Gå til innhold

serendipity hadde en kake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette innlegget har jeg nesten hevd på å svare på...

Oppskriften står her, men jeg får ikke linken til å virke akkurat nå - virker som databasen har hikke:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1913163

Den er knallgod - jentungen vill nettopp ha den på niårsdagen sin :-)

Gjest Kakemamsen

Dette innlegget har jeg nesten hevd på å svare på...

Oppskriften står her, men jeg får ikke linken til å virke akkurat nå - virker som databasen har hikke:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1913163

Den er knallgod - jentungen vill nettopp ha den på niårsdagen sin :-)

Kommer ikke inn på linken :( Så synd...

Her er'n:

"Serendipity`s Krydderkake

200 gram smeltet smør 1 liter Kefir 500 gram sukker 650 gram hvetemel 4 ts natron 2 ts kanel 2 ts kardemomme 2 ts nellik

Smelt smøret og rør inn Kefir og sukker. Bland sammen det andre og ha det i deigen. Helles over i en smurt LITEN langpanne og stekes ved 175 grader i ca. 40 min på nederste rille.

Og så dobler du selvfølgelig for en stor langpanne."

Her er'n:

200 gram smeltet smør 1 liter Kefir 500 gram sukker 650 gram hvetemel 4 ts natron 2 ts kanel 2 ts kardemomme 2 ts nellik

Smelt smøret og rør inn Kefir og sukker. Bland sammen det andre og ha det i deigen. Helles over i en smurt LITEN langpanne og stekes ved 175 grader i ca. 40 min på nederste rille.

Jeg doblet til ei stor langpanne, det rant over og bunnen i stekovnen ble full av kakedeig :o(

Er det andre som som har prøvd å doble denne?

Husker Serendipity sa at ho var usikker om mengden var til ei langpanne eller om den skulle dobles.

Jeg doblet til ei stor langpanne, det rant over og bunnen i stekovnen ble full av kakedeig :o(

Husker Serendipity sa at ho var usikker om mengden var til ei langpanne eller om den skulle dobles.

*tenke tenke* Jeg tror jeg bruker røre av 1 liter melk til min langpanne (altså oppskriften slik den er uten dobling)

Annonse

Første gangen jeg lagde denne brukte vi en liten langpanne til oppskriften som den er - og det rant nesten over.

Sist gang prøvde vi med 2/3 til samme forma, det var passe.

• 4 uker senere...

Her er'n:

Dette begynner å bli lenge siden, men mener å huske at dette er for en stor langpanne. Jeg bruker en sånn som må stå på rist, ikke til å sette rett inn i ovenen. Og den er litt mindre, og det går svært fint :-)

*tenke tenke* Jeg tror jeg bruker røre av 1 liter melk til min langpanne (altså oppskriften slik den er uten dobling)

Det stemmer, denne er for langpanne. men jeg bruker langpanne som skal stå på rist (ikke den som følger med ovnen), og da blir den helt passe. Den blir_litt_ flat i en sånn langpanne som passer til ovnen. Tror jeg dengang mente å skrive at man halverer til liten langpanne. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...