Gå til innhold

Fenger Månetoppen deres unger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Femåringen er uhyre fascinert, ja.

Idag har hun hatt besøk av en venninne, og de har begge vært iført nisseluer, en blå og en rød, mens de styrte i vei på badet og "laget blåsaft" fordi de skulle "lage blåvær".

Badet var lekkert etterpå kan du tro...

Frøknene (4 og 6 år) syns det er litt spennende, de vet visst altfor lite om nisser sier Flisen, "det finnes jo ikke en eneste nisse her, ja utenom husnissen da!" ;)

Barna her i huset er lite vant til å se tv i utgangspunktet, vi har ikke at TV før for et år eller to siden og jeg er veldig streng på hva de får se ellers. Det kan kanskje ha noe med hvor mye det fenger det også? Om barna er vant til "action tegnefilm" er det ikke sikkert dette blir like spennede?

Annonse

Sånn er det for min snart 2-åring og. Men når man er så liten som han kan man jo ikke forvente at dem har tålmodighet til å la seg fenge så mye av tv... dvs.det varierer vel en del fra unge til unge det og... Knærten synes "konseptet" Månetoppen er utrolig fasinerende!! Han går rundt og sier "Månetoppa!" dagen lang og åpner kalender med stor iver, men selve det å faktisk se på historien er visst ikke spennende utover de to første minuttene og eventuellt noen scener med grisungen ;-)

M.v.h.

Gjest theoline

5-åringen her ser på, og virker da litt engasjert, men det er kanskje for at jeg er såpass engasjert...

Dessuten er NRK barne-tv det eneste han får se på tv i mittiuka, så jeg vet ikke hvordan det hadde vært om han hadde hatt flere ting å velge mellom!

Mine tre på 4, 5 og 10 år synes det er spennende. 10-åringen kanskje mest fordi det er koselig, mens de små er kjempefasinert og veldig med i handlingen. De leker mye med Blåfjell som tema også. Jeg ser selv også på hver dag, selv om jeg personlig synes den første serien som ble laget (jul i Blåfjell) er bedre, og har mye bedre musikk og.Men vi må alle ha med oss hver episode, og et par ganger har vi måttet tatt dagens episode opp på DVD fordi vi har vært borte. Så her fenger det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...