Gjest Mamma den Grusomme Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Mine to elskelige kan det der med å krangle over en utviska blyantstrek, en skygge fra i går eller andre ting av tilsvarende betydning. I det siste har det vært ekstra ille. I dag skulle vi lage pepperkakehus, men alt før middag var de i gang. Min toleranse var ikke så høy i utgangspunktet pga kraftig hodepine. Jeg sa at å lage pepperkakehus skal være noe hyggelig vi gjør sammen, og visst de kranglet ble det ikke hygglig. Så om de ikke klarte å holde fred, fikk vi utsette hele greiene til i morgen. Det gikk som det måtte gå, egle-kjegle. Og utsettelse av pepperkakehusbygging. Du verden hvilke hyl og vræl. (Vurderte seriøst å finne hørselsvernet, men det ville ikke vært pent gjort mot ungene.) Men jeg foretrekker faktisk dette framfor å være fredsmekler oppi pepperkakevegger, seigmenn og melis. Nå har de roet seg og muligens avfunnet seg med sin tunge sjebne. Krysser fingrene for prosjektet i morgen. Flere kranglefanter og grusomme mødre der ute? 0 Siter
vella2002 Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Ja, jeg! :-) Jepp. Monstermamma her... I dag ble det ingen kalenderåpning. De får få de uåpnete pakkene i julestrømpen på julemorgen i stedet. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Du beskrev det så godt. Her kan de også krangle over utviskede blyantstreker og skygger fra i går. Akkurat slikt har jeg ingen tålmodighet med. Det er greit hvis de krangler om noe ordentlig, men slike tullekrangler godtar jeg ikke. Du gjorde det eneste riktige. Det å lage pepperkakehus skal være en koselig ting. Nå vet de at hvis de krangler slik i morgen, så blir det ikke pepperkakehus i morgen heller. Stå på jente!!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 *Hehe* Jepp! Jeg synes du skulle funnet frem hørselsvernet jeg da. ) 0 Siter
Lisabeth Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 ooo ja. Pepperkakehusmontering gjør forresten _meg_ sur og sint, selv om de andre i utgpunktet er i våpenhvilehumør. Jeg unngår det helst, men ender allikevel opp med pepperkakehus hvert år. Denne adventen skal jeg i det minste ikke bake delene selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.