Gå til innhold

Siste nytt i babymote

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bratzsine

Jeg har aldri vært spesielt fan av hverken Barbie,bratz,Polly eller andre "figurer" jentene leker med.

Er det rart det finnes så mye spiseforstyrrelser blant barn?

Barna er jo opplært til å tro at en jente/kvinne skal se slik ut!

Synes det er et stygt ideal disse barna får,vi ber jo rett å slett om at deres syn på en ekte menneskekropp(sin egen) skal bli forvridd.

Denne klesstilen er forøvrig ikke riktig for barn,hverken helsemessig(se forkjølet)eller sosialt.

Dessuten er stilen for "bimbo" som du sier,som absolutt kan sende ut signarer og skape ideer i hodene på eventuelle overgripere.

Dette skjønner selvfølgelig ikke barna selv.

Så det er vår jobb som foreldre å informere barna våre om viktigheten av å være anstendig kledd.

Vi voksne må ta ansvar og ta avstand fra kjøp av slike leketøy til barna våre.Vi må også begrense hva små barn får se på TV.

Dette var dagens moralpreik fra min side.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Jeg har aldri vært spesielt fan av hverken Barbie,bratz,Polly eller andre "figurer" jentene leker med.

Er det rart det finnes så mye spiseforstyrrelser blant barn?

Barna er jo opplært til å tro at en jente/kvinne skal se slik ut!

Synes det er et stygt ideal disse barna får,vi ber jo rett å slett om at deres syn på en ekte menneskekropp(sin egen) skal bli forvridd.

Denne klesstilen er forøvrig ikke riktig for barn,hverken helsemessig(se forkjølet)eller sosialt.

Dessuten er stilen for "bimbo" som du sier,som absolutt kan sende ut signarer og skape ideer i hodene på eventuelle overgripere.

Dette skjønner selvfølgelig ikke barna selv.

Så det er vår jobb som foreldre å informere barna våre om viktigheten av å være anstendig kledd.

Vi voksne må ta ansvar og ta avstand fra kjøp av slike leketøy til barna våre.Vi må også begrense hva små barn får se på TV.

Dette var dagens moralpreik fra min side.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Oj, stod du opp på feil fot i dag?

Er litt lei av folks fordommer; er det noen gang gjort forskning som viser at lek med barbie fører til spiseforstyrrelser??

Gjest bratzsine

Oj, stod du opp på feil fot i dag?

Er litt lei av folks fordommer; er det noen gang gjort forskning som viser at lek med barbie fører til spiseforstyrrelser??

Ingen forskning som er meg bekjent,men mange små faktorer(deriblant disse dukken)kan være en del av den samlede grunnen til unge pikers syn på seg selv

Annonse

Er vel litt dum jeg.....for jeg klarer ikke helt å hisse meg opp for slikt. Tror mesteparten er uskyldig lek blandt barna til tross for hvordan dukkene ser ut.

En helt annen ting er hvordan vi lærer barna våre å kle på seg.

Jeg er som deg. Jenta mi har både Bratz, barbie og baby-bratz, men har ingen interesse av å kle seg som dem...

Jeg er som deg. Jenta mi har både Bratz, barbie og baby-bratz, men har ingen interesse av å kle seg som dem...

Barbie og Bratz forestiller i det minste voksne eller tenåringer. Da harmonerer kanskje klesdrakta litt mer med dokka ? Bimbo med stoooor munn og rådyrøyne kombinert med bleier og tåteflasker er usmakelig i mine konservative øyne. Men det er jo fint at vi har forskjellig smak (hvertfall synes leketøysprodusentene det !) Da blir det marked for mye :-))

Barbie og Bratz forestiller i det minste voksne eller tenåringer. Da harmonerer kanskje klesdrakta litt mer med dokka ? Bimbo med stoooor munn og rådyrøyne kombinert med bleier og tåteflasker er usmakelig i mine konservative øyne. Men det er jo fint at vi har forskjellig smak (hvertfall synes leketøysprodusentene det !) Da blir det marked for mye :-))

Jeg la ikke merke til noen bleie på baby-bratz, bare skjørt. Forestiller det en baby? Tror ikke snuppa mi tenker på det som baby.

Vil bare legge til at det er ikke jeg som har kjøpt Bratz og baby-bratz, de er gaver. Og jeg LIKER dem ikke, men jeg tåler dem.

Petrine Eiffel

Ingen forskning som er meg bekjent,men mange små faktorer(deriblant disse dukken)kan være en del av den samlede grunnen til unge pikers syn på seg selv

Ja, hvis barna ikke får noen andre impulser fra foreldrene, så tror jeg nok at de kan bidra. Men uavhengig av hvordan noen eller noe blir kledd så er det opp til foreldrene å lære sine barn hvordan DE skal kle seg. Verre enn det er det ikke...

Annonse

Gjest ro ned..

Synes ikke dukkene er spesielt pene, men klarer heller ikke å irritere meg så mye over de. Noen her skriver om store dådyrøyne og liten bimbomunn eller noe sånt; slik har alltid små barn/ dukker og også dyreunger blitt tegnet og laget bestandig. Det er fordi de blir ekstra søte da -rett og slett. Og det er ikke tull, både ekte småbarn og dyrebarn har faktisk større øyne og hoder enn voksne. Meningen er nok at jentene skal synes de er søte. Blir veldig forundret om noen andre enn voksne kobler inn ordet "sexy" her.

Babydukker er heller ikke laget "riktig" om man skal begynne å pirke.

Bar mage er unødvendig, men småjenter springer jo selv halvnaken om sommeren og ser på dette som ganske naturlig.

Dette med den slanke barbien er også overdrevet. Likte Barbie svært godt da jeg var liten, men tenkte aldri på henne som veldig tynn eller unormal, og koplet det i alle fall ikke med at JEG måtte være slik.

Prøver ikke å forsvare slike dukker, men synes det er tåpelig å oppøse dette som noe veldig veldig ille. Barn og voksne tenker ikke likt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...