Gjest lei av sure foreldre Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg jobber tre dager i uken i barnehage,noe som har gitt meg veldig mye.Men i høst begynte det en ny gutt på avdelingen. Gutten er kjekk og grei,men moren derimot,hun klager på alt. Rutiner i barnehagen som alle ar vært fornøyd med i alle år,passer henne rett og slett ikke. Jeg tror hun lever et misserabelt liv og rett og slett bare er surkete. Det fokuseres så mye på barnehage og alle feil vi gjør med barna deres,men her blir saken aldri sett fra vår side. Det er tungt å få så mye pepper hver eneste dag(gjelder kun denne kvinnen) vi gruer oss rett og slett til hun kommer å leverer/henter poden. Eksepmel En dag ble vi beskylt for å være uansvalige. Vi hadde fire barn sovende ute i vognene.Det var mørkt ute,moren hadde selv tatt inn sitt barn,kledd av vognklær og tatt på dress og sko.Hun påsto hun hadde vært inne i barnehagen i 15 minutter og vurderte å bare ta ungen med seg hjem uten å si i fra "her er det jo bare å gå rett inn i barnehagen å ta barna,dere passer jo ikke på dem" Vi har jo mange barn på småbarnsavdelingen og ingen vindu fra avdelingen ut mot vognene(må se fra gangen) men vi mener selv vi sjekker ofte nok og har full kontroll.Vi må jo selvfølgelig passe barna inne også,kan jo ikke stå å se på at barna sover ute! Har jo aldri hendt at noen har forsøkt å stjele barn i vår by!! Da denne moren var på tilvenning i barnehagen,laget hun et nummer av at vi ikke hadde håndduker under barna når vi skiftet på dem. "dere tar barna opp på samme stellebordet på løpende bånd,æsj noe så uhygenisk" ærlig talt-om det kommer ekskrementer på stellebordet,tørker vi det faktisk av! Hun var også surkete for at gutten hennes ikke fikk leke ute,men han har det jo mye bedre i vognen når han får se på.Han er jo så liten. Når han skal leke ute på vi jo ha en ansatt bare for å gå i hælene på han,så klønete som han er. Når det gjelder maten i barnehagen er hun også misfornøyd. Hun er irritert fordi hun,sitat igjen "er lei av å betale matpenger til innkjøp av frukt til andres barn" Herregud,det er jo ikke vår feil at hun henter barne så tidlig _før_ fruktstunden. Hun henter nok så tidlig bare for å spionere på oss og finne ytterlige ting å klage på! En annen ting hun beskylder oss for er dårlig informasjon om dagen- Hun forstår rett å slett ikke hvorfor vi ikke gidder å informere henne-uansett hva vi forteller om dagen til poden er det noe galt!! For mye sjokoladekake og kos.Hun skjønner ikke at barna faktisk er hele dagen i barnehagen og har behov for litt hygge. Er jo bare fredag og bursdag vi skjeier ut! Synes dere foreldre skulle tenke dere litt om før dere forsurer arbeidsmiljøet til oss barenehageansatte! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg synes hun høres ut til å være såpass spesiell at det er litt drøyt å utnevne henne til en representant for "dere foreldre". Det er mange bransjer man kan komme borti urimelige kunder / brukere. Si fra til sjefen din, altså styreren i barnehagen, om at dere har en urimelig, misfornøyd bruker, og få vedkommende til å snakke med henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Etter et langt innleg om EN sur mor, skriver du: "Synes dere foreldre skulle tenke dere litt om før dere forsurer arbeidsmiljøet til oss barenehageansatte!" Kanskje du ikke skulle skjære alle over en kam? (Men jeg er forresten enig i at det ikke er helt OK for en liten unge å sitte i vogna og bare se på at de andre leker. Sannsynligvis er han over ett år, og burde få stabbe litt rundt og utforske uteområdene.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hun hørtes jo i overkant sur ut denne moren, da. Men husk at mange foreldre kan være engstelige for barna sine, noen er mer engstelige enn andre, og hennes opptreden synes jeg bærer litt preg av det?Det lureste overfor slike foreldre er å ta dem på alvor og la dem føle at de blir hørt, på en vennlig måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuss&troll Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 "Hun var også surkete for at gutten hennes ikke fikk leke ute,men han har det jo mye bedre i vognen når han får se på.Han er jo så liten. Når han skal leke ute på vi jo ha en ansatt bare for å gå i hælene på han,så klønete som han er" Dette var en stygg uttalelse av et såkalt barnehagepersonell ..... Ellers skjønner jeg at hun kan irritere dere. Nå er det kun henne du viser til, så det er vel den eneste problem-forelderen dere har da, så ikke skjær alle over en kam. