Lillemus Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Jeg er enig med Dorthe. Med mindre du har en ekstremt hyper 1-åring er det ikke sååå sinnsykt mye jobb med en unge. Dersom han har unormalt høye krav til renhold bør han trå til, men normalt husarbeide som støvsuging, gulvvask, støvtørking og å holde kjøkkenbenker, bord, toalett og bad rene og ryddige bør ikke være noe problem når man er hjemme med ett barn. 0 Siter
PieLill Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Jeg er enig med Dorthe. Med mindre du har en ekstremt hyper 1-åring er det ikke sååå sinnsykt mye jobb med en unge. Dersom han har unormalt høye krav til renhold bør han trå til, men normalt husarbeide som støvsuging, gulvvask, støvtørking og å holde kjøkkenbenker, bord, toalett og bad rene og ryddige bør ikke være noe problem når man er hjemme med ett barn. Hva synes du om å kikke på et par flekker på speilet. Om huset på død og liv må være perfekt 100% av tiden har husfrua aldri helt fri. mvh 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Synes egentlig han gjør ganske mye i tillegg til jobb, jeg. Kan vel avlaste deg med husvask og sengetøy i ny og ne. Men hvis du har en normalt aktiv 1-åring så synes jeg du bør ta husvask, klesvask, handle mat. 0 Siter
Reg@l Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 I ditt tilfelle synes jeg det er urimelig å pålegge han noe særlig husarbeid. Hadde vært noe annet om han jobbet kortere dager og/eller du ikke hadde vært hjemmeværende. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Hva synes du om å kikke på et par flekker på speilet. Om huset på død og liv må være perfekt 100% av tiden har husfrua aldri helt fri. mvh Det var jo det jeg sa. ) Det jeg skisserte burde ikke være noe problem for en som er hjemme med ett barn. Flekker på speilet får han ta selv om han er så hysterisk over det. Storrengjøring får de ta sammen en gang eller to i året. 0 Siter
kvitre Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Det er rimelig at han gjør litt, spesielt i helgene. Du skal ikke gjøre alt. Du har tross alt et barn å ta deg av i ukedagene, du kan ikke bare holde på med husarbeid hele tiden. Og når han i tillegg har høy standard, så må han ta konsekvensene av det. Prøv å tenke igjennom hvordan arbeidsfordelingen hadde vært dersom du var den som jobbet lange dager, og han var den som var hjemmeværende. Ville du i så fall ikke gjort noe husarbeid, eller ville du ha hjulpet til litt? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Med kun ett barn hjemme synes jeg det er naturlig at du tar det meste av husarbeidet på dagen mens han er på jobb. Jeg synes imidlertid det burde være en selvfølge at han hjelper til med det forefallende i helgene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.