Gå til innhold

Får han nok jern...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen vet dette - vi bruker barnegrøter fra helsekost, disse er ikke jernberiket sånn som f.eks. Nestle sine grøter er. Bør vi bruke noe tilskudd?

Skrevet

Jeg har aldri brukt Nestlé grøt, og for sikkerhets skyld fikk jeg testet jernlagrene da barna var ca. ett år - ingen problemer.

Bare pass på å velge jernrike kornsorter (hirse er bra) og gi litt c-vitamin sammen med grøten.

Skrevet

Jeg har aldri brukt Nestlé grøt, og for sikkerhets skyld fikk jeg testet jernlagrene da barna var ca. ett år - ingen problemer.

Bare pass på å velge jernrike kornsorter (hirse er bra) og gi litt c-vitamin sammen med grøten.

Hei, hirsegrøt gir vi allerede - når vi får tak i fra helsekost. Har kjøpt ferdige grøter derfra, vet du hvordan man lager selv? Hvilken mat med c-vitaminer til grøten er bra? Eple eller pæremos f.eks?

Skrevet

Hei, hirsegrøt gir vi allerede - når vi får tak i fra helsekost. Har kjøpt ferdige grøter derfra, vet du hvordan man lager selv? Hvilken mat med c-vitaminer til grøten er bra? Eple eller pæremos f.eks?

Nyper har mye vit C. (vi brukte å blande nypeekstrakt i hirsegrøten).

Koker du grøt med MME får du litt jern derfa og.

Alle nestles frutti sorter er ren mostet frukt tilsatt vit C så det er også en mulighet. Epler og pærer har lite vit C, og sitrus & kiwi er litt voldsomt for små mager.

Havre og spelt er også kornsorter med relativt mye jern hvis du trenger variasjon. Ris og mais har lite.

Skrevet

Detaljer om grøtkoking husker jeg lite av... men det pleier å stå oppskrift på melpakkene.

Bruker du morsmelkserstatning i grøten, er det lurt å koke på vann, og tilsette pulveret til slutt.

Pære har lite c-vitamin. Eple er bra, og nype, som du har fått tips om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...