Gå til innhold

Barnehagen

Gjest lei av sure foreldre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes dette innlegget vitner om umodenhet BÅDE hos deg som barnehageansatt og hos den moren det er snakk om. Jeg synes din innstilling til små barn er ganske håpløs, jfr. din uttalese om den lilles "klønethet" som flere andre her har reagert på. Du har sannsynligvis ikke barn selv, du? At bittesmåinger er "klønete" som du kaller det, er et helt normalt stadie i utviklingen, veit du. Kunne du spille sjakk da du var 2 år?

Dere som ansatte må tåle å få synspunkter på rutinene i barnehagen. Kanskje det hele er et tema for samarbeidsutvalget i barnehagen (regner med at det finnes et utvalg med foreldrekontakter og ansatte?)?

Men så til sure mennesker, som tilsynelatende klager på alt mulig. Sånn er verden, og dere barnehageansatte kommer borti minst like mange sure mennesker som alle oss andre. Det gjelder bare å ikke la det ødelegge dagen - aksepter at enkelte bare er sånn, og ferdig med det. Man kan ikke forandre attityden til folk, men man kan jobbe med hvordan man selv takler den type mennesker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1525484
Del på andre sider

Håper dette er et tulleinnlegg. Dersom ikke synes jeg du skal lese gjennom argumentene dine en gang til.

Etter å ha lest innlegget en gang til, tror jeg også at det er et tulleinnlegg. Hovedinnlegger har heller ikke svart til noen. Ja, ja, det ble jo en tråd av det.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1525485
Del på andre sider

Ta det opp med henne. Innkall til et møte hvor ho kan komme med innspill, og hvor dere forteller om dere hverdag, og hvordan det fungerer hos dere.

Det går også an å si i fra at det er lite hyggelig at ho alltid må si i fra på en negativ måte.

Oppford til å komme med konstruktive innspill i stedet.

Ikke godt for noen om man skal omgås sure folk.

Vet at jeg selv kom med innspill i barnehagen. Tok dette alltid i en rolig tone og forklarte min side. Fikk da ofte en forklaring på hvorfor ting var som de var, og også at de noen ganger ikke hadde tenkt over det jeg sa i det hele tatt.

Og det kom faktisk endringer på bakgrunn av det jeg hadde sakt. Utrolig flott gjort synes jeg. (Og det sa jeg også fra i barnehagen)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1525558
Del på andre sider

Etter å ha lest innlegget en gang til, tror jeg også at det er et tulleinnlegg. Hovedinnlegger har heller ikke svart til noen. Ja, ja, det ble jo en tråd av det.......

Hm, det tenkte ikke jeg på da jeg leste og svarte isted......

Synes det er rart at man kan finne på såååå mange detaljer i en historie når det ikke er selvopplevd. Det må da være selvopplevd, dette ? Eller i det minste at den som skrev hovedinnlegget kjenner noen som har fortalt dette og så har h*n smurt litt tjukt på selv.

Men enig i at uttalelsen om det klønete barnet var tåpelig for en barnehageansatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1525652
Del på andre sider

Annonse

Gjest jentemamman

Jeg driver barnehage - og nå må jeg komme med noen innspill (antagelig ingen overraskelse for dere andre ;) )

"kan jo ikke stå å se på at barna sover ute! Har jo aldri hendt at noen har forsøkt å stjele barn i vår by!!"

* Hvorvidt noen har forsøkt dette tidligere eller ikke er irrelevant - dere er PLIKTIGE å ha total oversikt konstant. Dersom dere ikke kan se barna når de sover, skal dere ha babycall med GOD kvalitet plassert slik at dere hører alle aktiviteter på området - også skritt.

"Da denne moren var på tilvenning i barnehagen,laget hun et nummer av at vi ikke hadde håndduker under barna når vi skiftet på dem. "dere tar barna opp på samme stellebordet på løpende bånd,æsj noe så uhygenisk""

* Dette har dere faktisk ikke lov til! Dere er pålagt etter veileder til forskrift om miljørettet helsevern i barnehager å ha engangspapirhåndklær i rikgtige størrelser under barna. Alternativt kan dere også bruke egne håndklær, navnet, til hvert barn. I tillegg SKAL også stelleområdet desinfiseres med klor hver eneste dag.

"ærlig talt-om det kommer ekskrementer på stellebordet,tørker vi det faktisk av!"

* Ikke lov - da skal den desinfiseres.

Akkurat dette er ikke noe å kimse av - kroppsvesker er største og primære kilde til smitte mellom barn, og det skal respekteres.

"Hun var også surkete for at gutten hennes ikke fikk leke ute,men han har det jo mye bedre i vognen når han får se på."

