Gå til innhold

Noen som har hatt kikhoste i familien?

Anbefalte innlegg

Gjest Mariamamma

Mannen min og datteren vår på 5 år (tross vaksine) har slitt med kikhoste i flere uker. Jenta vår har vært hjemme fra barnehagen i 4 uker. I dag skulle hun få gå en liten tur (er ikke smittebærende lenger). Etter 1 times tid ringte barnehagen og sa hun hadde kastet opp. mannen min har hostet så han har kastet opp slim nå i 5 uker. Datteren har sluppet med noen få runder.

Antar at hun bare får være hjemme frem til jul..........Syke barn har det jo ikke godt i barnehagen.

Hvor lang tid skal dette ta? Noen med erfaring som husker forløpet og evnt. ettervirkninger? Hun har ikke feber, men har nå sovnet på sofa'n,stakkar.

Har noen opplevd kikhoste på nært hold? Det er forferdelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209039-noen-som-har-hatt-kikhoste-i-familien/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei her i huset har mannen og begge barna på 4 og 9 år hatt kikhoste.4 åringen slet med det i 8 uker og kastet opp i 6 av de ;-( kjempeslitsomt og forferdelig å se på .9 åringen kastet opp bare 4-5 ganger og mannen 2 ganger. 4 åringen gikk i barnhagen etter at smitte perioden var over , det samme var 9 åringen. Vi ga beskjed i barnehagen at han kastet opp endel,men det er mest om kvelden og natten,de sa han godt kunne være der selv om han kastet opp for almenntilstanden var jo fin ellers, syns de var kjempeflinke som tok oppkast og han fikk leket litt og kost seg.Han og søsteren er nå helt friske men mannen i huset hoster ennå litt, det er 5 måneder siden han kom hjem og var smittet .Heldigvis at jeg ikke ble smittet , høygravid og babyen slapp smitte også, fikk pencilin med en gang han ble født.Kikhoste er det dessverre ikke noe å gjøre med, annet enn litt efendrin (syns den virket dårlig på våres barn) best virkning hadde cosylan,men vanskelig å få i barna.Føler med deg, det er den værste sykdommen vi har hatt i huset noen gang.Så mye oppkast og så lite nattesøvn i 6-8 uker gjorde at jeg som nybakt mor knakk helt sammen, samtidig fikk babyen kolikk i 3 måneder, så her har starten vært tøff.Hjalp med en sympatisk sykepleier på legevakten , da jeg ringte gråtende dit og ikke visste hvordan vi skulle få litt søvn.Vil bare ønske dere lykke til ,send barnet i barnehagen hvis de vil ta han imot og prøv å slappe av masse selv.om noen uker er det borte og vi får håpe at det aldri kommer tilbake .Klem fra kikhoste heimen

• 1 måned senere...

Hei her i huset har mannen og begge barna på 4 og 9 år hatt kikhoste.4 åringen slet med det i 8 uker og kastet opp i 6 av de ;-( kjempeslitsomt og forferdelig å se på .9 åringen kastet opp bare 4-5 ganger og mannen 2 ganger. 4 åringen gikk i barnhagen etter at smitte perioden var over , det samme var 9 åringen. Vi ga beskjed i barnehagen at han kastet opp endel,men det er mest om kvelden og natten,de sa han godt kunne være der selv om han kastet opp for almenntilstanden var jo fin ellers, syns de var kjempeflinke som tok oppkast og han fikk leket litt og kost seg.Han og søsteren er nå helt friske men mannen i huset hoster ennå litt, det er 5 måneder siden han kom hjem og var smittet .Heldigvis at jeg ikke ble smittet , høygravid og babyen slapp smitte også, fikk pencilin med en gang han ble født.Kikhoste er det dessverre ikke noe å gjøre med, annet enn litt efendrin (syns den virket dårlig på våres barn) best virkning hadde cosylan,men vanskelig å få i barna.Føler med deg, det er den værste sykdommen vi har hatt i huset noen gang.Så mye oppkast og så lite nattesøvn i 6-8 uker gjorde at jeg som nybakt mor knakk helt sammen, samtidig fikk babyen kolikk i 3 måneder, så her har starten vært tøff.Hjalp med en sympatisk sykepleier på legevakten , da jeg ringte gråtende dit og ikke visste hvordan vi skulle få litt søvn.Vil bare ønske dere lykke til ,send barnet i barnehagen hvis de vil ta han imot og prøv å slappe av masse selv.om noen uker er det borte og vi får håpe at det aldri kommer tilbake .Klem fra kikhoste heimen

Stakkars dere! Nå så ikke jeg svaret ditt før over en mnd etter du sendte det, men jeg håper inderlig det går bra med dere alle og at du har fått sove!

Spørs vel om du leser dette svaret. Joda det hostes fortsatt her. jenta er tilbake i barnehagen etter 2 mnd hjemme med untak av 2 dager.

Håper vi slipper dette igjen. Ikke sant!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...