg, men så flink pike som jeg er må jeg jo smake før jeg sier at jeg ikke liker he he.Kjempegodt!!!

Hun koker suppe av kraften med masse fløte og noe rømme i men har desverre ikke noen oppskrift.

En gang i året spiser vi dette oss svigermor. Nå er det ikke lenge før vi skal ha det igjen gleder meg sitter nå med vann i munnen hi hi

Hva slags kraft koker hun suppa på? Regner med at du ikke mener vannet fra fisken? (DET hørtes ikke særlig godt ut, selv om jeg syns lutefisk er godt...)

Gjest "skara"

Hva slags kraft koker hun suppa på? Regner med at du ikke mener vannet fra fisken? (DET hørtes ikke særlig godt ut, selv om jeg syns lutefisk er godt...)

Hun bruker litt av kraften, men hun bruker vist å koke torsk også og tar vare på kraften som hun fryser ned og tar dette også med, men hun bruker mye fløte + melk og rømme blir jo som fiskesuppe egentlig.

Du vet jo hvordan disse som har laget dette i en mannsalder er, de bare slumper og smaker til håpløst å få en oppskrift der i gården skal jeg si deg.

Har desverre ikke noen oppskrift jeg ble like klok iallefall he he.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...