Gå til innhold

Usedvanlig små øyne

Anbefalte innlegg

Gjest undrermeglitt

Barnet vi har fått har bemerkelsesverdig små øyne, de sitter tett også. Barnet er ikke fra Kina hvor det er normalt å ha litt spesielle øyne, i forholdet til oss nordmenn etc.

Barnet vårt har altså veldig små øyne med en liten hudfold innerst mot neseroten og nesen er litt flat og bred. Dette var veldig synlig på barnehagebildet vi nylig fikk hjem. De andre ungene har normal avstand mellom øynene og størrelsen varierer jo noe, men ikke så mye som på barnet vårt. H*n er mindre av vekst også enn sine jevnaldrende.

Kan dette være tegn på noe som ikke er slik det burde være? Synes h*n oppfører seg som barn flest, har ikke noe å si på det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209396-usedvanlig-sm%C3%A5-%C3%B8yne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare barn fra Kina som kan ha små/smale øyne. Selvfølgelig andre asiatiske land som Korea osv. Barn fra sør- og mellomamerika med indianske trekk har også bred nese of smalere øyne. Russiske barn kan ha mongolske trekk osv. Selv synes jeg de er vakre alle sammen!

Hilsen fra

Gjest ha en fin dag!

Vi har fått kommentert at barnet vårt ikke ser spesiellt kinesisk ut! Jeg må le altså...det handler nok mest om nordmenns fastlåste oppfatning av hvordan en kineser skal se ut og at alle er sånn noenlunde like. Vel det er de altså ikke. Noen er høye noen er lave noen er mørke i huden andre er lyse noen har krøller (jada,krøller!) noen har brunt hår og noen har svart hår, og noen har store øyne som ikke er på skrå!

Du syns jo selv at ungen din virker frisk så det er han sikkert også!

Jeg skjønner hva du mener. Du er bekymret for at ikke alt er som det skal være, og at barnet ditt har et syndrom av et eller annet slag. Jeg syns ikke slik bekymring er noe å avfeie, selv om jeg ikke har noe svar til deg. Du kan jo lese litt om syndromer og se om du finner noe som kunne likne, eller snakke med fastlegen din (slett ikke alltid de har greie på all verdens syndromer da).

Hvis utviklingen til barnet ditt er helt okey ellers, skulle vel dette være et godt tegn.

Gjest elfrieda

Epikantalfold heter det du beskriver som "hudfold". Hvis barnet utvikler seg normalt er det sikkert ingen grunn til å spekulere, men hvis det er forsinket, har søvnvansker, dårlig lengdevekst/tilvekst, språkforsinkelser e.a., ville jeg begynt å stille noen spørsmål. Vår nummer to var f.eks. i utgangspunktet "helt frisk", men viste seg etterhvert å være alkoholskadd. Selv om vi reagerte litt på utseendet, var det spørsmålstegn ved utviklingen til barnet som gjorde at det til slutt ble satt i gang utredninger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...