Gå til innhold

Magetrøbbel - nerver eller allergi?


seriøs

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 25 år gammel jente som alltid har slitt endel med magen. Det vil si med oppblåst mage og smerter i den forbindelse (aldri noe galt med avføringen). Spesielt ille har det vært i forbindelse med skoleavslutninger eller andre sosiale sammenhenger der det har vært litt stress og jeg ikke har følt meg helt trygg.

Nå har jeg stort sett gått rundt oppblåst (ser ut som om jeg er mange måneder på vei) hele de siste to månedene. På grunn av ekstremt hektisk periode, har jeg ikke hatt anledning til å gå til lege ennå.

Har funnet ut at melkeprodukter og grovbrød gjør det verre. Har sluttet med begge to, spiser knekkebrød til frokost, klibrød som mellommåltid, salat med fint brød til lunsj og varierer middagen bra med salat/grønnsaker til. Har sluttet å drikke appelsinjuice også og drikker nå bare vann. Prøver å holde meg unna kaffen også selv om det er hardt :)

Etter en tur på apoteket nylig fikk jeg Minifom, dette hjelper litt.

Det jeg lurer på er om noen har hatt erfaring med de samme plagene og har funnet ut av dem?

Min mor sier hun hadde de samme plagene da hun var ung og at en lege sa det var nerver som trykket på feil sted (forårsaket av stress) og forårsaket gassen og hun fikk svake nervemedisiner for dette.

Det skal sies at dette er den mest hektiske perioden i hele mitt liv, med full jobb og avslutning av tøft studium i tillegg...

Hva tror dere? Nerver eller allergi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

hei! Har de samme problemene selv, er 40 år og hatt det slik i alle fall 10 år. Ingen allergi. Men magen blir oppblåst og urolig, og noen ganger ukontrolert diare. Egg, brødmed diveres korn i, valmuefrø, og endel melkeprodukter må jeg holde meg unna.Og vekta mi har vært som en jojo. Men nå etter at jeg begynte å spise hvitt brød, kutta ut egg, og endel bløte melkeprodukter, går det mye bedre. Har faktisk tatt av 6 kg på 1 mnd.Og det er en mnd siden jeg slutta med disse produktene.

Hos meg er det ikke nerver, men ømfintlig tarm.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...