Gå til innhold

Barnehage i romjula?

Gjest det lurer jeg på her

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

5

• morsan

3

• Mandolaika

3

• hare1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

I år skal vi reise bort hele romjula, men de årene vi er hjemme, tror jeg vi har holdt ungene hjemme de dagene vi har hatt fri. Kankje tatt én dag eller to - maks. Ungene synes også det er deilig med ferie og være sammen med oss voksne på rolige juledager :-)

Annonse

I år skal Mis 3-4 timer i bhg de dagene i romjulen, fordi jeg har lyst å være litt alene med storesøsteren. Den muligheten har jeg jo med barnehagejenta hele året, hun kan jeg alltids ta ut av barnehagen en dag innimellom, det er litt værre med henne som går på skolen.

Det har jeg gjort kun en jul, da han var 2,5 år, da han ble sendt en dag (eller var det to??) i bhg fra ca 10-1430, rett og slett for å få lekt litt med andre barn.

Året etter var han så stor at han heller hadde besøk av kompiser hjemme/var på besøk.

(Og da han var 1,5 var han i en bhg som holdt julestengt! *S*)

Den dagen han var i bhg var det uansett bare meg som hadde fri, og det var kjekt å ha noen timer til å bunkre opp litt mat etc etter alle helligdagene.

Vi har gjort det et par ganger for å kunne ta en dag i skisenteret uten unger. Fint å pleie kjæresteforholdet med en dag fri uten unger, og romjula er en ypperlig anledning.

Dessuten blir særlig storebror ganske atal etter noen dager med bare lillesøster å leike med. Han savner SFO (tidl. bhg) etter noen dager med fri.

Har ikke betsemt oss for hva vi gjør i år.

Bestemt dere? Men SFO er vel stengt i romjulen???

Ungene har alltid fri i romjula.

Skulle bare mangle når man er hjemme selv.

Mange sier at ungene kjeder vettet av seg hjemme...

Hva med å aktivisere dem litt/gjøre ting sammen med dem som man får lite tid til ellers i året?

Og hva så om de kjeder seg litt, er nok bare sundt. Trenger ikke å være action bestandig.

Når det gjelder lekekamerater er det jo mange som har fri i romjula, og man kan jo avtale besøk med andre b.hg-barn.

Det er jo faktisk bare en ukes tid det er snakk om.

Men om man ikke har noe valg, er det nok koselig å være i b.hg også i romjula. Lite unger og voksne med god tid :o)

Annonse

Sfo er åpent hos oss også, men vi sender dem aldri ditt i romjulen. Da koser hele familien seg sammen hjemme :)

Ja, vi benytter oss heller ikke av det, men det er da alltid noen som ikke har noe valg. Kanskje særlig på en jul som denne hvor det er så mange arbeidsdager.

Jeg har forresten forlengst brukt opp alle feriedagene mine, men juleferie VIL jeg ha, så da blir det fri med trekk i lønn! ;-)

Siden du har halv plass til 2-åringen din vil jo ungen din få litt av begge deler, så jeg ville kanskje brukt barnehagen litt i jula da ja.

Uansett så har barna godt av fri like mye som oss foreldre. Ungene blir slitene de også. Ta med deg barnet ditt ut i akebakken så får hun/han noen å leke med.

Jeg jobber selv i barnehage og kunne aldri tenkt meg å sende mine egne barn i bhg i romjula.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...