Gå til innhold

Hull i øra? Hull i hodet?


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Gotcha! ;)

Åh, eller ikke. Det var visst det andre innlegget mitt du hadde svart på.. =)

Jeg ble _virkelig_ nervevrak av å se hvordan det er å skrive under falskt nick, det var så vidt jeg greide å vente med å avsløre det til sdd hadde svart. Aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    37

  • laguna1365380434

    31

  • Freya

    20

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes i grunnen at nesedobbe på 3-åringer er kanonsøtt. Gjerne sammen med en aldri så liten ring i navlen. Hull i ørene - hull i nesen - hva er forskjellen?

;o)

Jeg synes det er helt ok å være forfengelig på sine barns vegne, men synes at man bør velge varianter som ikke kan skade dem. Krøll håret, kjøp søte klær og doll dem opp. Men drøy ørepynten til de er store nok til at du kan si "hva sa jeg??" når de får nikkelallergi ;o)

Det kan jo være greit om foreldre klarer å skille mellom småjenter og dukker, ikke sant? Eller kanskje det egentlig ikke er så vesentlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke involvert i tråden, så jeg er muligens litt på gyngende grunn her. Men sålenge ungen ikke BER om hull i ørene selv (hvilket 3-åringer sjelden gjør) synts jeg det er idioti at mammaene skal ta det på barna fordi MAMMAENE vil at ungene skal ha det!??!?!?!

Men det jo kan hende at mammaen ikke fikk noen ordentlig baby-dukke når hun var liten slik at hun har en del å ta igjen?!

Kanskje neste generasjon mødre ikke har så store behov for slik hulltagning og pynting, siden de har fått både Baby-born, Annabelle og Prinsesse-dukker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jo kan hende at mammaen ikke fikk noen ordentlig baby-dukke når hun var liten slik at hun har en del å ta igjen?!

Kanskje neste generasjon mødre ikke har så store behov for slik hulltagning og pynting, siden de har fått både Baby-born, Annabelle og Prinsesse-dukker...

He he mulig ;-) Selv fikk jeg "sutret" meg til det da jeg var 6 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cezalion

Har ikke lest trådene du refererer til, men registerer at du i alle fall ikke har peiling på dette med nikkelallergi.

Jeg tok hull i ørene som ungdom, altså et eget, fritt valg. Resultat noen år etter: Nikkelallergien eksploderte i hullene, over natten omtrent.

Innledningsvis var den i det hele tatt nokså ilter. Feks var knappen øverst i jeansen et helv..... i flere år. Det var også selvsagt totalt uaktuelt å ha noe i ørene eller henge på seg smykker eller klokke.

Det har roet seg betraktelig nå, men jeg kan likevel aldri bruke noe særlig av smykker lenger enn en liten dag før jeg kjenner kløen komme. Bruker ellers armbåndsur i plast.

Min barn kommer aldri til å få hull i ørene eller for den saks skyld piercing så lenge jeg har bestemmelsesrett.

Gudd løkk til dem som kjører hull på ungene sine.

Hva med titanklokker? De skal være nikkelfrie. Litt penere enn plastklokker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om frykten for at noe skal skje naturligvis ligger der, er det ikke sånn at du hele tiden går og tenker det verste.

Jeg husker da jeg var barn. Alle ungene var ute og gjorde gærne ting hele dagen. I dag ser jeg knapt en unge ute.

Du var sikkert ikke noe bedre du som barn. Klatra sikkert i trær og sto i. Nå er vel til og med klatrestativene farligere enn de tjukke furutrærne vi hang å dingla i.

At unger får noen blåmerker, knekker et bein, osv, det skjer. Det er en del av det å være unge.

Eller... det var. Det er grenser for hvor mye en kan skade seg når man spiller dataspill i stedet for å dingle i trær.

Hvis du knapt nok ser en unge ute, så har det kanskje sammenheng med at du er mest våken om natta..*s*?

Her jeg bor er motbølgen for lengst slått inn. Foreldrene har kun nrk og tv2 som tv-kanaler, ungene får ikke benytte pc mer enn maks en time daglig, og de er ute og hyler og skriker mesteparten av helgen og hele sommeren.

Kanskje du ikke lenger er helt oppdatert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh - passer den julekanserten for niåringer?

Egentlig ikke, men kanskje for E. ;) OG det er en god sjans for at du kan hilse på Dorthe! ;)

Men det er få bill igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, men kanskje for E. ;) OG det er en god sjans for at du kan hilse på Dorthe! ;)

Men det er få bill igjen.

Jeg har sendt bestilling...

Får vel påvirke ungdommen i riktig musikkretning mens hun fremdeles hører på hva jeg sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt bestilling...

Får vel påvirke ungdommen i riktig musikkretning mens hun fremdeles hører på hva jeg sier?

Du har et godt poeng der. Ellers lurer jeg litt på om det var han med krøllene i vinklubben din som jeg møtte på t-banen i dag, men jeg er ikke sikker. Er SÅ rottedårlig på å kjenne igjen hvor jeg har folk fra. Visste jeg hadde han fra et sted, men var ikke sikker, og dessuten satt jeg og sov kontinuerlig fra A til Å i dag, og var helt i koma (som vanlig om morran!) Men som dagt - jeg tror det kanskje var han, så siden det ikke gikk opp for meg før etterpå hvem det kanskje var, så får du hilse og si at Amaronedama ikke mener å være overlegen, men at det var litt tidlig om morran! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et godt poeng der. Ellers lurer jeg litt på om det var han med krøllene i vinklubben din som jeg møtte på t-banen i dag, men jeg er ikke sikker. Er SÅ rottedårlig på å kjenne igjen hvor jeg har folk fra. Visste jeg hadde han fra et sted, men var ikke sikker, og dessuten satt jeg og sov kontinuerlig fra A til Å i dag, og var helt i koma (som vanlig om morran!) Men som dagt - jeg tror det kanskje var han, så siden det ikke gikk opp for meg før etterpå hvem det kanskje var, så får du hilse og si at Amaronedama ikke mener å være overlegen, men at det var litt tidlig om morran! :)

Du er deg selv lik... *flirer*

Han bor på Tøyen, så det er ikke så usannsylig at det var han...

