Gjest Juletanta Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Halloen! Foreldrene har ingen tips til julegave til tanteungen min.. Har noen gode tips til hva jeg kan finne på? Kan jo alltids finne noe klær - men hva liker dere at ungene får? Hva med leker i den alderen? Alle tips tas imot med stooor takk!!! 0 Siter
PieLill Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Lekebiler. Duploklosser. Pusslespill. Lommelykt, som har så stort battere og deler for øvrig at hun ikke klarer å spise dem. Bøker. Dukker. Kritt som er lett å vaske bort. Tegneblokk. Leke mobiltelefon. (Eller en gammel defekt en.) Om du tenker litt bort fra typiske jenteleker finner du mye. Enkel instrumenter. Barn elsker bråkete leker, foreldrene deler ikke den oppfatningen. ;-) mvh 0 Siter
Jentene2 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Det jeg setter størst pris på å få (til begge jentene - 2 og 4 år), er bøker, pusslespill, lego/duplo, formings-saker a' la; play dough, vannmaling, fingermaling, malerbøker, tegnestifter. OK klær i kommende størrelse (tipper på str. 98). Leker har de ofte i overflod :-) 0 Siter
Heffalump Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Tulla vår blir 2 i januar, og på hennes "ønskeliste" (skrevet av meg...) står bl.a. -klær, -enkle puslespill (hun har nettopp begynt å interessere seg for puslespill, og er blitt ganske flink allerede!), -bøker, -skrin til å ha smykker/bunadsølv i, -dukkeutstyr, - store nabbiperler (HAMA-perler) - tegnesaker (brukes jo opp etter hvert) Kanskje du fikk noen idèer? Nå skal det sies at tulla arver sånne "store" ting (dukkevogn, akebrett o.l) etter broren og andre slektninger, ellers ville hun kanskje ønsket seg sånne ting også. Hilsen 0 Siter
linko Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Jeg vil anbefale Lego-dukkene (hard plast). Enkle å kle av og på, har mye ekstrautstyr. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Dukker. Duplo. Dukkevogn. Akebrett. Badeleker. Bøker. Tegnesaker. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Lego eller duplo siden hun er såpass liten. Briotogsett eller byggesett. Byggeklosser. Fisher-price bondegård, eller skolebuss eller dokkehus. Kjøp for all del ikke noe plastræl som må kastes etter noen uker. Tantene til mine unger har kjøpt el-gitar, rappe-platespiller og andre leiker med masse lyd som har gått fort istykker. Gjett om de skal få igjen når de får egne unger ;-) 0 Siter
lex Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Lekebiler. Duploklosser. Pusslespill. Lommelykt, som har så stort battere og deler for øvrig at hun ikke klarer å spise dem. Bøker. Dukker. Kritt som er lett å vaske bort. Tegneblokk. Leke mobiltelefon. (Eller en gammel defekt en.) Om du tenker litt bort fra typiske jenteleker finner du mye. Enkel instrumenter. Barn elsker bråkete leker, foreldrene deler ikke den oppfatningen. ;-) mvh Jeg har hørt at man ikke skal gi avdanket mobil til barn. Dette fordi nødnummer (113 mv) virker selv om simkortet er fjernet. Alarmsentralene mottar derfor mange feiloppringninger som igjen kan hindre at virkelig nødanrop kommer gjennom. 0 Siter
PieLill Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Jeg har hørt at man ikke skal gi avdanket mobil til barn. Dette fordi nødnummer (113 mv) virker selv om simkortet er fjernet. Alarmsentralene mottar derfor mange feiloppringninger som igjen kan hindre at virkelig nødanrop kommer gjennom. Defekt avdanket mobil. Gjerne uten batteri. Hvis ikke har du selvsagt helt rett. Men virker en mobil _uten_ simkort? mvh 0 Siter
lex Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Defekt avdanket mobil. Gjerne uten batteri. Hvis ikke har du selvsagt helt rett. Men virker en mobil _uten_ simkort? mvh Jeg er ingen ekspert på elektronikk, men ja, jeg har lest at selv om man fjerner sim-kortet kan nødnumrene fremdeles ringes. Spør meg ikke hvordan dette kan fungere, men avisartikkelen tok nettopp utgangspunkt i at foreldre fjernet sim-kortet og dermed trodde mobilen var ok som leke. 0 Siter
Gjest Stemmer det Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Jeg er ingen ekspert på elektronikk, men ja, jeg har lest at selv om man fjerner sim-kortet kan nødnumrene fremdeles ringes. Spør meg ikke hvordan dette kan fungere, men avisartikkelen tok nettopp utgangspunkt i at foreldre fjernet sim-kortet og dermed trodde mobilen var ok som leke. Det stemmer at nødnumrene kan ringes uten at SIM-kortet står i. 0 Siter
ponny1365380855 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Jobber med barn i den alderen, og det som er populært og som lekes med hver dag er, dyr! Finnes både billige og dyre dyr i lekebutikkene. Selv har jeg kjøpt til tantebarnet mitt på Toys`r us, de koster 29,- 39,- og 49,- pr stk. Veldig fine, syns jeg... Ellers er lekemat og kjeler, samt koppestell populært blant de jeg jobber med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.