Gå til innhold

Hva er en ung mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja. Under 25, kanskje? Man bør vel i og for seg være ganske voksen når man er 25. 23 da, vi sier det sånn.

Skrevet

I alle fall under 20 år, kanskje under 23-24 og. Vi giftet oss da jeg var 23. Vi syntes det var altfor tidlig da å få barn og ventet (frivillig) 5 år før førstemann kom.

Min søster var 19,5 da hun fikk førstemann og 31 da hun fikk andremann. Hun var ung mor da, og vel mer "normal" alder med andremann :-)

Skrevet

20 - 24 år.

Under det er man tenåringsmamma (altså enda yngre enn "ung").

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg synes det er ungt ca fra 20 og ned. Jeg var 23 (eller nesten 23) da jeg fikk. Har aldri tenkt på meg selv som ung mor, men jeg ser jo at jeg går under den definisjonen hos andre:) Jeg føler meg nå ihvertfall ikke for ung nå. Er snart 26 og prøver på nr. 2

Skrevet

Fra 22 år og yngre.

Samme som jeg hadde tenkt å skrive...

Gjest "skara"
Skrevet

Var selv 18 når vi fikk den første.

Er vel enig med at det kan være greit og stifte fam. fra 20 og oppover :)

Men hva er en "gammel" mor??????

Hva syns du?

Gjest prinsesse og prinse mamma
Skrevet

Yngre enn 20, synes jeg.

Enig!

Skrevet

En ung mor er fra 25 år og nedover. Men det er ikke dermed sagt at man er en _for_ ung mor, altså. Viktig å skille på de begrepene. ;o)

Gjest "skara"
Skrevet

En ung mor er fra 25 år og nedover. Men det er ikke dermed sagt at man er en _for_ ung mor, altså. Viktig å skille på de begrepene. ;o)

Veldig sant!! Flott skrevet Mrs. Wallace.

Skrevet

:o)

Skrevet

Å begrunnelsen er?? :)

Sannsynligvis den samme som for alle de andre her.... dvs rent subjektivt.

Skrevet

Siden jeg fikk mitt barn da jeg var i midten av tredve årene, er iallfall en ting helt sikkert:

Jeg vil holde meg ung, lenge!

;-)

Skrevet

Sannsynligvis den samme som for alle de andre her.... dvs rent subjektivt.

Tja - det går an å definere "ung mor" ved hjelp av statistikk også, da. Da vil jo en ung mor være en som er yngre en gjennomsnittlig alder for førstegangsfødende.

Da min tante på begynnelsen av 80-tallet fødte sitt første barn, fikk hun betegnelsen "eldre førstegangsfødende". Hun var 26, og dermed over snittalderen den gang.

Skrevet

Å begrunnelsen er?? :)

Å være ung mor er jo ikke noe negativt.

Som Mrs. Wallace sier; det er forskjell på ung mor og _for_ ung mor.

Jeg føler meg som ung mor, men er 34:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...