* Hva i all verden er dette? Dere har ikke lov til å holde små barn stillesittende ute på den måten. Tenk hvor kaldt det blir for det første? For det andre - barn har krav på og rett til fysisk utfoldelse både ute og inne, og det JOBBEN DIN å påse at de får det! Moren har all rett til å klage på dette...

"Han er jo så liten. Når han skal leke ute på vi jo ha en ansatt bare for å gå i hælene på han,så klønete som han er."

* Klønete? Han er jo et barn? Når dere har inntak av barn må dere påse at dere får en barnegruppe som kan fungere sammen slik at dere klarer å gjennomføre et komplett tilbud til alle barna.

"En annen ting hun beskylder oss for er dårlig informasjon om dagen- Hun forstår rett å slett ikke hvorfor vi ikke gidder å informere henne-"

* Ikke gidder å informere?!? Dette GIDDER jeg ikke kommentere en gang!

"Er jo bare fredag og bursdag vi skjeier ut!"

* Kake hver fredag er faktisk unødvendig.

---

Til slutt vil jeg bare si - med den holdningen hadde du vart under to uker i min barnehage - jeg hadde kastet deg ut på dagen. Du er faktisk ansatt for å gjøre en jobb, og forholde deg til en del regler og rutiner - noe dere helt klart ikke gjør.

Hadde jeg vært forelder i den bhg hadde jeg lagd leven for å få orden i sakene - det kan jeg love deg!

Og dessuten, det er sånne barnehager som dere som gjør at vi andre får bråk med foreldre fordi de har så dårlige erfaringer der de kommer fra! Ta en titt på innleggene postet fra barnehageforeldre her inne, da får du en smak av hva vi mener en barnehage skal inneholde kvalitets-, sikkerhets-, og helsemessig. Du burde tenke over at foreldre overlater sitt aller kjæreste til deg, og du burde yte både service, og ha respekt for den avgjørelsen.

Dere gjør sikkert noe riktig også - men basert på opplysningene i innlegget ditt møter du ikke et fnugg av støtte hos meg!

Fantastisk bra skrevet Persille!!

Helt enig med deg :-)

Skulle gjerne hatt jenta mi i barnehagen hos deg. Er desverre også misfornøyd mor ang barnehagen hvor min datter går. men det er nå en annen historie.. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1525808
Del på andre sider

Gjest Persille

Fantastisk bra skrevet Persille!!

Helt enig med deg :-)

Skulle gjerne hatt jenta mi i barnehagen hos deg. Er desverre også misfornøyd mor ang barnehagen hvor min datter går. men det er nå en annen historie.. ;-)

Får si til deg som til mij - ikke gi opp, det nytter å "stå på krava" - så lenge de er fornuftige :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1525812
Del på andre sider

Annonse

Gjest M.Angelica

Jeg driver barnehage - og nå må jeg komme med noen innspill (antagelig ingen overraskelse for dere andre ;) )

"kan jo ikke stå å se på at barna sover ute! Har jo aldri hendt at noen har forsøkt å stjele barn i vår by!!"

* Hvorvidt noen har forsøkt dette tidligere eller ikke er irrelevant - dere er PLIKTIGE å ha total oversikt konstant. Dersom dere ikke kan se barna når de sover, skal dere ha babycall med GOD kvalitet plassert slik at dere hører alle aktiviteter på området - også skritt.

"Da denne moren var på tilvenning i barnehagen,laget hun et nummer av at vi ikke hadde håndduker under barna når vi skiftet på dem. "dere tar barna opp på samme stellebordet på løpende bånd,æsj noe så uhygenisk""

* Dette har dere faktisk ikke lov til! Dere er pålagt etter veileder til forskrift om miljørettet helsevern i barnehager å ha engangspapirhåndklær i rikgtige størrelser under barna. Alternativt kan dere også bruke egne håndklær, navnet, til hvert barn. I tillegg SKAL også stelleområdet desinfiseres med klor hver eneste dag.

"ærlig talt-om det kommer ekskrementer på stellebordet,tørker vi det faktisk av!"

* Ikke lov - da skal den desinfiseres.

Akkurat dette er ikke noe å kimse av - kroppsvesker er største og primære kilde til smitte mellom barn, og det skal respekteres.

"Hun var også surkete for at gutten hennes ikke fikk leke ute,men han har det jo mye bedre i vognen når han får se på."

* Hva i all verden er dette? Dere har ikke lov til å holde små barn stillesittende ute på den måten. Tenk hvor kaldt det blir for det første? For det andre - barn har krav på og rett til fysisk utfoldelse både ute og inne, og det JOBBEN DIN å påse at de får det! Moren har all rett til å klage på dette...

