Gå til innhold

Langvarig omgangssyke

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd at omgangssyke kan vare bortimot en uke? Minstemann på 2,5 begynte nemlig å kaste opp forrige lørdag (to ganger på morgenen, og en gang til utpå kvelden). Deretter en gang mandag kveld, en gang onsdag morgen og nå igjen i kveld. Han hadde diaré i går og i dag, og det ser ut som om oppkastet helst kommer i forbindelse med soving.

Matlysten har selvfølgelig ikke vært på topp, så han har ikke spist stort, men drukket godt hele tiden (cola, vann, biola, saft osv)

Det går ikke omgangssyke i barnehagen, og foreløpig har hverken storesøsken eller foreldre fått noen symptomer...

Må innrømme at jeg er litt redd (en jente på to år i nær omgangskrets fikk påvist hjernesvulst etter lignende forløp), så vi skal ta oss en tur til fastlegen i morgen. Men er det noen snille sjeler her inne som har opplevd det samme og som kan berolige meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209503-langvarig-omgangssyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, min yngste hadde noe lignende da han var 1 1/2år. Han kastet opp med noen dagers mellomrom i en måned, og jeg var sikker på at han var alvorlig syk til slutt. Jeg var hos fastlegen to ganger og ble henvist til Ullevål. Men innen han fikk time der, var symtomene vekk. Legens forklaring var at han rett og slett hadde en langvarig omganssyke. Antagelig "smittet" han på en måte seg selv. Merkelig uansett! Ingen andre i familien har hatt noe lignende hverken før eller etter.

Jeg håper du blir tatt på alvor hos fastlegen din. Det hjelper å få snakket med noen som har litt peiling. Lykke til!

Jeg hadde 6 dager med oppkast og diaré og feber i høst. Så ble det bra. Men når du er redd er det jo i hvertfall greit å få undersøkt det.

Takk for svar :). En matforgiftning kan kanskje være langvarig? Hmm, kan i så fall ikke skjønne hva han har spist som ikke vi har spist...

Han har forøvrig ikke feber, det glemte jeg visst å nevne.

Annonse

Ja, min yngste hadde noe lignende da han var 1 1/2år. Han kastet opp med noen dagers mellomrom i en måned, og jeg var sikker på at han var alvorlig syk til slutt. Jeg var hos fastlegen to ganger og ble henvist til Ullevål. Men innen han fikk time der, var symtomene vekk. Legens forklaring var at han rett og slett hadde en langvarig omganssyke. Antagelig "smittet" han på en måte seg selv. Merkelig uansett! Ingen andre i familien har hatt noe lignende hverken før eller etter.

Jeg håper du blir tatt på alvor hos fastlegen din. Det hjelper å få snakket med noen som har litt peiling. Lykke til!

Tusen takk for svar. Jeg puster faktisk litt roligere nå ;)

Gjest LucySky

Takk for svar :). En matforgiftning kan kanskje være langvarig? Hmm, kan i så fall ikke skjønne hva han har spist som ikke vi har spist...

Han har forøvrig ikke feber, det glemte jeg visst å nevne.

Datteren min begynte en omgangssyke-omgang med å kaste opp i to dager, så var hun bleik og kvalm i en uke og så sluttet det med diaré Da var hun fire år.Legen sa den gangen at det var så normalt, så.

Omgangssyken som har gått her har vært så langvarig, men her har det vært smittsomt så vi har hatt det alle sammen.

Å, stakkars dere. Klarer ikke å forestille meg hvilke helvetesuker det skulle blitt her da.

Litt mystisk at det ikke er noen i barnehagen som har hatt det, bare? Og så håper jeg fortsatt at ikke vi andre i familien blir smittet da... Tar ingenting for gitt enda, gitt.

Her i huset har vi vært gjennom det samme.

Alle untatt jeg (som regel slipper jeg lett unna omgangssyke) har hatt det. De spydde fra 2 dager til 8 dager. Lillemann på 1,5 år spydde i 8dager. Flere ganger morgen og kveld, ikke midt på dagen. Det samme gjelder 4 åringen, morgen og kveld ikke midt på dagen. De siste dagene bare en gang i døgnet.

Hadde kontakt med legevakta noen ganger underveis.

Han hadde mye feber de første dagene, så dabba den av. Han spiste ikke noe særlig, men drakk masse. Han får pupp ennå og det var kjekt!

Nå er alle friske og raske. :o)

Annonse

Skulle akkurat til å skrive et nesten likelydende innlegg! Poden vår på 2 1/2 har også omgangssyken. Kastet opp natt til mandag, mandag formiddag, fin hele tirsdag (men litt diare), kastet opp tidlig onsdag morgen, fin (og god matlyst) torsdag morgen, men _veldig_ løs mage. Kastet opp på ettermiddagen torsdag og natt til i dag. Har løs mage - med rar farge på avføringen (veldig lys).

Når han i tillegg er et lite "spøn" (liten og tynn) fra før av, så er han nesten "forsvunnet" nå, stakkars.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...