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvitre Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Sure foreldre bør sees på som en ressurs. Tenk igjennom hva hun klager på og hva dere kan gjøre bedre. I min barnehage (der jeg har barn) ønsker de seg seg engasjerte foreldre. *Sove ute - det er ikke så uvanlig at barn sover ute. Forsikre dere om at dere har gode kontrollrutiner. * Leke ute - klart et barn skal kunne leke ute. * Skifte håndkle på stellematte - i min barnehage er rutinen at dette alltid gjøres når barna skiftes på. * Matpenger for et tilbud som ikke benyttes - dette er regler. Be henne ta dette opp med de som bestemmer - enten daglig leder i barnehagen, samarbeidsutvalget eller eventuelt styret. * Informasjon - i min barnehage henges det opp en kort rapport over hvordan dagen har vært hver dag (nesten). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 For å være ærlig... Håndkle under barna er faktisk helt nødvendig. Det er ikke bare ved synlige ekstrementer det er snakk om bakterier. Vi har et håndkle til hvert barn, som kun legges tilbake i skifte-hyllen deres om det er en tissebleie. Er det bæsj, så går håndkleet rett til vask etterpå. Vi bruker hansker ved bleieskift, i tillegg til å vaske hendene etterpå, Vi tørker også raskt av kran og vask, i tilfelle det er bakterier der. Videre så er det selvfølgelig ikke optimalt at dere ikke kan se barna mens de sover. Har dere vurdert en babycall? Hvorfor i all verden får ikke barnet hennes leke ute? Selvfølgelig skal han ikke sitte i vognen sin hele utetiden. Vi har barn/babyer som ikke kan gå ennå, men de er da ute på linje med de andre. Selvfølgelig tar det ressurser, men slik er det nå bare. Ang. frukten så burde hun egentlig slippe fruktpenger, om barnet hennes aldri blir i barnehagen så lenge. Jeg synes dere er lite imøtekommende ovenfor denne moren. I tillegg har hun noen svært gode poenger, som håndkle ved bleieskift og utetiden til barnet hennes. Kanskje ta en titt på hva dere kan gjøre for at hun skal bli fornøyd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ponny1365380855 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 For å være ærlig... Håndkle under barna er faktisk helt nødvendig. Det er ikke bare ved synlige ekstrementer det er snakk om bakterier. Vi har et håndkle til hvert barn, som kun legges tilbake i skifte-hyllen deres om det er en tissebleie. Er det bæsj, så går håndkleet rett til vask etterpå. Vi bruker hansker ved bleieskift, i tillegg til å vaske hendene etterpå, Vi tørker også raskt av kran og vask, i tilfelle det er bakterier der. Videre så er det selvfølgelig ikke optimalt at dere ikke kan se barna mens de sover. Har dere vurdert en babycall? Hvorfor i all verden får ikke barnet hennes leke ute? Selvfølgelig skal han ikke sitte i vognen sin hele utetiden. Vi har barn/babyer som ikke kan gå ennå, men de er da ute på linje med de andre. Selvfølgelig tar det ressurser, men slik er det nå bare. Ang. frukten så burde hun egentlig slippe fruktpenger, om barnet hennes aldri blir i barnehagen så lenge. Jeg synes dere er lite imøtekommende ovenfor denne moren. I tillegg har hun noen svært gode poenger, som håndkle ved bleieskift og utetiden til barnet hennes. Kanskje ta en titt på hva dere kan gjøre for at hun skal bli fornøyd? Er så enig med deg! Tenkte på det samme som deg, så gidder ikke skrive det en gang til... Går også an å bruke engangsunderlag ved bleieskift. Det at barnet måtte sittte i vogn i uteleken, tror jeg de fleste foreldre ville vært missfornøyd med. Virker som mamman får lite forståelse fra bhg-personalet, og da blir hun vel ikke akkurat mindre kritisk... Vi skal også respektere kritiske, og kravstore foreldre, og prøve å imøtekomme alle foreldrene. Kritiske foreldre er bare en utfordring, men kan skjønne de er slitsomme til tider. Ikke alle bhg-ansatte og bhg er perfekte heller.