Gå til innhold

Kanskje ikke helt rett forum, men men....

Anbefalte innlegg

Gjest lyst å lage egen kalender

Tenkte lage kalender med bilder på i julegave.. Og tenkte litt på å printe ut selv . Noen som har noen gode forslag på hvordan jeg kan gjøre det? Hvor finne mal til kalender? Hvordan få sidene/månedene til å henge sammen?

Takknemlig om noen svarer .

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209214-kanskje-ikke-helt-rett-forum-men-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lyst å lage egen kalender

Bare et lite tips...det er ikke alle og enhver som setter pris på å ha andres unger på veggen... Jeg liker å velge mine vegg-kalendere selv ;-) Bilder også for den saks skyld.

Er ikke bare barnet mitt jeg skal ha bilder av.. Tenkte lage til en venninne med litt morsomme bilder fra ting vi feks har vært m på, funnet på samme osv.

Det har vi gjort noen år. Anbefaler det ikke om du ikke er skikkelig ekspert og har alt utstyr tilgjengelig. Veldig mye styr om man skal få et pent resultat, og ikke særlig billigere enn å bestille hos f.eks. Eurofoto. Har gjort det i år.

Flott idé. Om du er lite vant med redigering anbefaler jeg å enten kjøpe en kalender som du selv kan lime bildene inn i, eller å bestille en der du leverer inn bilder evt med tekst og kommentarer og får alt ferdig trykket.

Hvorfor?

1. Fordi slik redigering er en hestejobb, særlig om du ikke er trent i det. Og hadde du kunnet dette ville du vel ikke spurt her. En kalender er no herk å begynne med om man ikke har gjort slik før.

2. Fordi kvalitetspapir og fargeutskrifter er så dyre at du ikke sparer penger på å gjøre det selv. Blekk til blekkskrivere er sykt kostbart. Med foto sluker du blekk.

Om du ikke er trent i redigering ville jeg brukt noen dager på å lære deg det grunnleggende med dette. Så om du ikke har tenkt å bruke desember foran PCen vil jeg anbefale å ta en tur til Elite Foto eller tilsvarende og spørre om de kan hjelpe deg å trylle fram en kalender med personlig preg.

mvh

Bare et lite tips...det er ikke alle og enhver som setter pris på å ha andres unger på veggen... Jeg liker å velge mine vegg-kalendere selv ;-) Bilder også for den saks skyld.

Besteforeldre og oldeforeldre må da garantert bli glad for en slik gave!

Det er iallefall en nyttig gave :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...