Gå til innhold

Hvor stor er/var din 4-åring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Noraførr

10

• fei1365380229

4

• AAA

3

• Mattias1365380379

2

Mest aktive i denne tråden

Vesla vår var 88,5 lang og veide 13 kg. når hun var 4 år. Hun blir 5 i februar og er vel 92 lang og veier 14 kg. Til sammenligning er ynstejenta vår 3 år, veier omtrent det samme som storesøster(kanskje litt mer) og er kun et par cm. kortere. De bruker samme størrelse i klær og sko. Skikkelig irriterende, for jeg har 7 banankasser med søte baby/barneklær på loftet ;-)

Uansett..store eller små, de er jo aldeles perfekt da!

Annonse

De er veldig ulike, ja! Min kinajenta som ble 4 i september rager nå 91 cm over bakken og er ca 13 kilo. Hun er i ifølge den sørkinesiske vektkurven akkurat nå nådd den nederste streken. Har nok hatt mine "bekymringer", men de er borte nå stort sett, ser jo at jenta er frisk og rask. Hun er jo bare lita - ganske enkelt - og er perfekt som hun er!

De er veldig ulike, ja! Min kinajenta som ble 4 i september rager nå 91 cm over bakken og er ca 13 kilo. Hun er i ifølge den sørkinesiske vektkurven akkurat nå nådd den nederste streken. Har nok hatt mine "bekymringer", men de er borte nå stort sett, ser jo at jenta er frisk og rask. Hun er jo bare lita - ganske enkelt - og er perfekt som hun er!

Ikke store tulla, med andre ord :o)

Som du sier; Det viktigste er at de er friske og raske - og det er vår storesøster :o)

fra

Storesøster her ble 4 i november, og hun er ca 102 cm lang, og veier i underkant av 15 kg....Lang, ja.... :o)

(Vi har ikke vært på 4 års kontroll enda, så derfor vet jeg ikke helt eksakte mål...)

klem fra

Da er vår og deres storesøster like gamle :o)

Håper det står bra til hos dere - og at lille peanutt trives og finner seg til rette!

klem fra

Vår storebror er 100 cm og 13 kg. Veldig slank og lett type, men ikke av de laveste i sin aldersgruppe (la jeg også merke til under lucia-feiring i dag)

Storesøster er definitivt lavest i sin bhg. Selv alle 3-åringene er høyere enn henne.

... Men det er jo ingen så er så høy at de aldri må tøye seg - og ingen så lav at de aldri må bøye seg ... så det, så :o)

klem fra

Vesla vår var 88,5 lang og veide 13 kg. når hun var 4 år. Hun blir 5 i februar og er vel 92 lang og veier 14 kg. Til sammenligning er ynstejenta vår 3 år, veier omtrent det samme som storesøster(kanskje litt mer) og er kun et par cm. kortere. De bruker samme størrelse i klær og sko. Skikkelig irriterende, for jeg har 7 banankasser med søte baby/barneklær på loftet ;-)

Uansett..store eller små, de er jo aldeles perfekt da!

Tror du med rette kan kalle storesøster for Vesla, du :o)

Lillesøster hos oss er liten og kompakt. Hun er faktisk flere cm kortere enn storesøster var på samme alder - så det er nok en stund til de evt. blir å bruke samme str. i klær. Imidlertid tror jeg bare det er litt om å gjøre før de bruker samme str. i sko.

fra

Min 4-åring var 118 cm lang og veide 20 kg på kontroll i oktober.

Han er heller ikke adoptert, men har nordiske "kjempe-gener".

Han har forøvrig en lillesøster som sansynligvis vil bli 1/2 meter kortere enn ham o:)))

Men er det ikke bra at vi er forskjellige da?

Jovisst, er det kjempebra at vi er forskjellige - og det såkalte normalområdet for høyde/vekt er jo kjempestort ... og det sier oss vel egentlig at det aller meste er nettopp normalt.

fra

Tror du med rette kan kalle storesøster for Vesla, du :o)

Lillesøster hos oss er liten og kompakt. Hun er faktisk flere cm kortere enn storesøster var på samme alder - så det er nok en stund til de evt. blir å bruke samme str. i klær. Imidlertid tror jeg bare det er litt om å gjøre før de bruker samme str. i sko.

fra

ja, hun er helt klart "vesla vår" ja. Vi er i "systemet" og til kontroll hvert halvår/år så mulig det blir noen veksthormoner her etterhvert.

Forresten, lillesøster er bare 2, ikke 3 år som jeg skrev.

Annonse

Min nå 6 åring var 107 cm og 15 kg når hun var 4 år.

Colombia jente det da!!! Ikke liten nå heller som 6 åring :-) Hun er 123 ca og 25 kg

Som noen sa, akkurat passe, fyller seg selv fra topp til tå.

2,5 åringen vår er litt mindre når han var 2,5 år var han 91,5 og 11 kg.

Hilsen

Min 4-åring var 118 cm lang og veide 20 kg på kontroll i oktober.

Han er heller ikke adoptert, men har nordiske "kjempe-gener".

Han har forøvrig en lillesøster som sansynligvis vil bli 1/2 meter kortere enn ham o:)))

Men er det ikke bra at vi er forskjellige da?

Mine er heller ikke adoptert.

Jeg fikk nesten hakeslepp - 118 cm og 20 kg! :-) Når jeg ser på min lille tass, som på 4 års kontrollen var 100 cm og 15 kg. Nå er han 4 1/2 og har kommet opp til 102 cm og 15,5 kg. Han er mer på høyde med 3-åringene i barnehagen.

Mine er heller ikke adoptert.

Jeg fikk nesten hakeslepp - 118 cm og 20 kg! :-) Når jeg ser på min lille tass, som på 4 års kontrollen var 100 cm og 15 kg. Nå er han 4 1/2 og har kommet opp til 102 cm og 15,5 kg. Han er mer på høyde med 3-åringene i barnehagen.

Ja, gutten min er så lang at jeg kan bli litt bekymret. Prøver å ikke fokusere for mye på det, da det uansett er for tidlig å gjøre noe med.

Han blir jo hele tiden tatt for å være eldre enn han er, ser ut som en skolegutt, men litt "klønete"...

Ser det også selv nå, "mamma, jeg er størst av alle barna i barnehagen".

Lille dutten min !

Ja, gutten min er så lang at jeg kan bli litt bekymret. Prøver å ikke fokusere for mye på det, da det uansett er for tidlig å gjøre noe med.

Han blir jo hele tiden tatt for å være eldre enn han er, ser ut som en skolegutt, men litt "klønete"...

Ser det også selv nå, "mamma, jeg er størst av alle barna i barnehagen".

Lille dutten min !

Jeg mente det ikke negativt, altså, jeg bare prøvde å tenke hvor stort det egentlig er. For det er vel omtrent som en gjennomsnittlig førsteklassing? Og han må jo være et helt hode høyere enn gutten min. :-)

Gutten min ser også at han er av de minste, og ergrer seg noen ganger over det. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...