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Er så enig med deg! Tenkte på det samme som deg, så gidder ikke skrive det en gang til... Går også an å bruke engangsunderlag ved bleieskift. Det at barnet måtte sittte i vogn i uteleken, tror jeg de fleste foreldre ville vært missfornøyd med. Virker som mamman får lite forståelse fra bhg-personalet, og da blir hun vel ikke akkurat mindre kritisk... Vi skal også respektere kritiske, og kravstore foreldre, og prøve å imøtekomme alle foreldrene. Kritiske foreldre er bare en utfordring, men kan skjønne de er slitsomme til tider. Ikke alle bhg-ansatte og bhg er perfekte heller.... I hvert fall ikke denne barnehagen. Jeg tror jammen meg jeg hadde klagd på noe av det samme som denne moren. I tillegg virker det ikke som de har vurdert muligheten for å være imøtekommende en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ponny1365380855 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 I hvert fall ikke denne barnehagen. Jeg tror jammen meg jeg hadde klagd på noe av det samme som denne moren. I tillegg virker det ikke som de har vurdert muligheten for å være imøtekommende en gang. De har nok kjørt seg fast i sitt eget mønster, og er ikke mye mottaklige for innspill fra foreldre. Er et barn "klønete", som hun kaller det, og kommer seg raskt fra et sted til et annet, ja da setter de det i en vogn....jeg hadde ikke likt det! Ikke rart mamman blir kritisk. Barnskal utforske verden, og alle barn liker ikke sitte stille i sandkassa med en spade og en bøtte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 For å være ærlig... Håndkle under barna er faktisk helt nødvendig. Det er ikke bare ved synlige ekstrementer det er snakk om bakterier. Vi har et håndkle til hvert barn, som kun legges tilbake i skifte-hyllen deres om det er en tissebleie. Er det bæsj, så går håndkleet rett til vask etterpå. Vi bruker hansker ved bleieskift, i tillegg til å vaske hendene etterpå, Vi tørker også raskt av kran og vask, i tilfelle det er bakterier der. Videre så er det selvfølgelig ikke optimalt at dere ikke kan se barna mens de sover. Har dere vurdert en babycall? Hvorfor i all verden får ikke barnet hennes leke ute? Selvfølgelig skal han ikke sitte i vognen sin hele utetiden. Vi har barn/babyer som ikke kan gå ennå, men de er da ute på linje med de andre. Selvfølgelig tar det ressurser, men slik er det nå bare. Ang. frukten så burde hun egentlig slippe fruktpenger, om barnet hennes aldri blir i barnehagen så lenge. Jeg synes dere er lite imøtekommende ovenfor denne moren. I tillegg har hun noen svært gode poenger, som håndkle ved bleieskift og utetiden til barnet hennes. Kanskje ta en titt på hva dere kan gjøre for at hun skal bli fornøyd? Godt sagt, Glimtipper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg driver barnehage - og nå må jeg komme med noen innspill (antagelig ingen overraskelse for dere andre ) "kan jo ikke stå å se på at barna sover ute! Har jo aldri hendt at noen har forsøkt å stjele barn i vår by!!" * Hvorvidt noen har forsøkt dette tidligere eller ikke er irrelevant - dere er PLIKTIGE å ha total oversikt konstant. Dersom dere ikke kan se barna når de sover, skal dere ha babycall med GOD kvalitet plassert slik at dere hører alle aktiviteter på området - også skritt. "Da denne moren var på tilvenning i barnehagen,laget hun et nummer av at vi ikke hadde håndduker under barna når vi skiftet på dem. "dere tar barna opp på samme stellebordet på løpende bånd,æsj noe så uhygenisk"" * Dette har dere faktisk ikke lov til! Dere er pålagt etter veileder til forskrift om miljørettet helsevern i barnehager å ha engangspapirhåndklær i rikgtige størrelser under barna. Alternativt kan dere også bruke egne håndklær, navnet, til hvert barn. I tillegg SKAL også stelleområdet desinfiseres med klor hver eneste dag. "ærlig talt-om det kommer ekskrementer på stellebordet,tørker vi det faktisk av!" * Ikke lov - da skal den desinfiseres. Akkurat dette er ikke noe å kimse av - kroppsvesker er største og primære kilde til smitte mellom barn, og det skal respekteres. "Hun var også surkete for at gutten hennes ikke fikk leke ute,men han har det jo mye bedre i vognen når han får se på." * Hva i all verden er dette? Dere har ikke lov til å holde små barn stillesittende ute på den måten. Tenk hvor kaldt det blir for det første? For det andre - barn har krav på og rett til fysisk utfoldelse både ute og inne, og det JOBBEN DIN å påse at de får det! Moren har all rett til å klage på dette... "Han