Gjest Masahiro Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Hei Etter to fødseler og tendens til ikke å tåle de vanlige østrogentilsatte prev.midlene har jeg nå begynt på Cerazette (østrogenfrie p-piller). Har søkt litt her på DOL etter innlegg rundt emnewt, og har funnet ut at mange opplever som meg lange blødningsperioder (min første mens har nå vart i over 2 uker med en fase for 4 dager siden hvor det virket som om det var siste rester som kom. Men nei - det startet igjen med friskt blod - iokke så veldige mengder, men nok til at jeg må skifte ganske ofte bind. Ser at gynekologen svarer de fleste at det kan gå seg til etterhvert - har dere erfaringer på dette eller det motsatte? Er ganske slitsomt egentlig å småblø så lenge - påvirker humøret også... Ellers merker jeg sålangt ingenting til de hormonelleforstyrrelsene (humørsvingninger, depresjon etc.) som vanlige p-piller og p-ring førte med seg. Fint om noen har noe å dele med meg rundt dette! Ha en fin kveld! 0 Siter
Gjest Dior femme Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Cerazette er kjent for å gi småblødninger. Det er slett ikke sikkert det gir seg. Blødningene skyldes at virkestoffene er så svake. Dersom du prøver en annen minipille vil du nok slippe slike blødninger. 0 Siter
Gjest Masahiro Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Det er jo faktisk en østrogenfri p-pille - ikke minipille som jeg skrev..... 0 Siter
Åsemor Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 I brosjyren jeg fikk av jordmor stod det at det ble mindre og mindre og at man i løpet av 4-6 mnd i veldig mange tilfeller mistet mensen helt. Hos meg var det omvendt. Lite mens (men forsåvidt regelmessig) de første 3-4 mnd, så småblødninger ca hele tida i 2-3 mnd... Da slutta jeg. 0 Siter
emin Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Hos meg gikk det seg ikke til. Jeg mistet mensen i 3 mnd. og deretter hadde jeg mye småblødninger og andre bivirkninger fram til jeg kuttet dem ut etter 10 mnd. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Jeg er nettopp ferdig med første tremåneders periode med Cerazette. Har brukt dem pga amming. Har fungert DÅRLIG. Mye småblødninger og lange mensperioder (opp til 8 dager i strekk). I dag skal jeg imidlertid kjøpe en ny 3 månederspakke med Cerazette. Jeg vil gi dem en liten sjanse til. Hvis det ikke bedrer seg de neste månedene, går jeg over på noe annet. Har sluttet å amme også nå, så jeg kan bruke vanlige p-piller - men har ikke tid til å få ordnet legebesøk nå før jul... Det jeg håper på, er at enten jeg eller mannen "kutter strengen" i løpet av vinteren... Vi er godt fornøyd med de tre flotte barna vi har :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.