Gå til innhold

Fenger Månetoppen deres unger?

Anbefalte innlegg

Barna her i huset er lite vant til å se tv i utgangspunktet, vi har ikke at TV før for et år eller to siden og jeg er veldig streng på hva de får se ellers. Det kan kanskje ha noe med hvor mye det fenger det også? Om barna er vant til "action tegnefilm" er det ikke sikkert dette blir like spennede?

Må stemme dårlig på vesla siden hun elsker Blåfjell men bare ikke liker Månetoppen :)

Selv føler jeg bare at månetoppen rett og slett ikke er like bra laget som blåfjell, og siden hun fikk se blåfjell først så falt rett og slett månetoppen helt gjennom.

Det stemmer jo nesten med din teori da, men jeg vil ikke kalle blåfjell en actionserie :) hihi.

Fortsetter under...

De liker fremdeles månetoppen, (men når guttungen hadde en klassekamerat på besøk her om kvelden var det visst litt for barnslig.) De gleder seg til hver kveld, og er vi borte en kveld må vi ta det opp for dem.

Når vi er aleine sitter de som fjetret, og blir sinna når det er slutt!

Katja-Kai og Bente Bent er kjempepopulære her i huset også! Passe surrealistisk humor som både små og store ler av :-)

Må stemme dårlig på vesla siden hun elsker Blåfjell men bare ikke liker Månetoppen :)

Selv føler jeg bare at månetoppen rett og slett ikke er like bra laget som blåfjell, og siden hun fikk se blåfjell først så falt rett og slett månetoppen helt gjennom.

Det stemmer jo nesten med din teori da, men jeg vil ikke kalle blåfjell en actionserie :) hihi.

He, he!

Jeg bør holde teoriene mine for megselv skjønner jeg ;)

Jeg tenkte at det kunne bli litt kjedelig dersom man resten av året er vant til å se Pokemon, Supermann, Batman og alt dette andre "full fart" greiene. Så blir ofte rolig TV litt kjedelig kanskje?

Men når jeg tenker etter liker jo jeg både "Kill Bill" og "Ciderhouserules", så hele mitt forrige innlegg faller på sin egen urimelighet :)

Annonse

Gjest DronningFjellrose

Gutt 7, jente 9, særlig jenta er veldig fascinert, men han også. Vi har blåfjell på dvd, de har sett mye på det, og å leike blåmor og blåfar og blåtår og sjuende bergdronning - osv osv, det gjør de mye. Mye bra i Månetoppen og, men den mangler noe av sjarmen? som Blåfjell hadde, flere og bedre sanger bl.a., og savner Espen Skjønberg som Erke. Noen av typene i Månetoppen er litt slitsomme - feks hun nissekusina (Frøydis Armand??) en litt slem og voldsomt sånn der at "nå skal voksne spille en barnerolle" - så overdrevet.

+ en del andre ting.

Men jeg syns det er en god serie altså, og ser med glede hvordan ungene leiker ut det de har sett.

Hadde ikke vurdert denne serien for 2-åringer, er ikke de mere i Teletøbbisalder??

Vi har bare NRK1, ingen andre kanaler, eget valg.Ungene får mer enn nok tvglaning uansett, NRK1 har de beste barneprogrammene, og ellers er det jo bare sprøyt og såpetull på enhver kanal. Utenom NRK 2 da.

5-åringen har faktisk vært interessert i år - det har hun ikke vært tidligere. Følger med på kalenderen osv.

Husker ikke når skomakeren var på sist - men hun var bitte lita og forkynte høylytt at det var "drit-teit"... (og egentlig var jo mora helt enig)

Men: det aller beste for tida er jo KatjaKaj og BenteBent.

Ypperlig :)))

Tiåringen setter seg også ned i sofaen når _det_ begynner.

Femåringen er veldig interessert, åtteåringen nesten like mye. De sitter pal og følger med. Det gjør jeg også. Nissekusine er kul! :D

Nissekusine er grusom! Jeg misliker den skapningen sterkt, hun er jo direkte ufyselig på alle måter! *Grøss*

Annonse

Jepp! Her fenger Månetoppen. Ungene er 4 1/2 og 3.

I går syntes de det var utrolig spennende og morsomt når rødnissene og blånissene kranglet på fjellet. Nissekusine ler de godt av. Storm er også veldig populær. Jentungen er liksom den de indentifiserer seg med, hun er jo snill og grei.

Men Katja Kaj og Bente Bent.... Da rister 4 1/2-åringen på hodet og sier: "Det der var teit barne-TV!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...