Gå til innhold

Jeg som vurderte å ta hull i ørene på datteren min. 2,5 år..

Anbefalte innlegg

Gjest prinsesse og prinse mamma

...Vi gjorde det. Nå er det 3 uker siden, og det har gått kjempefint. Litt ekkelt å legge seg første kvelden, ellers ingen plager. Vel, ennå da. .Vet jo det kan bli senere. Men altså, det går helt fint. Tenkte noen av dere ville oppdateres da den tråden virkelig tok av. Og ikke er jeg skremt herifra heller gitt. jaja:)

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

7

• Speak

6

• Lillemus

5

• nanna

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg gjorde det for noen år siden. Ho var vel 3 1/2 år da.

I sommer fikk ho atopisk eksem, og det skal visstnok være en sammenheng mellom det og nikkelallergi:-( (Dette i følge hudlegen, men jeg finner ikke mer informasjon om det noe sted.....)

fei1365380229

Vi har utrolig mye atopisk eksem og allergi i familien. Selv tok jeg hull i ørene når jeg var 7 år og har siden utviklet sterk nikkelallergi. Jeg kan ikke engang ha gull i ørene.

Dattera vår spurte om hun kunne få hull i ørene nå i sommer (8 år) siden de fleste i klassen har det. Jeg forklarte situasjonen og hva hun kunne risikere, men at hun fikk lov til å velge selv.

Hun fant ut at hun ikke ville, for hun var like fin uten hadde hun funnet ut :o)

Man vet jo ikke på forhånd hvem som får plager eller ikke, derfor ønsker mange å vente.

Dessuten kan plagene komme en god stund etter at hullene er tatt.

Håper dere har mye glede av det begge to, siden du har valgt risikoen for henne.

Annonse

Hva annet er det å forvente av en som kaller seg "prinsesse og prinse mamma"? Tydelig at du ønsker at jenta di skal være mer en pen, pyntelig prinsesse enn et "normalt, rufsete" barn..

oi, du aner ikke hvor mange nick jeg prøvde som faktisk var opptatt! Jeg er ikke ut etter at barna mine skal bli noe mindre rufsete ennn andre barn..

oi, du aner ikke hvor mange nick jeg prøvde som faktisk var opptatt! Jeg er ikke ut etter at barna mine skal bli noe mindre rufsete ennn andre barn..

Uansett... At du kan gjøre dette mot ei lita jente, som så absolutt ikke kan avgjøre dette selv, er helt utrolig.

Uansett... At du kan gjøre dette mot ei lita jente, som så absolutt ikke kan avgjøre dette selv, er helt utrolig.

Det er ikke eksem eller allergi i familien og bekymringene vedr dette er sterkt overdrevet. Da jeg vokste opp var dette veldig vanlig.

Gjest Kulla Gulla

Det er ikke eksem eller allergi i familien og bekymringene vedr dette er sterkt overdrevet. Da jeg vokste opp var dette veldig vanlig.

Da jeg vokste opp var også dette helt vanlig, og flere av mine venninner har sterk nikkelallergi i dag. De kan ikke bruke olabukser, jobbe med penger eller spise hermetikk.

Du får være veldig nøye med å bruke nikkelfrie øredobber, det var kanskje ikke vi på 70-og 80-tallet.

Da jeg vokste opp var også dette helt vanlig, og flere av mine venninner har sterk nikkelallergi i dag. De kan ikke bruke olabukser, jobbe med penger eller spise hermetikk.

Du får være veldig nøye med å bruke nikkelfrie øredobber, det var kanskje ikke vi på 70-og 80-tallet.

Ja det skal vi være veldig nøye med:)

Her er det mye som ikke er "lov", så enklete ting snakker man bar eikke om her. : ) Men man må gjøre som man vil.. Fint at det går bra foreløpig. Jeg tror at hvis man er utsatt for allergi så kommer det før eller senere uansett. Jeg fikk hull i ørene da jeg var 7 år, ikke hatt noe probelmer med det.

Hadde jeg hatt jente ville jeg nok ventet noen år til å ta hull i ørene hennes, men nå har jeg gutt da, så slipper det "problemet". Men smaken er som baken. : )

Annonse

Her er det mye som ikke er "lov", så enklete ting snakker man bar eikke om her. : ) Men man må gjøre som man vil.. Fint at det går bra foreløpig. Jeg tror at hvis man er utsatt for allergi så kommer det før eller senere uansett. Jeg fikk hull i ørene da jeg var 7 år, ikke hatt noe probelmer med det.

Hadde jeg hatt jente ville jeg nok ventet noen år til å ta hull i ørene hennes, men nå har jeg gutt da, så slipper det "problemet". Men smaken er som baken. : )

Når man er 7 år er man i allefall litt mer i stand til å vite hva man selv ønsker.

Som om jeg skulle ha skrevet det selv, Kulla Gulla!

Folk gjør vel verre ting. Mange som meg har f.eks. tvangsinnmeldt 3 måneder gamle unger inn i statskirka...

Gjest girasol

For your information: i de aller fleste sør-europeiske og latinamerikanske land (kanskje også noen asiatiske) er det faktisk fullstendig vanlig å få full i ørene på småjenter allerede på fødeavdelingen. Dette er VANLIG. Sjøl fikk jeg hull i ørene da jeg var 1 1/2 og søstera mi ble født, for ho blei født på en klinikk i Spania der dette ble praktisert, og da satte de hull på meg og.

Så selv om dette ikke er normal praksis i Norge, synes jeg det er unødvendig å anngripe andre for å ha en annen oppfatning om slikt enn deg.

M.v.h.

For your information: i de aller fleste sør-europeiske og latinamerikanske land (kanskje også noen asiatiske) er det faktisk fullstendig vanlig å få full i ørene på småjenter allerede på fødeavdelingen. Dette er VANLIG. Sjøl fikk jeg hull i ørene da jeg var 1 1/2 og søstera mi ble født, for ho blei født på en klinikk i Spania der dette ble praktisert, og da satte de hull på meg og.

Så selv om dette ikke er normal praksis i Norge, synes jeg det er unødvendig å anngripe andre for å ha en annen oppfatning om slikt enn deg.

M.v.h.

Synes ikke det er noe bedre at millioner av foreldre gjør dette på 1-, 2- 3-åringer osv. i resten av Europa, Asia og Afrika. Å påføre barn smerte bare for at de voksne skal synes de ser søte ut, synes jeg er forkastelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...