Gjest muligens småhysterisk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Ja, det høres litt åndssvakt ut, men likevel; 1-åringen har hatt en buse (tror jeg) i nesa i to uker. Den sitter laaaaangt bak, omtrent så langt man kan se. Den er stor og rikker seg ikke av flekken. Ikke når hun nyser eller klør seg utenpå nesen. Det gjør hun stadig vekk så jeg lurer på om den plager henne litt?! Det jeg egentlig lurer på er om det kan være noe ANNET enn en buse. Er det noe annet som kan vokse der inne? Dere har greie på så mye rart så kanskje noen av dere har greie på dette også?! Dette er sannsynligvis noe av det mest sære det er blitt spurt om her inne, men jeg lar det stå til! Altså, er det noe annet som kan være langt inni nesa der? En hudfille som har løsnet eller noe?? Hmmm. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Har du prøvd en slike sugethingy man får kjøpt på apoteket? 0 Siter
Gjest muligens småhysterisk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Har du prøvd en slike sugethingy man får kjøpt på apoteket? Så du tror det er en buse? Jeg har ikke prøvd det denne gangen, men prøvde det en gang da hun var baby. Uten suksess. Men den må da komme ut av seg selv en gang?! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Så du tror det er en buse? Jeg har ikke prøvd det denne gangen, men prøvde det en gang da hun var baby. Uten suksess. Men den må da komme ut av seg selv en gang?! Har hun hatt den i mange måneder så ville jeg trodd det kanskje er noe annet? 0 Siter
Gjest muligens småhysterisk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Har hun hatt den i mange måneder så ville jeg trodd det kanskje er noe annet? Men hva kunne det ellers ha vært?? Hun har hatt den i snaue 2 uker. 0 Siter
Gjest Pirk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Men hva kunne det ellers ha vært?? Hun har hatt den i snaue 2 uker. Pirk den ut? 0 Siter
Gjest muligens småhysterisk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Pirk den ut? Har prøvd. Har ikke sjans til å komme så langt inn. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Det kan være noe hun har klart å putte oppi der, og da kan det bli betent og vondt. Hvis det virker som det irriterer henne ville jeg nok fått en lege til å se på henne ja. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Siden den har sittet såpass lenge, og den irriterer henne hadde jeg valgt å få hjelp til å få den ut, ja. 0 Siter
Gjest Pirk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Har prøvd. Har ikke sjans til å komme så langt inn. Med q-tips? 0 Siter
Gjest muligens småhysterisk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Siden den har sittet såpass lenge, og den irriterer henne hadde jeg valgt å få hjelp til å få den ut, ja. Så du tror det er en buse altså?? Og jeg skal gå til legen med buse-jenta mi? Hihi, jeg ser det for meg! Men den må jo ut en gang... Den sitte helt fast og rikker seg ikke. Grrrr. 0 Siter
Gjest muligens småhysterisk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Med q-tips? Ja, men en sånn "barnesikret" q-tip og med den kommer man ikke så langt inn. Tør ikke stappe ting så langt inn der. Kanskje dytter jeg den jo bare lenger inn. Kan det være noe annet enn en buse som har dukket opp inni der, tror du? Det er DET jeg er redd for. Men jeg kan ikke fatte og begripe hva det skulle ha vært. Ikke har hun blødd heller. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Så du tror det er en buse altså?? Og jeg skal gå til legen med buse-jenta mi? Hihi, jeg ser det for meg! Men den må jo ut en gang... Den sitte helt fast og rikker seg ikke. Grrrr. Jeg tror ikke det er en buse, men et "fremmedlegeme". En bit av en leke el.l. 0 Siter
Gjest Pirk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Ja, men en sånn "barnesikret" q-tip og med den kommer man ikke så langt inn. Tør ikke stappe ting så langt inn der. Kanskje dytter jeg den jo bare lenger inn. Kan det være noe annet enn en buse som har dukket opp inni der, tror du? Det er DET jeg er redd for. Men jeg kan ikke fatte og begripe hva det skulle ha vært. Ikke har hun blødd heller. Er ikke bare litt av bein/brusk du ser? 0 Siter
Gjest muligens småhysterisk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Er ikke bare litt av bein/brusk du ser? Jo, jeg ser det også, men det er noe annet som "står ut" fra dette beinet/brusken/veggen liksom. Jeg tror det er en buse altså. Ser sånn ut og den har "busefarge". Tror ikke det er et fremmedlegeme som noen mente lenger oppe i tråden. Da tror jeg det hadde sett mer spesielt ut. Men hvordan kan den sitte så godt fast?! Kan ikke tro at jeg kanskje dukker opp hos legen med et buse-problem:) 0 Siter
Gjest Pirk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Jo, jeg ser det også, men det er noe annet som "står ut" fra dette beinet/brusken/veggen liksom. Jeg tror det er en buse altså. Ser sånn ut og den har "busefarge". Tror ikke det er et fremmedlegeme som noen mente lenger oppe i tråden. Da tror jeg det hadde sett mer spesielt ut. Men hvordan kan den sitte så godt fast?! Kan ikke tro at jeg kanskje dukker opp hos legen med et buse-problem:) Legen har nok sett verre ting Yngstemann puttet en ert i nesa i høst. Den utvidet seg selvfølgelig i kontakt med fuktighet, og vi måtte på sykehuset for å få den ut. :-) 0 Siter
Gjest muligens småhysterisk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Legen har nok sett verre ting Yngstemann puttet en ert i nesa i høst. Den utvidet seg selvfølgelig i kontakt med fuktighet, og vi måtte på sykehuset for å få den ut. :-) Huffda:) Men med en ert så _må_ den jo ut. Føler liksom at en buse ikke er verdt legens dyrbare tid... 0 Siter
Gjest Pirk Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Huffda:) Men med en ert så _må_ den jo ut. Føler liksom at en buse ikke er verdt legens dyrbare tid... Om det plager henne, må selvsagt den også ut 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Så du tror det er en buse? Jeg har ikke prøvd det denne gangen, men prøvde det en gang da hun var baby. Uten suksess. Men den må da komme ut av seg selv en gang?! Ut av seg selv kommer den nok til slutt. Hvis ikke må hun vel bare leve med den Men ja, det er nok snørr. Hvis ikke nesa/"nesegangen" ned til halsen er litt opphovnet, da. Prøv nesespray beregnet for småbarn (for å løse opp litt), få noen til å holde hodet hennes, også prøver du den sugedingsen. Om ikke det hjelper, så får den bare bli der 0 Siter
Gjest et forslag rfa meg Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Har prøvd. Har ikke sjans til å komme så langt inn. Prøvd med pinsett?? Og hvis du lyser med lommelykt opp i nesa er den jo litt gjennomsiktig, kanskje du ser litt størrelse på det som ligger inni der da.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.