Gå til innhold

Er dere redde for å bli gjenkjent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• emin

2

• fuji1365380447

2

• DarkPink

1

Mest aktive i denne tråden

Nei, jeg er ikke det minste redd for å bli gjenkjent. Det gjør meg ikke noe.

Men likefullt legger jeg ikke ut navn og adresse her. Siden det var en som ble lettere forfulgt og nedringt etter å ha vært mye her. Ønsker ikke å oppleve det.

Generelt har det lite å si om noen vet at jeg liker ris, at jeg ikke er så glad i kokte grønnsaker og alt sånt småpjusk som vi snakker om her.

Er det sensibel problematikk, finner jeg meg et anonymt nick for akkurat det innlegget. Det har vel kanskje skjedd 10 ganger tilsammen på disse årene på dol.

Gjest mirakel*2?

Det er alikevel litt ekkelt at du vet.. Den andre personen tror jo at h*n er anonym? Tenk om vedkommende har problemer med barns nattevæting, depresjoner eller noe annet som kan være "følsomt"? Ikke så kjekt at du da vet hvilket barn vedkommende skriver om, det mest redelige er å gi beskjed, så kan jo evt. personen bytte nick,

synes i hvert fall

jeg er også helt enig. For meg så blir det som å lese noens dagbok. Selv om den ligger åpen på bordet begynner en ikke å lese i den.

Gjest LucySky

Jeg er egentlig ikke redd for å bli gjenkjent. Men så var det her en gang at det ble røpet litt for masse om meg, og da ble jeg litt redd for å bli gjenkjent allikevel.

Så kanskje jeg er reddere for det enn jeg tror? hehe =)

Det kan jo være mange andre grunner til ikke å ville bli gjenkjent enn at man ikke "står for det man sier".

Sett at jeg hadde vært barneskolelærer eller rektor på et mindre sted. Hvordan skulle jeg kunne bevege meg fritt på Dol hvis noen visste at det var rektor som mente/sa alt dette?

Sett at jeg var stortings-eller fylkesstyrerepresentant?

Sett at jeg var en forøvrig kjent person, ofte eller av og til i media?

All frihet her ville opphøre om man visste det var meg.

Det andre er jo at man gir opplysninger om hvem man egentlig er i ett sett her, uten å tenke seg om. "Jeg ser så nydelig soloppgang over sjøen nå", "Nei, jeg kjører ikke bil, for vi bor midt i Bergen sentrum", "Han jeg er gift med er tannlege, så jeg har ikke tannlegeskrekk, ha-ha!" "Vi har fire barn, og den eldste bare har rødt hår".

Ca. fem år på Dol med sånne uskyldige "småsvar" gir en ganske nøyaktig profil etterhvert! Om noen gadd sette svarene sammen.

Jeg sier ikke at noen gjør det, bare at vi svarer på mer enn vi tror, og at det ikke er bare fordi man ikke vil stå ved hva man mener, at man er redd for å bli gjenkjent.

Annonse

Kommer an på. Har vært her så lenge at om noen begynner å lure, så er det bare å titte litt på innleggene mine for å få bekreftet det.

Det hender derfor en sjelden gang at jeg bruker et annet nick, for fra tid til annen har jeg nok beskrevet en vanskelig problemstilling der andre mennesker er involvert. Ønsker ikke at de skal kjenne seg igjen, i tilfelle de er på DOL. Jeg kjenner egentlig ingen som er på DOL i RL.

Men jeg bruker ikke flere nick i samme tråd.

Annonse

Ikke redd for å bli gjenkjent,

har sikkert skrevet noe som kan kjennes igjen av de som er i mitt nærmiljø. Men det gjør meg ingenting.

Står for mine meninger, og har ingenting å skjule.

Forresten en her inne kjenner til x'en min hehe :) Så han hadde sikkert blitt mindre fornøyd å se hva jeg har skrevet her inne hvis han leste det.

Men som sagt, står ved alt jeg har skrevet og ser ikke på det å være DOL Bruker å være noe man bør skamme seg over ? ;)

Men så skriver jeg ikke om skikkelige hemmeligheter. hihi

*Flirer* Jeg har en ganske nær slektning her inne jeg og vi vet godt om hverandre her inne! :o) Synes det er bare koselig jeg. Om hun nå skulle snappe opp noe jeg har skrevet om litt vel private ting så regner jeg med hun holder det for seg sjøl og ikke deler det med resten av slekta. ;o)

Og tidligere i dag snakket jeg med en annen doler og tittet litt på dol-babyen hennes. :o)

Det kan jo være mange andre grunner til ikke å ville bli gjenkjent enn at man ikke "står for det man sier".

Sett at jeg hadde vært barneskolelærer eller rektor på et mindre sted. Hvordan skulle jeg kunne bevege meg fritt på Dol hvis noen visste at det var rektor som mente/sa alt dette?

Sett at jeg var stortings-eller fylkesstyrerepresentant?

Sett at jeg var en forøvrig kjent person, ofte eller av og til i media?

All frihet her ville opphøre om man visste det var meg.

Det andre er jo at man gir opplysninger om hvem man egentlig er i ett sett her, uten å tenke seg om. "Jeg ser så nydelig soloppgang over sjøen nå", "Nei, jeg kjører ikke bil, for vi bor midt i Bergen sentrum", "Han jeg er gift med er tannlege, så jeg har ikke tannlegeskrekk, ha-ha!" "Vi har fire barn, og den eldste bare har rødt hår".

Ca. fem år på Dol med sånne uskyldige "småsvar" gir en ganske nøyaktig profil etterhvert! Om noen gadd sette svarene sammen.

Jeg sier ikke at noen gjør det, bare at vi svarer på mer enn vi tror, og at det ikke er bare fordi man ikke vil stå ved hva man mener, at man er redd for å bli gjenkjent.

Enig i dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...