Gå til innhold

eksen som ikke ønsker å betale barnebidrag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• PieLill

5

• margerita1365380476

5

• Atene

3

Mest aktive i denne tråden

jeg håper ting har endret seg på 2-3 år. Kanskje han har fått samboer og bedre råd?

Selv om hans økonomiske situasjon endrer seg, er det nok ikke så sannsynlig at hans økonomiske teft, holdninger og adferd blir forandret. Det som kanskje mest sannsynlig vil forandre seg er unnskyldningene og manipulasjonsstrategiene.

Ville satse på å kjøre lovverk og offentlige satser, uten å være villig til å diskutere noe annet, for alle penga, bokstavelig talt.

mvh

Gjest Bollywood

1400 er et veldig lite beløp å betale for et barn i en måned. Hvis han kjøper mye klær og utstyr til barnet så ville jeg gått med på en midlertidig avtale. Men mener han at han skal slippe å betale noe som helst for sin egen sønn fra han er 5 til 18 år? Med så mye fri fra barnet har han tid til en ekstrajobb, overtid m.m.

Fyren driver kun å manipulwerer deg! Du må _aldri_ gi deg på dette!!!

Det koster å ha barn, så selvsagt skal faren bidra også (han burde skjønne at bidraget hans er knøttlite i forhold til hva det koster å ha barn)

Annonse

Det enkleste er at du overlater alt som angår bidrag til Trygdekontoret så slipper du dette styret hans. De overtar alt, beregner, krever inn og videresender.

Det er for øvrig sylfrekt av ham å kjøre deg på dette. Ønsker han ikke å opprettholde sine forpliktelser for barnet, er det strengt tatt ingen grunn til at han skal ha rettigheter heller, spør du meg.

Hvordan visste du det?

Forrige gang han var på besøk hadde jeg glemt å sende med sokker. Han lurte på hvordan det var mulig. Og ble sur da han måtte ut å kjøpe nye sokker.

Jeg sender med masse klær, og han bruker alt. Det ligger i en krøll i bagen da jeg får han tilbake. Men jeg gidder ikke lage bråk om det.-

*Hehe* Tror ikke jeg har hørt om noen fedre som har "stadard" samvær (1 dag i uka + annenhver helg) eller mindre som holder ungen med klær sjøl.

Har aldri skjønt hvordan dere gidder sende med tøy og få skittentøyet i retur. Dere er da vel for søren ikke vaskehjelp for eksen heller!?

*Hehe* Tror ikke jeg har hørt om noen fedre som har "stadard" samvær (1 dag i uka + annenhver helg) eller mindre som holder ungen med klær sjøl.

Har aldri skjønt hvordan dere gidder sende med tøy og få skittentøyet i retur. Dere er da vel for søren ikke vaskehjelp for eksen heller!?

Nå er det vel sånn at via bidraget så betaler bidragsyter bidragsmotaker for å vaske de klærne.

Hvordan vi gidder?

Kanskje fordi vi ikke har noe valg? Bidragsmottager må holde barna med tøy, og kommer det skittent tilbake, ja da må det vaskes.

Hvordan vi gidder?

Kanskje fordi vi ikke har noe valg? Bidragsmottager må holde barna med tøy, og kommer det skittent tilbake, ja da må det vaskes.

Må bidragsmottager holde barnet med tøy også hos den andre foreldren? Jøss.

Annonse

Jeg sender ikke med tøy. Men her sender ikke faren til minstemann med presangene han får til jul og bursdag hit heller så han har masse tøy som minstemann har fått i presang

Gjest sol etter regn

hehe.. Jeg kjenner TO pappaer: eksen sendte kun barna i det de kom i, ellers måtte far sørge for ALT de skulle ha på selv.

Til en viss grad er jeg enig, NOE klær må pappa også kunne stå for mener jeg. Men man må velge sine kampsaker med omhu. Det er mer enn nok å lage konflikter av i forbindelse med samvær til at man skal lage for mye bråk ut klær/vasking.

Selv sender jeg med det sønnen min trenger (de ytterst få gangene i året det er samvær), men hadde vi hatt jevnlig samvær ville jeg i hvertfall forventet at han hadde bla. sokker og undertøy i en skuff hos pappa, samt toalettsaker ol.

Jeg vasker alltid det tøyet som kommer tilbake, men det er vel mer fordi det lukter røyk av klærne enn at de er så veldig skitne. (Han røyker ikke mens sønnen er der, men det sitter vel i veggene - og supernesa mi får det med seg). ;)

hehe.. Jeg kjenner TO pappaer: eksen sendte kun barna i det de kom i, ellers måtte far sørge for ALT de skulle ha på selv.

Til en viss grad er jeg enig, NOE klær må pappa også kunne stå for mener jeg. Men man må velge sine kampsaker med omhu. Det er mer enn nok å lage konflikter av i forbindelse med samvær til at man skal lage for mye bråk ut klær/vasking.

Selv sender jeg med det sønnen min trenger (de ytterst få gangene i året det er samvær), men hadde vi hatt jevnlig samvær ville jeg i hvertfall forventet at han hadde bla. sokker og undertøy i en skuff hos pappa, samt toalettsaker ol.

Jeg vasker alltid det tøyet som kommer tilbake, men det er vel mer fordi det lukter røyk av klærne enn at de er så veldig skitne. (Han røyker ikke mens sønnen er der, men det sitter vel i veggene - og supernesa mi får det med seg). ;)

Vi har en unge hver (på papiret) og har 50/50 samvær og har selvfølgelig tøy til begge ungene selv. Men etter reglene skulle jeg altså holdt Snuppa med tøy hos pappan og han skulle holdt poden med tøy hos meg?

Men det at man har tøy selv er forhåpentligvis det vanlige når man har såpass mye samvær da!

Gjest sol etter regn

Vi har en unge hver (på papiret) og har 50/50 samvær og har selvfølgelig tøy til begge ungene selv. Men etter reglene skulle jeg altså holdt Snuppa med tøy hos pappan og han skulle holdt poden med tøy hos meg?

Men det at man har tøy selv er forhåpentligvis det vanlige når man har såpass mye samvær da!

hehe, det høres unektelig tullete ut. (Men i enkelte samværsfordelinger ER samspillet mellom mor og far tullete når det gjelder det meste). Høres ut som om dere løser det greit iallefall. :)

For øvrig kjenner jeg nok ikke til reglene godt nok til å uttale meg om det, jeg bare synser. :)

hehe, det høres unektelig tullete ut. (Men i enkelte samværsfordelinger ER samspillet mellom mor og far tullete når det gjelder det meste). Høres ut som om dere løser det greit iallefall. :)

For øvrig kjenner jeg nok ikke til reglene godt nok til å uttale meg om det, jeg bare synser. :)

Jeg kjenner heller ikke reglene, nesten ikke i det hele tatt. Vi har greid å bli godt enige oss i mellom og har ikke hatt behov for å ha det strenge regelverket å forholde oss til. Heldigvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...