Gå til innhold

I barnehage når man fortsatt får pencillin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest friskt/sykt

Er barnet helt friskt, så kan du sende barnet + penicilinmedisinen i barnehagen. Gi personelet bare beskjed om hvor mye og når barnet skal ha medisinen sin, så går nok det bra.

Er barnet derimot ikke helt i slag enda, så må du fortsatt holde barnet hjemme.

ponny1365380855

Har jobbet med barn i mange år, og det kommer stadig barn med medesiner som jeg må gi dem. Ofte skal de jo ha pensilin i ti dager, og de er jo friske lenge før det. Er de friske og raske, og kan være ute, så kan de gå i bhg!

Annonse

Er barnet helt friskt, så kan du sende barnet + penicilinmedisinen i barnehagen. Gi personelet bare beskjed om hvor mye og når barnet skal ha medisinen sin, så går nok det bra.

Er barnet derimot ikke helt i slag enda, så må du fortsatt holde barnet hjemme.

Barnehagepersonalet er overhode ikke pålagt å gi barna penicillin. Hos oss gir de kun livsnødevndige medisiner (hjertemedisin og astmamedisin f.eks.), men ikke penicillin.

Man får antibiotika som kan gis to ganger i døgnet også.

Barnehagepersonalet er overhode ikke pålagt å gi barna penicillin. Hos oss gir de kun livsnødevndige medisiner (hjertemedisin og astmamedisin f.eks.), men ikke penicillin.

Enig. Og i tillegg: dersom antibiotikaen skal gis tre ganger kan man gi en dose før middag og en til leggetid.

Jeg sender aldri med medisiner i bhg.

Du kan sende ungen i barnehage når h*n er frisk. En penicillinkur varer lenge for å være helt sikker på at ALLE bakteriene er borte, som regel er unge frisk før det. Man er heller ikke smittefarlig når man går på penicillin.

Jeg bruker de samme reglene uansett, feberfri og opplagt unge kan gå i barnehagen.

Gjest friskt/sykt

Nei at de er pålagt har jeg da aldri sagt/skrevet.

Men de barnehagene jeg kjenner til (den vi bruker, har brukt, de venninners barn bruker), GJØR det nå allikevel.

Gjest noen som vet det her?

Enig. Og i tillegg: dersom antibiotikaen skal gis tre ganger kan man gi en dose før middag og en til leggetid.

Jeg sender aldri med medisiner i bhg.

Det blir ikke for kort tid mellom dosen til middag og kvelds da? I såfall blir det ca kl 8-9 om morgenen, 15.30 og 19.30. Det går fint?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...