Gjest blomsterløk Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ja, barnehagen vår er mye større (kommunal). Vi er forresten pålagt å gi barna fri fra barnehagen minst 4 uker i året (ikke enkeltdager, men sammenhengende), tror det er barnehageloven eller noe. Det gjelder vel dere også. Men likevel, hvor mange dager i julen og påsken er det mer enn 4 barn i barnehagen? Og hvor mange uker om sommeren er det fler enn 4 barn? Og hvorfor kan en ansatt bare holde barnehagen halvt åpen? Det blir vel bortimot full dag? Jeg er enig med andre her at 5 uker ferie er viktig for folk. Når det er arbeidstagers marked, tror jeg det er lurt å se om det kan være mulig å finne en løsning. Den 5. ferieuken kan f.eks. tas i forb. m. jul og påske? Hos oss er det et krav at ungene har 4 ukers ferie i løpet av et år. Det trenger ikke å være i strekk. Og planleggingsdagene i løpet av året går inn under disse 4 ukene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1518429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hos oss er det et krav at ungene har 4 ukers ferie i løpet av et år. Det trenger ikke å være i strekk. Og planleggingsdagene i løpet av året går inn under disse 4 ukene. Vi har fått beskjed om at hver enkelt uke må være sammenhengende (altså ikke nødvenidgvis alle 4 i ett strekk, men heller ikke bare 1-2 dager i uka i en lengre periode) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1518434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blomsterløk Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Vi har fått beskjed om at hver enkelt uke må være sammenhengende (altså ikke nødvenidgvis alle 4 i ett strekk, men heller ikke bare 1-2 dager i uka i en lengre periode) Det er i allefall ikke slik hos oss foreløpig. Men det er vel sikkert forskjellig praksis fra kommune til kommune. Vi har plass i kommunal barnehage. Ut i fra reglene hos oss trenger man jo strengt tatt bare ta ut barna i 3 uker, i og med at det er 5 planleggingsdager pr. år. Men sønnen vår har mer ferie enn kravet til barnehagen. Har vi ferie så har så klart også gutten vår ferie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1518486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ja, barnehagen vår er mye større (kommunal). Vi er forresten pålagt å gi barna fri fra barnehagen minst 4 uker i året (ikke enkeltdager, men sammenhengende), tror det er barnehageloven eller noe. Det gjelder vel dere også. Men likevel, hvor mange dager i julen og påsken er det mer enn 4 barn i barnehagen? Og hvor mange uker om sommeren er det fler enn 4 barn? Og hvorfor kan en ansatt bare holde barnehagen halvt åpen? Det blir vel bortimot full dag? Jeg er enig med andre her at 5 uker ferie er viktig for folk. Når det er arbeidstagers marked, tror jeg det er lurt å se om det kan være mulig å finne en løsning. Den 5. ferieuken kan f.eks. tas i forb. m. jul og påske? Det er åtte barn totalt i bhg - og to voksne. Åpningstiden er fra 07.30 til 16.30. En person kan kun jobbe i åtte timer, og har krav på en halvtimes pause - det betyr 7,5 timer. Dersom kun én person er på jobb, så kan barnehagen kun være åpen fra 08.00 til 15.30 (forutsatt at man følger barnehageloven, og arbeidsmiljøloven). En person kan også kun håndtere fire barn. Om jeg skal ha én person på jobb i hele åtte uker - fordi det alltid skal være åpent, så betyr det at hvert barn må ha fire ukers ferie innenfor denne tiden, og i de resterende ukene kun kan være i bhg i 7,5 timer. Det er ikke særlig brukervennlig. Dersom en person har ferie i romjulen og en annen i påsken, barnehagen har begrenset åpningstid for halvparten av barna og stengt i juli - etterlater det to til tre feriedager til for de ansatte. Dersom de skal få ta dem når de vil - så må jeg leie inn vikar for disse dagene, fordi jeg ikke kan stenge bhg. Dersom de tar dem samtidig må bhg være stengt, og foreldrebetalingen reduseres og videre går inntekten ned - dermed har vi enda mindre ressurser enn vi allerede har. Dersom de tar dem i samme uke men etterhverandre - betyr det en hel uke med redusert åpningstid for foreldrene, dermed