Gå til innhold

Hvor ofte tar barna deres buss med barnehagen?

Anbefalte innlegg

Satt på bussen tidligere i dag, og på ett av busstoppene kom det på intet mindre enn *TRE* barnehager! Bussen var ganske full i utgangspunktet, og det var unger overalt. De færreste fikk sitte, så de sto som sild i tønne på ståområdet midt i bussen, totaalt kaos (og for et støynivå, hehe). Jeg klarte ikke la vær å tenke at dette umulig kunne være trygt? Bussene går med ti min. mellomrom, en eller to av barnehagene kunne vel ha ventet?

Jeg har en sånn generell fobi for at bussen skal kræsje, og i dag ble det ekstra ille, hjelpes, satt halvveis klar til å ta meg av de ungene som sto nærmest. Og etter å ha hengt her på forumet ei stund, måtte jeg jo selvfølgelig lure på hva DOL-mødrene ville tenke om dette, så nå har jeg spurt ;)

Kom forøvrig for seint på jobb også, da det tok en liten evighet å få losa alle disse ungene inn på bussen, men det er en annen historie *mumle* :P

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror bhg vår tar bussen i hytt og pine - i alle fall fikk jeg i går beskjed om at Snuppa trenger nytt busskort igjen - det må være fjerde gangen i høst! Nesten så jeg blir litt mistenksom...

Hehe kanskje det er noe med trønderbarnehager? Tror det skjer noe på Trøndelag Folkemuseum hver bidige dag, jeg, for det er alltid et lass med barnehageunger på busstoppet utenfor der ;)

Hehe kanskje det er noe med trønderbarnehager? Tror det skjer noe på Trøndelag Folkemuseum hver bidige dag, jeg, for det er alltid et lass med barnehageunger på busstoppet utenfor der ;)

Tror de har vært der to ganger i høst - minst!

Bare en liten kommentar til det med plasseringen av barna:

Når vi kommer på bussen med opptil 20 barn (og det ikke er ledige seter) er gangen eller midt i bussen eneste alternativet. Vi pleier da å forlange at alle barna skal sette seg ned, og vi prøver å organisere dem til å sitte slik at folk kan komme seg forbi. Det er ikke alltid så enkelt.. Men jeg vet av erfaring at ikke alle er like flinke å plassere barna..

Vi velger å sette ned barna, for så små barn har for dårlig utviklet balanse til å stå i en buss som kjører både fort og "rykkete". Jeg har ennå til gode å se noen reise seg og tilby setet sitt til noen av de små... ;) (Det er som regel plass til 2 små romper pr sete)

For øvrig mener jeg det står et eller annet sted (iallefall i Oslo Sporveiers regler) at bussjåfør har mulighet til å sette grense ved 2 barnehager/skoleklasser pr tur. Det burde de også gjøre så sant bussene går med så kort intervall som 10 min..

Vi drar på tur med rutebuss ca 2-4 ganger i året.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...