"Han er jo så liten. Når han skal leke ute på vi jo ha en ansatt bare for å gå i hælene på han,så klønete som han er."

* Klønete? Han er jo et barn? Når dere har inntak av barn må dere påse at dere får en barnegruppe som kan fungere sammen slik at dere klarer å gjennomføre et komplett tilbud til alle barna.

"En annen ting hun beskylder oss for er dårlig informasjon om dagen- Hun forstår rett å slett ikke hvorfor vi ikke gidder å informere henne-"

* Ikke gidder å informere?!? Dette GIDDER jeg ikke kommentere en gang!

"Er jo bare fredag og bursdag vi skjeier ut!"

* Kake hver fredag er faktisk unødvendig.

---

Til slutt vil jeg bare si - med den holdningen hadde du vart under to uker i min barnehage - jeg hadde kastet deg ut på dagen. Du er faktisk ansatt for å gjøre en jobb, og forholde deg til en del regler og rutiner - noe dere helt klart ikke gjør.

Hadde jeg vært forelder i den bhg hadde jeg lagd leven for å få orden i sakene - det kan jeg love deg!

Og dessuten, det er sånne barnehager som dere som gjør at vi andre får bråk med foreldre fordi de har så dårlige erfaringer der de kommer fra! Ta en titt på innleggene postet fra barnehageforeldre her inne, da får du en smak av hva vi mener en barnehage skal inneholde kvalitets-, sikkerhets-, og helsemessig. Du burde tenke over at foreldre overlater sitt aller kjæreste til deg, og du burde yte både service, og ha respekt for den avgjørelsen.

Dere gjør sikkert noe riktig også - men basert på opplysningene i innlegget ditt møter du ikke et fnugg av støtte hos meg!

Bra skrevet! =) Men tipper dette er et tulleinnlegg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1526077
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Ser du har fått mange svar fra før, jeg har bare et råd. Skift jobb, for det første liker du den ikke, for det andre tror jeg neppe du egner deg til å passe andres barn. Spesielt med tanke på at du kan finne på å bruke ordet klønete, om et lite barn. I tillegg benytter du kløneteheten som undskyldning for at barnet ikke får leke ute. Har det bedre i vogna si, Har du spurt barnet om det? Og hvordan skal barnet får trent grovmotorikken stillesittende i en vogn.

Det er da en guds lykke at moren henter han tidlig hver dag (før frukt serveres var det ikke så) slik at barnet kanskje kan få tatt igjen hjemme det som er tapt i barnehagen.

Hadde jeg vært henne hadde jeg sagt opp plassen fort som svint.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1526573
Del på andre sider

Gjest svaksterk

håhåhå....her var det flere punkter jeg var uenig med DEG i. Kos hver fredag? Det er mer enn nok med alle bursdagene som skal feires.

La ungen sitte i vogn? Han må jo få utvikle grovmotorikken. Det lærer en veldig godt ute der flere muskler må tas i bruk enn inne.

Det med mangel på håndklær under barna er et problem i vår barnehage også. Da gutten vår begynte der spurte jeg hvor de hadde håndklærne til de forskjellige barna (pga lite bad). Da bare så hun rart på meg og svarte ikke. De bruker det samme håndkleet til alle ungene. Det går 8 stk der.

Jeg vet ikke hvordan denne moren du beskriver er, men hun hadde en god del gode poenger

Hei :-) Jeg svarer ikke på dette innlegget, men generelt synes jeg det bør være god hygiene i barnehagene. God hygiene er ikke å bruke hverken håndkle, eller å bruke det på ulike barn.

Et enkelt grep kan være å kjøpe inn papirrull, slik som legene har. Det bruker vi i barnehagen, de vi har har ferdige *utklipte* remser, så man bare river av det og kaster den når barnet er skiftet på. Billig, enkelt og hygienisk.

Det går an å foreslå det til styreren i barnehagen :-)

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1526730
Del på andre sider

Gjest mirakel*2?

Hei :-) Jeg svarer ikke på dette innlegget, men generelt synes jeg det bør være god hygiene i barnehagene. God hygiene er ikke å bruke hverken håndkle, eller å bruke det på ulike barn.

Et enkelt grep kan være å kjøpe inn papirrull, slik som legene har. Det bruker vi i barnehagen, de vi har har ferdige *utklipte* remser, så man bare river av det og kaster den når barnet er skiftet på. Billig, enkelt og hygienisk.

Det går an å foreslå det til styreren i barnehagen :-)

Ha en fin kveld.

det er jo det aller beste

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210068-barnehagen/page/2/#findComment-1526732
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...