får de ikke det de har kontraktsfestet krav på, og kan kreve redusert pris. Jeg gjør virkelig ikke dette for å være vanskelig - det er lite midler til overs i barnehage, og det er faktisk ikke mulig å få det til uten at noen må fire på noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1518506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Charlot Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Nei - åh.... Fri uten lønn - betyr at jeg kan bruke det som egentlig skulle vært brukt i lønn, på vikar. Dermed er det ingen ekstra utgift. Om noen skal ha en fridag MED lønn - må jeg betale både den som skal ha lønn, OG vikar for dagen - dermed blir det dobbelt så dyrt. Skal bhg være åpen, så må jeg enten ha folk på jobb - eller vikar. På ett år blir lønn og feriepenger likt uansett om det er fire eller fem ukers ferie. MEN; jeg kan ikke ha bhg.stengt i fem uker - fordi foreldrene betaler for å ha den åpent i 48 uker, ikke 47. Dersom de skal betale for 48 uker, og jeg skal ha åpent i 48 uker, så må også de ansatte jobbe i 48 uker. Dersom de bare skal jobbe i 47 (for samme lønn som for 48) så får jeg en ekstra utgift på en hel uke (uavhengig om den er sammenhengende eller ikke) jeg ikke ville fått ellers. Og de får litt mer i lønn - men ikke nok til å dekke dobbel bemanning i en hel uke. Dobbel bemanning i en uke koster meg rundt 15.000 kroner ekstra - og det er for mye. De får også muligheten til fri uten lønn når det passer dem - da bruker jeg pengene de skulle hatt på lønn på vikar i stedet... See? Nøyer meg med å kommentere den siste setningen din. "De får også muligheten til fri uten lønn når det passer dem - da bruker jeg pengene de skulle hatt på lønn på vikar i stedet..." Dersom det her er snakk om for eksempel 5 enkeltdager i løpet av året og du betaler kr. 4 000,- høyere årslønn enn det andre gjør - så VIPS har du den 5 ferieuken. Forstår?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eks-eier Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 At du gidder. Å drive privat barnehage er pyton, ikke tjener man på det og det eneste man får er klager, klager og klager. Jeg har aldri vært så nedbrutt, så mistenkeliggjort, vært i så mange konflikter og opplevd så mye vrangvilje som da jeg drev en familiebarnehage. Jeg som oppfattes som grei og real og rolig til vanlig. Folk tror visst at de SKAL være i konflikt og opposisjon til sin sjef?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Nøyer meg med å kommentere den siste setningen din. "De får også muligheten til fri uten lønn når det passer dem - da bruker jeg pengene de skulle hatt på lønn på vikar i stedet..." Dersom det her er snakk om for eksempel 5 enkeltdager i løpet av året og du betaler kr. 4 000,- høyere årslønn enn det andre gjør - så VIPS har du den 5 ferieuken. Forstår?? Ja, men jeg betaler ikke høyere årslønn i form av penger enn det andre gjør - små barnehager har mindre midler enn store. Det er ikke mer penger - see? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Vi brukte også en familiebarnehage for litt over 2 år siden. vi betalte for 11 månder. Den var stengt i romjula, påskeuka og fem uker i sommerferien. Det var sikkert før maksprisreglene kom 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 At du gidder. Å drive privat barnehage er pyton, ikke tjener man på det og det eneste man får er klager, klager og klager. Jeg har aldri vært så nedbrutt, så mistenkeliggjort, vært i så mange konflikter og opplevd så mye vrangvilje som da jeg drev en familiebarnehage. Jeg som oppfattes som grei og real og rolig til vanlig. Folk tror visst at de SKAL være i konflikt og opposisjon til sin sjef?? Skulle nesten tro jeg hadde skrevet dette selv... Og det som forundrer meg mest - er at absolutt INGEN har forståelse for at man faktisk gjør det beste som er mulig å gjøre med de midlene man har? "Jamen, det er jo bare 4.000 kroner?" "Det er jo bare en uke". "Det er jo bare..." Ja, det er bare ....! Men hvem skal betale det? Skal jeg betale av min private lomme? Å foreslå noe mer enn makspris er uhørt - nei, det kan vi ikke akseptere! Men