er jo så liten. Når han skal leke ute på vi jo ha en ansatt bare for å gå i hælene på han,så klønete som han er." * Klønete? Han er jo et barn? Når dere har inntak av barn må dere påse at dere får en barnegruppe som kan fungere sammen slik at dere klarer å gjennomføre et komplett tilbud til alle barna. "En annen ting hun beskylder oss for er dårlig informasjon om dagen- Hun forstår rett å slett ikke hvorfor vi ikke gidder å informere henne-" * Ikke gidder å informere?!? Dette GIDDER jeg ikke kommentere en gang! "Er jo bare fredag og bursdag vi skjeier ut!" * Kake hver fredag er faktisk unødvendig. --- Til slutt vil jeg bare si - med den holdningen hadde du vart under to uker i min barnehage - jeg hadde kastet deg ut på dagen. Du er faktisk ansatt for å gjøre en jobb, og forholde deg til en del regler og rutiner - noe dere helt klart ikke gjør. Hadde jeg vært forelder i den bhg hadde jeg lagd leven for å få orden i sakene - det kan jeg love deg! Og dessuten, det er sånne barnehager som dere som gjør at vi andre får bråk med foreldre fordi de har så dårlige erfaringer der de kommer fra! Ta en titt på innleggene postet fra barnehageforeldre her inne, da får du en smak av hva vi mener en barnehage skal inneholde kvalitets-, sikkerhets-, og helsemessig. Du burde tenke over at foreldre overlater sitt aller kjæreste til deg, og du burde yte både service, og ha respekt for den avgjørelsen. Dere gjør sikkert noe riktig også - men basert på opplysningene i innlegget ditt møter du ikke et fnugg av støtte hos meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentene2 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg skjønner godt at dere kan bli irriterte på denne moren, men i utgangspunkt synes jeg hun har mye gode poenger. Som mange andre sier hadde jeg vært veldig lite fornøyd hvis mitt barn ikke fikk være med å leke med de andre. Barnehagen skal tross alt være et sted hvor de skal lære, utforske og leke - ikke en oppbevaringanstalt. har man å gjøre med småbarn får man tilrettelegge deretter. Skjønner ikke helt hva du mener med at han er klønete. Er det at han ikke klarer å gå ordentlig, eller... Når det gjelder frukt, er jeg vel egentlig også delvis enig med moren. Vår datter drakk ikke melk til maten i barnehagen, dermed tok barnehagen (kommunal) på eget initiativ å redusere matpengene vi betalte for henne. I barnehagen der jenetene mine går har man i stedet med frukt, som skjæres opp og deles med alle. Som sagt skjønner jeg godt at dere blir på dårlig humør av henne, det må jo være mulig å ta opp ting på en måte som ikke er negativt. Som jeg sier til mine unger - ikke sutre, da blir det så mye hyggeligere. Hvorfor setter dere dere ikke ned med denne moreni en samtale med pedagogisk leder og styrer, så at alt blir lagt frem fra begges ståsted. Det må være lov å fremme ønsker og stille krav til de som passer barna våre, men det skal jo gjøres på en hyggelig måte. Hun behlver jo ikke ta det opp med dere, men kanskje heller med styreren, eller FAU. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Håper dette er et tulleinnlegg. Dersom ikke synes jeg du skal lese gjennom argumentene dine en gang til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blomsterløk Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 For å være ærlig... Håndkle under barna er faktisk helt nødvendig. Det er ikke bare ved synlige ekstrementer det er snakk om bakterier. Vi har et håndkle til hvert barn, som kun legges tilbake i skifte-hyllen deres om det er en tissebleie. Er det bæsj, så går håndkleet rett til vask etterpå. Vi bruker hansker ved bleieskift, i tillegg til å vaske hendene etterpå, Vi tørker også raskt av kran og vask, i tilfelle det er bakterier der. Videre så er det selvfølgelig ikke optimalt at dere ikke kan se barna mens de sover. Har dere vurdert en babycall? Hvorfor i all verden får ikke barnet hennes leke ute? Selvfølgelig skal han ikke sitte i vognen sin hele utetiden. Vi har barn/babyer som ikke kan gå ennå, men de er da ute på linje med de andre. Selvfølgelig tar det ressurser, men slik er det nå bare. Ang. frukten så burde hun egentlig slippe fruktpenger, om barnet hennes aldri blir i barnehagen så lenge. Jeg synes dere er lite imøtekommende ovenfor denne moren. I tillegg har hun noen svært gode poenger, som