Gå til innhold

Hente på skolen..

Anbefalte innlegg

Nei.. jeg skal kanskje ikke det. Føler bare at jeg har dårlig kontakt med den delen av livet hans. Det er bare noe som "skjer" av seg selv.. Som han "ordner opp i" selv.

Men sånn er vel skolen. Var noe helt annet med barnehagen. Nå går alle beskjeder via beskjedbok, som de knapt gidder å se på..

Vi bor forøvrig i et område der mange har mulighet til å flexe med arbeidstid, evt. en er hjemme når barna kommer/ikke lenge etterpå.. Så mange rundt her er mer tilgjengelig for barna sine enn det jeg føler at jeg er. Kanskje derfor det blir så merkbart også? ;)

Hva med å be om en ekstra samtale med lærern bare for å holde deg oppdatert.

mvh

Fortsetter under...

Min gutt går til og fra skole alene nå.

Han er 6 år.

Skolen er flink til å sende med detaljert ukeplan, så jeg vet alltid hva han skal gjøre om dagen.

Samtidig valge jeg å melde meg som trinnkontakt, nettopp av den grunn at jeg ønsket å vite mer om skolen og aktivitene.

Da får jeg også naturlig mer omgang med lærerne.

Men som andre her nevner, be om flere samtaler med lærer.

Det kan være godt for et mammahjerte det :0)

Min gutt går til og fra skole alene nå.

Han er 6 år.

Skolen er flink til å sende med detaljert ukeplan, så jeg vet alltid hva han skal gjøre om dagen.

Samtidig valge jeg å melde meg som trinnkontakt, nettopp av den grunn at jeg ønsket å vite mer om skolen og aktivitene.

Da får jeg også naturlig mer omgang med lærerne.

Men som andre her nevner, be om flere samtaler med lærer.

Det kan være godt for et mammahjerte det :0)

Er det ikke foreldresamtaler både vår og høst da? Det har i alle fall vi. :o)

Hadde jeg antydet at jeg kom til å følge eller hente datteren min da hun var 12, hadde hun trodd jeg var blitt gal og protestert vilt.

Hvis han trenger mer kontakt med deg, tror jeg dere skal finne andre løsninger enn akkurat følge til / hente på skolen.

Annonse

Gjest sol etter regn

Tuller du eller? Det må vel være flaut for en så stor unge å bli levert/hentet?

Har ei på 6. Ho henter jeg (på SFO), men jeg leverer ikke. Ho får pent gå selv.

Jeg mener så klart ikke _hver_ dag, det har jeg uansett ikke mulighet eller lyst til - og helt sikkert ikke han heller. Men en gang i mellom? :)

Gjest sol etter regn

Min venninne og jeg ble fulgt til skolen av hennes mor i første klasse, men vi gikk alene hjem. Etter det gikk vi frem og tilbake alene.

Det er vel ikke normalt / vanlig å følge en frisk og normal 12-åring til og fra skolen!? En gang må man bare slippe taket.

Jeg mener at jeg har sluppet taket. Jeg bare føler at jeg vet litt lite om den delen av livet hans (skolen)..

Han syns det er veldig ok at jeg svinger han innom skolen en gang i blant når jeg begynner på jobb til samme tid. Men det er sjelden jeg henter han.

Gjest sol etter regn

Hadde jeg antydet at jeg kom til å følge eller hente datteren min da hun var 12, hadde hun trodd jeg var blitt gal og protestert vilt.

Hvis han trenger mer kontakt med deg, tror jeg dere skal finne andre løsninger enn akkurat følge til / hente på skolen.

Hmm.. Ja, det har du kanskje rett i. Skal tenke litt på det.. :)

Gjest sol etter regn

Hva med å be om en ekstra samtale med lærern bare for å holde deg oppdatert.

mvh

Ja, jeg tror kanskje jeg skal gjøre det. På skolen hans har de "utviklingssamtaler", der eleven er med hele tiden. Det er liten mulighet til å få snakket sammen om barnet da. Det kan være mange ting som bør og skal diskuteres utenfor barnets hørevidde..

Annonse

Jeg mener så klart ikke _hver_ dag, det har jeg uansett ikke mulighet eller lyst til - og helt sikkert ikke han heller. Men en gang i mellom? :)

Tror ikke du har noen grunn til å ha dårlig samvittighet over dette. Tror svært få foreldre gjør det da barna har blitt så store.

Nei, den dårlige samvittigheten får du nok spare til noe annet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...