Gå til innhold

Hun bæsjer ikke...

Anbefalte innlegg

pusia1365380645
Skrevet

Tja.. er nå på dag 10 og enda ingen bommelom.. noen tips`? Når bør jeg bekymre meg? Det gikk 9 dager sist. Hun ser ikke ut til å ha noe ubehag.

Gjest Hvem da da?
Skrevet

Hvem er hun? Babyen din, datteren din på 14, søsteren din eller katten din?

Skrevet

Om du snakker om en fullamma baby kan du bare sette deg ned og vente på utblåsningen... I så fall er det helt normalt.

Hvis ikke ville jeg blitt bekymret.

Skrevet

Hvis det er et fullammet spedbarn, så behøver du ikke å bekymre deg enda. Men du kan jo forvente en ganske stor porsjon bæsj om ikke så lenge. Går det over 14 dager eller hun får ubehag som varer mer enn 1 dag ville jeg tatt kontakt med helsestasjonen.

Skrevet

Slik var eldstemann også - bekymret meg, men det var ingenting galt. Så lenge babyen fullammes er det helt OK.

(med nr. 3 kom det flere ganger om dagen - opptil sju-åtte ganger - da savnet jeg "pausene" i bæsjbleieskifting fra nr. 1 :-)

Skrevet

Husker helsesøster sa engang at 3 uker uten bæsj var rekorden på hennes helsestasjon. (fullammede spebarn)

pusia1365380645
Skrevet

Hvem er hun? Babyen din, datteren din på 14, søsteren din eller katten din?

datter 4 mnd.

Skrevet

Min første gikk 14 dager før han bæsja. Da kom det til gjengjeld i bøtter og spann. Han bæsja bl.a. tvers igjennom dåpskjolen sin i kjerka...

Lillesøster gikk ca 10 dager imellom før det kom noe.

Begge blei litt "stinne" på slutten av hver periode, emn ifølge bøker jeg har lest, er det helt ok. Bare tegn på at tarmen virkelig suger i seg alle næringsstoffer i melka.

pusia1365380645
Skrevet

Min første gikk 14 dager før han bæsja. Da kom det til gjengjeld i bøtter og spann. Han bæsja bl.a. tvers igjennom dåpskjolen sin i kjerka...

Lillesøster gikk ca 10 dager imellom før det kom noe.

Begge blei litt "stinne" på slutten av hver periode, emn ifølge bøker jeg har lest, er det helt ok. Bare tegn på at tarmen virkelig suger i seg alle næringsstoffer i melka.

stinne??

Skrevet

Eldste min gikk over tre uker mellom hver gang. Ikke noe problem, hun var fullamma.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...