selv ville de ikke ha jobbet et sted med fire ukers ferie, ikke muligheter for overtid, etc... Ser de ikke sammenhengene? En ting er at foreldre ikke gjør de, det er kanskje begrenset hva man kan forvente av forståelse for økonomi/bedrifter av menigmann - men at ikke politikerne ser det? At ikke politikerne ser konsekvensene og ringvirkningene av maksprisen? Jeg er ikke mot makspris i den forstand at jeg skal tjene meg rik på dette. Det hadde selvfølgelig vært hyggelig å tjene masse penger på "lite" jobb, men jeg er også forelder, og skal også betale barnehageregningen min. Jeg er mot den fordi det fører med seg så mye frustrasjon og usikkerhet, ekstremt presset økonomi, og enda flere stressede personer. Hvorfor kan det ikke være mulig å betale for det man får? Har man pedagog på heltid koster det ekstra, har man større uteareale koster det ekstra, har man mange turer koster det ekstra - og så kan man selv velge hva man anser som viktig og ikke. Det er dessverre ikke nok bhg.plasser til alle i dette landet - og det er en tragedie. Fra politisk hold burde konsentrasjonen ligge i å gjøre noe med dette problemet, før de presser flere barnehager til konkurs med bestemmelsene sine. Og skal jeg være helt ærlig - det neimen ikke sikkert jeg gidder dette lenger! I budsjettet for neste år sitter jeg igjen med -270 kroner når alt er tatt høyde for, så jeg får bare håpe at folk ikke blir så syke som de har vært i år... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ..lykke til med ansettelse av ny f.sk.lærer Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Det handler ikke om å være gnien... Jeg har to ansatte, to personer på jobb - det vil si at jeg må stenge om den ene er borte, eller ha vikar. Det sier seg selv at foreldre ikke aksepterer å betale for 11 måneder, men bare få 10,75. Derfor må jeg også har åpent i 11 måneder. Skal de ansatte ha en uke ferie i tillegg da - så betyr det ti vikardager, det er kjapt 15.000 kroner ekstra pga én uke, og det er ganske mye. Vi har stengt tre uker i juli, romjulen og påsken - det blir fire uker. Hvordan hadde du som forelder stilt deg til å betale for 11 måneder, få plass i 10,75 måneder, og i tillegg er det stengt fire uker i strekk på sommeren? For meg hadde det hvertfall blitt et problem.... Jeg skjønner det i større barnehager hvor man kan trikse mellom avdelingene, men det kan jo ikke jeg. Hmm..jeg skjønner dilemmaet ditt. Kinkig situasjon ja. Men 15.000 kroner er ikke mye penger - egentlig? Og nå som du er i prosess med å ansette en ny f.skolelærer, kan du jo redusere lønna og tilby 5 uker ferie i stedet, også kan den som fremdeles jobber hos deg, få valget om å ha 5 uker mot å redusere lønna? (eller ikke) Dersom de tar ut den 5 uka hver for seg, vil vel ikke foreldrene merke noe reduksjon i plassen vel? (skjønte ikke helt den jeg:o) Litt sent å svare, men jeg prøver allikevel. Artig med problemløsning. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirakel*2? Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Skulle nesten tro jeg hadde skrevet dette selv... Og det som forundrer meg mest - er at absolutt INGEN har forståelse for at man faktisk gjør det beste som er mulig å gjøre med de midlene man har? "Jamen, det er jo bare 4.000 kroner?" "Det er jo bare en uke". "Det er jo bare..." Ja, det er bare ....! Men hvem skal betale det? Skal jeg betale av min private lomme? Å foreslå noe mer enn makspris er uhørt - nei, det kan vi ikke akseptere! Men selv ville de ikke ha jobbet et sted med fire ukers ferie, ikke muligheter for overtid, etc... Ser de ikke sammenhengene? En ting er at foreldre ikke gjør de, det er kanskje begrenset hva man kan forvente av forståelse for økonomi/bedrifter av menigmann - men at ikke politikerne ser det? At ikke politikerne ser konsekvensene og ringvirkningene av maksprisen? Jeg er ikke mot makspris i den forstand at jeg skal tjene meg rik på dette. Det hadde selvfølgelig vært hyggelig å tjene masse penger på "lite" jobb, men jeg er også forelder, og skal også betale barnehageregningen min. Jeg er mot den fordi det fører med seg så mye