Jentungen har visst kjempelyst å gå på konserten, men jeg tror det har mer med en viss utøver å gjøre enn musikken :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må jaggu si meg enig med deg i dette her. Siden jeg begynte å vanke på dol tror jeg at jeg har begynt å bli litt mer snerpete enn godt er. Prøver å stå imot så godt jeg kan ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det finnes veldig mange som har så store problemer med metall at de nesten ikke kan holde penger engang..da forstår jeg godt at folk reagerer. Spesielt siden nikkelallergi ikke trigges av utvendig kontakt med nikkel..

I de fleste tilfeller vil det jo gå bra, men det samme kan man si om å dele sprøyter med narkomane. Sjansene er små, men definitivt til stede.

Moren min tok hull i ørene først i voksen alder og plages av litt nikkelallergi (som ikke skyldes hullene). Vi tre døtrene hennes fikk hull når vi var 6, 10 og 12 år gamle og ingen av oss har noen form for hudallergier.

Jeg har faktisk til gode å kjenne noen som har fått nikkelallergi som følge av hull i ørene....

Dette kan sikkert gjelde noen få, men at det er så vanlig at man helst bør unngå hull i ørene har jeg litt problemer med å ta forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjør jo selvfølgelig hva de vil, men man må jo få lov å svare ærlig når noen spør om vi syns det er lurt å ta hull i ørene på en 2-3 åring.

Selv tok jeg hull i ørene når jeg var 7 år. Jeg har utviklet alvorlig nikkelallergi og kan ikke engang ha gull i ørene. Jeg tror nesten ikke en eneste av venninnene mine kan bruke noe særlig øredobber i dag pga. allergi. Vi brukte selvfølgelig masse "billig" øredobber som sikkert inneholdt masse nikkel og det gjør man kanskje ikke i dag.

Jeg tror ikke barnet kommer av seg selv og ønsker hull i ørene i 2-3 års alder, da er det "mor" som ønsker det. Jeg syns hull i ørene på små barn er like "teit" som sexy tøy og høyhelte sko som også noen mødre ifører barna sine.

Det innlegget du sikter til var vel en oppfølging fra et innlegg på hva "dolerne" syns om hull i ørene på en 2-3 åring og da var vel veldig mange negative. Når hun da hadde fått mange negative svar og også svar om allergier pga. dette så måtte hun fortelle at hun hadde "trosset" rådene og tatt hull i ørene på datteren sin og at det hadde gått sååå bra. Det er jo bare det at det vises ikke i løpet av noen dager om barnet utvikler allergier.

Men "inngrepet" var vel så gjennomtenkt at hun passer på at barnet kun bruker gull i ørene :o)

Her forleden skrev "prinse- og prinsessemamma" (eller hva det nå var hun kalte seg..) at datteren hadde fått hull i ørene. Hun spurte ikke hva vi syntes om dette, men likevel kom det en svær diskusjon rundt hull/ikke hull i ørene.

Når noen _spør_ om råd, kan man selvsagt bringe egne erfaringer inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er en del galskap der inne på foreldreforumet, det hender jo jeg forviller meg inn der via 100 nyeste.

Når det er sagt, synes jeg ikke noe om hull i ørene på småunger. Jeg har hatt nok trøbbel med mine hull i ørene til at jeg synes det er unødvendig å utsette småbarn for liknende problemer.

Men det er selvsagt noe galt med proporsjonene her. SÅ ille er det tross alt ikke, og det kan selvsagt ikke sammenliknes med kjønnslemlestelse eller tortur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du knapt nok ser en unge ute, så har det kanskje sammenheng med at du er mest våken om natta..*s*?

Her jeg bor er motbølgen for lengst slått inn. Foreldrene har kun nrk og tv2 som tv-kanaler, ungene får ikke benytte pc mer enn maks en time daglig, og de er ute og hyler og skriker mesteparten av helgen og hele sommeren.

Kanskje du ikke lenger er helt oppdatert?

Tror det varierer fra "miljø" til miljø. Her jeg bor er det sjelden unger å se ute, selv om det bor haugevis av barnefamilier her.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er deg selv lik... *flirer*

Han bor på Tøyen, så det er ikke så usannsylig at det var han...

Jentungen har visst kjempelyst å gå på konserten, men jeg tror det har mer med en viss utøver å gjøre enn musikken :-/

Jeg tror kanskje jentungen kommer til å like ihvertfall deler av konserten. Og den varer jo ikke så lenge. :) Gubbens kusiner var med en gang dit, og da var de 7 og 5 eller noe sånt. Gikk helt fint det. :)

Ellers alt vel?

Jeg er på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jentungen kommer til å like ihvertfall deler av konserten. Og den varer jo ikke så lenge. :) Gubbens kusiner var med en gang dit, og da var de 7 og 5 eller noe sånt. Gikk helt fint det. :)

Ellers alt vel?

Jeg er på jobb...

Hun liker jo å høre på gregoriansk sang når hun skal sove, så noe burde vel falle i smak :)

Hvor lenge varer den? Om det skjærer seg får vi heller gå, men jeg tror egentlig det. Prisen er det ihvertfall ikke noe å si på...

På jobb? Dakar... Du får trøste deg med at jeg ikke er på vinsmaking i dag, jeg heller. Kvalm :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...