håndkle ved bleieskift og utetiden til barnet hennes. Kanskje ta en titt på hva dere kan gjøre for at hun skal bli fornøyd? Veldig enig med deg i det du skriver. I barnehagen der min sønn går, der har de en rull med tynt papir som de legger under barna når de skifter bleie. Når nestemann skal skiftes på river de av det brukte papiret og legger over nytt. Enkelt og greit. Regner med at de fortsatt har det, hadde det iallefall slik når han gikk på småbarnsavdeligen for 1 1/2 år siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg driver barnehage - og nå må jeg komme med noen innspill (antagelig ingen overraskelse for dere andre ) "kan jo ikke stå å se på at barna sover ute! Har jo aldri hendt at noen har forsøkt å stjele barn i vår by!!" * Hvorvidt noen har forsøkt dette tidligere eller ikke er irrelevant - dere er PLIKTIGE å ha total oversikt konstant. Dersom dere ikke kan se barna når de sover, skal dere ha babycall med GOD kvalitet plassert slik at dere hører alle aktiviteter på området - også skritt. "Da denne moren var på tilvenning i barnehagen,laget hun et nummer av at vi ikke hadde håndduker under barna når vi skiftet på dem. "dere tar barna opp på samme stellebordet på løpende bånd,æsj noe så uhygenisk"" * Dette har dere faktisk ikke lov til! Dere er pålagt etter veileder til forskrift om miljørettet helsevern i barnehager å ha engangspapirhåndklær i rikgtige størrelser under barna. Alternativt kan dere også bruke egne håndklær, navnet, til hvert barn. I tillegg SKAL også stelleområdet desinfiseres med klor hver eneste dag. "ærlig talt-om det kommer ekskrementer på stellebordet,tørker vi det faktisk av!" * Ikke lov - da skal den desinfiseres. Akkurat dette er ikke noe å kimse av - kroppsvesker er største og primære kilde til smitte mellom barn, og det skal respekteres. "Hun var også surkete for at gutten hennes ikke fikk leke ute,men han har det jo mye bedre i vognen når han får se på." * Hva i all verden er dette? Dere har ikke lov til å holde små barn stillesittende ute på den måten. Tenk hvor kaldt det blir for det første? For det andre - barn har krav på og rett til fysisk utfoldelse både ute og inne, og det JOBBEN DIN å påse at de får det! Moren har all rett til å klage på dette... "Han er jo så liten. Når han skal leke ute på vi jo ha en ansatt bare for å gå i hælene på han,så klønete som han er." * Klønete? Han er jo et barn? Når dere har inntak av barn må dere påse at dere får en barnegruppe som kan fungere sammen slik at dere klarer å gjennomføre et komplett tilbud til alle barna. "En annen ting hun beskylder oss for er dårlig informasjon om dagen- Hun forstår rett å slett ikke hvorfor vi ikke gidder å informere henne-" * Ikke gidder å informere?!? Dette GIDDER jeg ikke kommentere en gang! "Er jo bare fredag og bursdag vi skjeier ut!" * Kake hver fredag er faktisk unødvendig. --- Til slutt vil jeg bare si - med den holdningen hadde du vart under to uker i min barnehage - jeg hadde kastet deg ut på dagen. Du er faktisk ansatt for å gjøre en jobb, og forholde deg til en del regler og rutiner - noe dere helt klart ikke gjør. Hadde jeg vært forelder i den bhg hadde jeg lagd leven for å få orden i sakene - det kan jeg love deg! Og dessuten, det er sånne barnehager som dere som gjør at vi andre får bråk med foreldre fordi de har så dårlige erfaringer der de kommer fra! Ta en titt på innleggene postet fra barnehageforeldre her inne, da får du en smak av hva vi mener en barnehage skal inneholde kvalitets-, sikkerhets-, og helsemessig. Du burde tenke over at foreldre overlater sitt aller kjæreste til deg, og du burde yte både service, og ha respekt for den avgjørelsen. Dere gjør sikkert noe riktig også - men basert på opplysningene i innlegget ditt møter du ikke et fnugg av støtte hos meg! Ånei, enda flere punkter barnehagen min mangler... :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg antar at hun sikkert kunne formidlet sine innvendelser på en hyggeligere måte, og at det er tonen hennes du reagerer på. Men som de andre sier - hun har faktisk en del poenger. Ikke det du ville høre tenker jeg, men slik er det.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 "Han er jo så liten. Når han skal leke ute på vi jo ha en ansatt bare for å gå i hælene på han,så klønete som han er. " Dette overså jeg ved første lesning, men gud bedre, dette er en horribel innstilling fra en barnehageansatt. Ikke rart moren reagerer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirakel*2? Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 håhåhå....her var det flere punkter jeg var uenig med DEG i. Kos hver fredag? Det er mer enn nok med alle bursdagene som skal feires. La ungen sitte i vogn? Han må jo få utvikle grovmotorikken. Det lærer en veldig godt ute der flere muskler må tas i bruk enn inne. Det med mangel på håndklær under barna er et problem i vår barnehage også. Da gutten vår begynte der spurte jeg hvor de hadde håndklærne til de forskjellige barna (pga lite bad). Da bare så hun rart på meg og svarte ikke. De bruker det samme håndkleet til alle ungene. Det går 8 stk der. Jeg vet ikke hvordan denne moren du beskriver er, men hun hadde en god del gode poenger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg driver barnehage - og nå må jeg komme med noen innspill (antagelig ingen overraskelse for dere andre ) "kan jo ikke stå å se på at barna sover ute! Har jo aldri hendt at noen har forsøkt å stjele barn i vår by!!" * Hvorvidt noen har forsøkt dette tidligere eller ikke er irrelevant - dere er PLIKTIGE å ha total oversikt konstant. Dersom dere ikke kan se barna når de sover, skal dere ha babycall med GOD kvalitet plassert slik at dere hører alle aktiviteter på området - også skritt. "Da denne moren var på tilvenning i barnehagen,laget hun et nummer av at vi ikke hadde håndduker under barna når vi skiftet på dem. "dere tar barna opp på samme stellebordet på løpende bånd,æsj noe så uhygenisk"" * Dette har dere faktisk ikke lov til! Dere er pålagt etter veileder til forskrift om miljørettet helsevern i barnehager å ha engangspapirhåndklær i rikgtige størrelser under barna. Alternativt kan dere også bruke egne håndklær, navnet, til hvert barn. I tillegg SKAL også stelleområdet desinfiseres med klor hver eneste dag. "ærlig talt-om det kommer ekskrementer på stellebordet,tørker vi det faktisk av!" * Ikke lov - da skal den desinfiseres. Akkurat dette er ikke noe å kimse av - kroppsvesker er største og primære kilde til smitte mellom barn, og det skal respekteres. "Hun var også surkete for at gutten hennes ikke fikk leke ute,men han har det jo mye bedre i vognen når han får se på." * Hva i all verden er dette? Dere har ikke lov til å holde små barn stillesittende ute på den måten. Tenk hvor kaldt det blir for det første? For det andre - barn har krav på og rett til fysisk utfoldelse både ute og inne, og det JOBBEN DIN å påse at de får det! Moren har all rett til å klage på dette... "Han er jo så liten. Når han skal leke ute på vi jo ha en ansatt bare for å gå i hælene på han,så klønete som han er." * Klønete? Han er jo et barn? Når dere har inntak av barn må dere påse at dere får en barnegruppe som kan fungere sammen slik at dere klarer å gjennomføre et komplett tilbud til alle barna. "En annen ting hun beskylder oss for er dårlig informasjon om dagen- Hun forstår rett å slett ikke hvorfor vi ikke gidder å informere henne-" * Ikke gidder å informere?!? Dette GIDDER jeg ikke kommentere en gang! "Er jo bare fredag og bursdag vi skjeier ut!" * Kake hver fredag er faktisk unødvendig. --- Til slutt vil jeg bare si - med den holdningen hadde du vart under to uker i min barnehage - jeg hadde kastet deg ut på dagen. Du er faktisk ansatt for å gjøre en jobb, og forholde deg til en del regler og rutiner - noe dere helt klart ikke gjør. Hadde jeg vært forelder i den bhg hadde jeg lagd leven for å få orden i sakene - det kan jeg love deg! Og dessuten, det er sånne barnehager som dere som gjør at vi andre får bråk med foreldre fordi de har så dårlige erfaringer der de kommer fra! Ta en titt på innleggene postet fra barnehageforeldre her inne, da får du en smak av hva vi mener en barnehage skal inneholde kvalitets-, sikkerhets-, og helsemessig. Du burde tenke over at foreldre overlater sitt aller kjæreste til deg, og du burde yte både service, og ha respekt for den avgjørelsen. Dere gjør sikkert noe riktig også - men basert på opplysningene i innlegget ditt møter du ikke et fnugg av støtte hos meg! Amen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/#findComment-1525458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.