frustrasjon og usikkerhet, ekstremt presset økonomi, og enda flere stressede personer. Hvorfor kan det ikke være mulig å betale for det man får? Har man pedagog på heltid koster det ekstra, har man større uteareale koster det ekstra, har man mange turer koster det ekstra - og så kan man selv velge hva man anser som viktig og ikke. Det er dessverre ikke nok bhg.plasser til alle i dette landet - og det er en tragedie. Fra politisk hold burde konsentrasjonen ligge i å gjøre noe med dette problemet, før de presser flere barnehager til konkurs med bestemmelsene sine. Og skal jeg være helt ærlig - det neimen ikke sikkert jeg gidder dette lenger! I budsjettet for neste år sitter jeg igjen med -270 kroner når alt er tatt høyde for, så jeg får bare håpe at folk ikke blir så syke som de har vært i år... Har du slått ifra deg det med utvidelsen? Var det ikke snakk om at du skulle ha flere barn? Jeg skjønner ikke hvordan du har kapasitet! Full jobb, aleineforelder (synes jeg å huske) og driver barnehage. Er du en av disse superkvinnene som finnes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eks-eier Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Skulle nesten tro jeg hadde skrevet dette selv... Og det som forundrer meg mest - er at absolutt INGEN har forståelse for at man faktisk gjør det beste som er mulig å gjøre med de midlene man har? "Jamen, det er jo bare 4.000 kroner?" "Det er jo bare en uke". "Det er jo bare..." Ja, det er bare ....! Men hvem skal betale det? Skal jeg betale av min private lomme? Å foreslå noe mer enn makspris er uhørt - nei, det kan vi ikke akseptere! Men selv ville de ikke ha jobbet et sted med fire ukers ferie, ikke muligheter for overtid, etc... Ser de ikke sammenhengene? En ting er at foreldre ikke gjør de, det er kanskje begrenset hva man kan forvente av forståelse for økonomi/bedrifter av menigmann - men at ikke politikerne ser det? At ikke politikerne ser konsekvensene og ringvirkningene av maksprisen? Jeg er ikke mot makspris i den forstand at jeg skal tjene meg rik på dette. Det hadde selvfølgelig vært hyggelig å tjene masse penger på "lite" jobb, men jeg er også forelder, og skal også betale barnehageregningen min. Jeg er mot den fordi det fører med seg så mye frustrasjon og usikkerhet, ekstremt presset økonomi, og enda flere stressede personer. Hvorfor kan det ikke være mulig å betale for det man får? Har man pedagog på heltid koster det ekstra, har man større uteareale koster det ekstra, har man mange turer koster det ekstra - og så kan man selv velge hva man anser som viktig og ikke. Det er dessverre ikke nok bhg.plasser til alle i dette landet - og det er en tragedie. Fra politisk hold burde konsentrasjonen ligge i å gjøre noe med dette problemet, før de presser flere barnehager til konkurs med bestemmelsene sine. Og skal jeg være helt ærlig - det neimen ikke sikkert jeg gidder dette lenger! I budsjettet for neste år sitter jeg igjen med -270 kroner når alt er tatt høyde for, så jeg får bare håpe at folk ikke blir så syke som de har vært i år... Helt enig med deg. Jeg ble mildt sagt forbauset over mange utspill mens jeg drev barnehage. Et eksempel, vi slet med økonomien, hadde ekstra møte med de ansatte for å informere om den elendige økonomien som i verste fall kunne føre til redusert bemanning. Dagen etter kommer en av de ansatte til meg og spør om det er penger til julebord.... Jubala, jeg er glad jeg er ferdig med den perioden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Har du slått ifra deg det med utvidelsen? Var det ikke snakk om at du skulle ha flere barn? Jeg skjønner ikke hvordan du har kapasitet! Full jobb, aleineforelder (synes jeg å huske) og driver barnehage. Er du en av disse superkvinnene som finnes? Super-mamma Neida, jeg har ikke slått det fra meg - jeg holder på å krangle med bydelen Vel, jeg må innrømme at det er litt mye - men om du husker innlegget mitt om teater-turen (?) så er det sånne ting som holder det gående. Og så gjør jeg jo en god gjerning da... Jeg hjelper kanskje ikke sultne barn i Afrika - men jeg hjelper syv andre foreldrepar med