Gå til innhold

Er fedrene i huset engasjert i juleforbredelser?

Anbefalte innlegg

Ikke så engasjert som meg kanskje, men det skal vel litt til :)

Det er jeg som fikser det meste av julegavene, baker og gjør det meste av vasking. Mannen er derimot flink til å finne på noe sammen med ungene sånn at jeg får fikse og ordne litt i fred. Julemiddagen er det far i huset som har kontroll på - der melder jeg meg ut :)

Ikke noe å utsette på arbeidsdelingen her i huset!

Fortsetter under...

Her er pappa`n med ja. Hans jobb er å vaske alle takene i huset, hele huset vaskes iløpet av november, tak og vegger.

Pappa`n pynter ute til 1. advent, henter tre og setter på lyset.

Pappa`n brygger øl (tomtebrygg).

Pappa`n er pepperkakebakemester.

Pappa`n lager karameller til jul.

Pappa`n og barna henter juletre (som vi skal ha inne). Er med på å pynte det lille-julaften.

Han blir med meg på alt jeg spør han om. Det jeg har skrevet over her, er en frivillig selvfølge som han har laget til sin tradisjon.

Du har ikke mannen din til utlån sånn en gang innimellom vel?

;-)

Jeg har vel i alle år vært alene med juleforberedelsene, bortsett fra maten...Mannen min har aldri vært interessert i å forberede jula. Ofte har det vært huff og akk til tross for at han er en positiv type. Har blitt vant med det og det gjør meg heller ikke noe. Må legge til at han er med på alle nødvendige innkjøp og andre gjøremål.

All "huffing" er vekk når han skal spise julematen :o)

Annonse

Vet ikke om engasjert er det rette ordet akkurat? :-) Ihvertfall ikke enda.

Julegaver fikser jeg (30 stk) og det synes jeg er ok (elsker å handle...)

Julekort laget jeg på PC her i oktober en kveld han ikke var hjemme, også hyggelig "arbeid".

Vi vasker ikke rundt til jul (tar det etter påske) (heldigvis er det mørkt tidlig på denne tiden av året...)

Julestæsj som jeg bare MÅ ha, men ikke trenger mer av, er det også jeg som drar i hus.

Baking begrenser seg til pepperkaker og hus + en lørdag med pliktbakte julekaker. Det gjør jeg sammen med ungene og dette er også helt greit at mannen i huset ikke bryr seg så mye om.

MEN alt som har med matplanlegging og innkjøp (og tilbredning for den saks skyld) er for meg et stort ork, men for ham helt greit og noe han koser seg med. Så det gjør selvfølgelig han.

Så nei han er ikke så engasjert som meg med alle julegreier, mens han tar alt med mat. For meg er det mer enn nok og det kunne ikke falle meg inn å krangle på fordelingen.

Vi må ikke legge så mye prestisje i juleforberedelsene. Legg vekt på det du liker og dropp eller kjøp deg ut av resten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...