Gjest benja Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Nei - men det tilsier jo også at det er mindre å gjøre om du ikke er der. Altså - selv om arbeidsmengden øker noe, så øker den ikke proporsjonalt med tiden du får til rådighet. De tingene du nevnte hadde tatt maks en halvtime å rydde - mens du har fått syv timer mer hjemme enn du ville hatt om du var i jobb. Jeg gjør mye hjemme men så går det i ett også. På de syv timene du nevner så går faktisk veldig mye av tiden til omsorg for barna fordi jeg mener at det er den viktigste oppgaven jeg har når jeg er hjemme. Husarbeidet gjør jeg den ene timen de sover. Jeg skjønner allikevel godt de som ikke klarer å få unna alt husarbeidet på dagtid også, fordi jeg vet at det er så mye annet som tar tid utenom husarbeidet også. Har en veninne som f.eks er mye plaget med nattevåk av barna, hun har ikke noe hjelp av familie, jeg forstår godt at hun ikke greier å få unna så mye som meg. Å kritisere henne for og ikke klarer å holde det ryddig og rent mener jeg vil være det smamme som å slå en som ligger nede. Jeg synes man skal være forsiktig med å dømme andre før man uttaler seg. Noen har .feks mye mere hjelp av familie også. Å krangle om hvem som er flinkest, best osv. er barnslig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209570-hva-er-egentlig-husarbeide/page/5/#findComment-1520768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg gjør mye hjemme men så går det i ett også. På de syv timene du nevner så går faktisk veldig mye av tiden til omsorg for barna fordi jeg mener at det er den viktigste oppgaven jeg har når jeg er hjemme. Husarbeidet gjør jeg den ene timen de sover. Jeg skjønner allikevel godt de som ikke klarer å få unna alt husarbeidet på dagtid også, fordi jeg vet at det er så mye annet som tar tid utenom husarbeidet også. Har en veninne som f.eks er mye plaget med nattevåk av barna, hun har ikke noe hjelp av familie, jeg forstår godt at hun ikke greier å få unna så mye som meg. Å kritisere henne for og ikke klarer å holde det ryddig og rent mener jeg vil være det smamme som å slå en som ligger nede. Jeg synes man skal være forsiktig med å dømme andre før man uttaler seg. Noen har .feks mye mere hjelp av familie også. Å krangle om hvem som er flinkest, best osv. er barnslig. Det er ingen som krangler om hvem som er flinkest eller best? Og jeg har ikke kritisert de som ikke har det rent eller ryddig hjemme. Jeg sier bare at jeg også må rydde og vaske hjemmet mitt, og jeg er i full jobb, alene med en snart tre-åring og driver et firma ved siden av. Når folk som da er hjemme HELE tiden sier de ikke har tid til å gjøre rent, så stusser jeg over hva tiden deres brukes på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209570-hva-er-egentlig-husarbeide/page/5/#findComment-1521231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 I mitt hode er husarbeid alt det du nevner og mye mer, bl.a sørge for at barnas klær/uteklær er tørket evt. vasket og tørket til neste dag, sjekke skap og kjøleskap for hva som trengs og handle inn (som er et ORK her i hvertfall), lage middag, kvelds, frokost osv. sørge for at sekker er klare til neste dag, fyre opp, hente ved, måke snø, sørge for at finklær og gaver er i orden til ungene skal i bursdager osv osv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209570-hva-er-egentlig-husarbeide/page/5/#findComment-1522669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Det meste av min dag går faktisk til å passe to etåringer og med å bringe og hente en førsteklassing. Utenom bleieskift, mating, passing , legging, trøsting, påklednig, har vært ute og lekt osv. , så er det handling, rydding, vasking av gulv (dette gjør jeg omtrent hver dag') fordi det blir så fort møkkete, klesvask, sammenbretting av klær, rydding av sko, rydde av bord osv., middagslaging. Jeg sitter ikke meg ned før min mann har komt hjem som regel. Det blir ofte til at jeg går mens jeg spiser. Jeg holder meg til det lengste før jeg går på do. Ingen skal i såfall få komme og si at jeg ikke gjør nok. Noen ganger synes man burde delt med på husarbeide også selv om man går hjemme. Min mann får da i det minst en matpause på jobb. Vaske gulvene hver dag??? Da ville jeg gjort noen grep for å sørge for at det ikke blir så møkkete... preventiv, rett og slett, med bruk av matter, koster, riktig underlag utenfor døra osv osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209570-hva-er-egentlig-husarbeide/page/5/#findComment-1522677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.