å få deres hverdag til å gå i hop, og håper at jeg kan hjelpe ni til fra august neste år. Får sove godt om natten, og kanskje kommer nissen til jul også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hmm..jeg skjønner dilemmaet ditt. Kinkig situasjon ja. Men 15.000 kroner er ikke mye penger - egentlig? Og nå som du er i prosess med å ansette en ny f.skolelærer, kan du jo redusere lønna og tilby 5 uker ferie i stedet, også kan den som fremdeles jobber hos deg, få valget om å ha 5 uker mot å redusere lønna? (eller ikke) Dersom de tar ut den 5 uka hver for seg, vil vel ikke foreldrene merke noe reduksjon i plassen vel? (skjønte ikke helt den jeg:o) Litt sent å svare, men jeg prøver allikevel. Artig med problemløsning. ) I en barnehage er 15.000 mye - det betyr at jeg må finansiere det av egen lomme, vi har jo ikke noe overskudd, og det har jeg ikke råd til. Når det gjelder førskolelærerlønn, så er den satt etter en tabell fra kommunen, og den må jeg forholde meg til - det beregnes ut fra alder og ansenitet. Dvs - om bare de over 35 søker, så har jeg et problem, klarer jeg å få en på 26 så er det greit Men da igjen er vi i dilemmaet med stabilitet og erfaring, det er liksom alltid noe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirakel*2? Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Super-mamma Neida, jeg har ikke slått det fra meg - jeg holder på å krangle med bydelen Vel, jeg må innrømme at det er litt mye - men om du husker innlegget mitt om teater-turen (?) så er det sånne ting som holder det gående. Og så gjør jeg jo en god gjerning da... Jeg hjelper kanskje ikke sultne barn i Afrika - men jeg hjelper syv andre foreldrepar med å få deres hverdag til å gå i hop, og håper at jeg kan hjelpe ni til fra august neste år. Får sove godt om natten, og kanskje kommer nissen til jul også "Får sove godt om natten, og kanskje kommer nissen til jul også :)" Med din flaks skal du ikke være sikker. Kanskje han har sluttet i jobben sin til da eller noe:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 "Får sove godt om natten, og kanskje kommer nissen til jul også :)" Med din flaks skal du ikke være sikker. Kanskje han har sluttet i jobben sin til da eller noe:) *ler* Bra poeng! Prøver å finne en nisse til Billa nå, ikke lett det heller... Faren er bortreist, jeg er singel, morfar skal være der, ingen onkler, ingen tanter med kjæreste, vanskelig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken jul Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Du kan kanskje skaffe deg en praktikant fra aetat eller sosialkontor? De får du ha gratis og da når du egentlig skulle tatt inn vikar så gjør du ikke det. Det er egentlig ikke lov å gjøre det sånn men de fleste bedrifter gjør det. Du sparer vikarbudsjettet ditt endel med å gjøre det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Du kan kanskje skaffe deg en praktikant fra aetat eller sosialkontor? De får du ha gratis og da når du egentlig skulle tatt inn vikar så gjør du ikke det. Det er egentlig ikke lov å gjøre det sånn men de fleste bedrifter gjør det. Du sparer vikarbudsjettet ditt endel med å gjøre det sånn. Ja, jeg har faktisk tenkt litt på det... Vet du om det bare er å ringe dem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken jul Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, jeg har faktisk tenkt litt på det... Vet du om det bare er å ringe dem? Ja det er nok bare å ringe dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest charlot Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, men jeg betaler ikke høyere årslønn i form av penger enn det andre gjør - små barnehager har mindre midler enn store. Det er ikke mer penger - see? Ref ditt svar til "få orden i forholdene" "Nei, men hun har andre goder? Mer lønn f.eks? Og jobber ikke i full stilling? Hun har fått alt hun har krav på og mer til - det er ikke problemet" Bla. her sier du jo at du gir mer lønn enn andre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208952-tar-det-aldri-slutt/page/7/#findComment-1519931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.