Gå til innhold

Research-China.org blogspot - Interessante artikler.

Anbefalte innlegg

Hei!

Artiklene på bloggen under her er skrevet av Brian Stuy, det er han som bl.a. finner finding-ads på bestilling. Han har selv to barn fra Kina, reiser masse i landet og har opparbeidet seg masse kunnskap om land og folk. Nå har han laget en sånn blogg. De 3 siste artiklene der er virkelig interessante. De handler om dette med å spore biologiske slekninger (som mange i iallefall USA mener mye om, man finner et adoptert barn fra samme distrikt som ligner på ens eget, tar dna-prøver osv osv) og en av dem om disse sakene med barn som blir "solgt" fra barnehjem til barnehjem. Det er også en der en som forlater barnet sitt faktisk er filmet av et overvåkningskamera.

Vel verdt å lese!

Her er linken: http://research-china.blogspot.com/

Fortsetter under...

Hei.

Har du overtatt for "trollet" her?

Hvorfor skriver du om trollet?? Disse artiklene av Brian Stuy er virkelig bra, de er informative og reflekterende. Har ingen ting med noe troll å gjøre!

For øvrig kan jeg tilføye at Brian Stuy har tre, ikke to, døtre adoptert fra Kina. Han er også gift med en kinesiske kvinne, og de er bosatt i USA.

Takk for en interessant link. Her var mange interessante opplysninger fra en som tydeligvis kjenner Kina svært godt. Likevel kan jeg ikke dy meg for å tenke at en som forelder til adopterte barn kan bli for opptatt av å dyrke det spesielle og ukjente. Synes kanskje særlig disse amerikanerne bruker mye tid og krefter på å finne ut alle mulige detaljer om barnas fortid, i stede for å leve livet med barna sine her og nå! Hvor viktig skal vi la det eller de årene barnet tilbrakte i Kina være og hvor stor forklaringskraft skal vi la det ukjente ha når vi skal forstå ungene våre? Sjøl har jeg slått meg til ro med de få opplysning vi har fått om våre barn, og dersom jeg noen gang skal begynne å grave mer i deres fortid i Kina må det være fordi de på et eller annet tidspunkt ønsker hjelp fra meg til å gjøre det. Tror ærlig talt at mange foreldre er mer opptatt av å tilfredsstille egen nysgjerrighet enn at de egentlig møter et behov hos barnet.

Annonse

carla1365380461

Takk for en interessant link. Her var mange interessante opplysninger fra en som tydeligvis kjenner Kina svært godt. Likevel kan jeg ikke dy meg for å tenke at en som forelder til adopterte barn kan bli for opptatt av å dyrke det spesielle og ukjente. Synes kanskje særlig disse amerikanerne bruker mye tid og krefter på å finne ut alle mulige detaljer om barnas fortid, i stede for å leve livet med barna sine her og nå! Hvor viktig skal vi la det eller de årene barnet tilbrakte i Kina være og hvor stor forklaringskraft skal vi la det ukjente ha når vi skal forstå ungene våre? Sjøl har jeg slått meg til ro med de få opplysning vi har fått om våre barn, og dersom jeg noen gang skal begynne å grave mer i deres fortid i Kina må det være fordi de på et eller annet tidspunkt ønsker hjelp fra meg til å gjøre det. Tror ærlig talt at mange foreldre er mer opptatt av å tilfredsstille egen nysgjerrighet enn at de egentlig møter et behov hos barnet.

Hei, Meimei!

Jeg er _veldig_ enig med deg!

Når det er sagt, så tenker jeg som så at jeg heller ikke vil havne i den situasjon at jeg om 20 år angrer på at jeg ikke tok vare på interessante ting jeg kom over. Dermed så har jeg gjort det for vane at jeg kopierer det mest interessante (som artikler om Kina i dag, opplysninger om snuppas barnehjem osv.) over i en egen mappe jeg har på PC'en.

Den ligger der til en dag ungene eventuelt skulle bli interesserte i sine fortider. Kina endrer seg så fort, at dette er fjern fortid om 20 år.

Å prakke det på dem, blir ikke aktuelt.

;-)

Hilsen

Gjest vil vite mer

Hei, Meimei!

Jeg er _veldig_ enig med deg!

Når det er sagt, så tenker jeg som så at jeg heller ikke vil havne i den situasjon at jeg om 20 år angrer på at jeg ikke tok vare på interessante ting jeg kom over. Dermed så har jeg gjort det for vane at jeg kopierer det mest interessante (som artikler om Kina i dag, opplysninger om snuppas barnehjem osv.) over i en egen mappe jeg har på PC'en.

Den ligger der til en dag ungene eventuelt skulle bli interesserte i sine fortider. Kina endrer seg så fort, at dette er fjern fortid om 20 år.

Å prakke det på dem, blir ikke aktuelt.

;-)

Hilsen

Enig. Ungene oppdager sikkert sannheten selv når de blir fjortisser og eldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...