Gå til innhold

Til legen pga buse i nesa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvd med pinsett??

Og hvis du lyser med lommelykt opp i nesa er den jo litt gjennomsiktig, kanskje du ser litt størrelse på det som ligger inni der da....

..på en ettåring? Ja, lykke til. :-)

Skrevet

Så du tror det er en buse altså?? Og jeg skal gå til legen med buse-jenta mi? Hihi, jeg ser det for meg! Men den må jo ut en gang... Den sitte helt fast og rikker seg ikke. Grrrr.

Samme om det er en buse eller noe annet - det irriterer jenta, og det har sittet der i 2 uker. På tide å få det ut før det blir en infeksjon.

Skrevet

Nå har du kanskje allerede gjort noe med saken, men et tips: ta et tynt sugerør og putt forsiktig opp i nesa og sug! Det som sitter der kommer garantert ut.

Skrevet

..på en ettåring? Ja, lykke til. :-)

Hehe, hadde garantert ikke gått med min lillesnuppe, nei ;-)

Skrevet

Ja, men en sånn "barnesikret" q-tip og med den kommer man ikke så langt inn. Tør ikke stappe ting så langt inn der. Kanskje dytter jeg den jo bare lenger inn.

Kan det være noe annet enn en buse som har dukket opp inni der, tror du? Det er DET jeg er redd for. Men jeg kan ikke fatte og begripe hva det skulle ha vært. Ikke har hun blødd heller.

Jeg ville ikke prøvd med hverken Q-tips eller pinsett. Vær veldig forsiktig med pinsett, dersom hun rører på seg eller du sikter feil, kan det gå hull på et blodkar og da er det store gjort.

Gå til legen med jenta, det er uansett ingen her av oss som kan hverken tro eller vite hva det er hun har i neste. Få en lege til å se på dette.

Skrevet

Huffda:) Men med en ert så _må_ den jo ut. Føler liksom at en buse ikke er verdt legens dyrbare tid...

En 1-åring skal slippe å være plaget av en så stor buse, så bestill time til legen, er mitt råd.

Skrevet

Høres ut som det kan være et fremmedlegeme med en god posjon buse rundt. Et fremmedlegeme i nesa vil jo bli "pakket inn" ganske raskt. Ikke dill med det selv. Du risikerer å dytte hva det nå enn er lengre inn. Få en lege til å se på det.

Det er ingen sensasjon at barn putter alt tenkelig og utenkelig opp i nesa.

Om det ikke er et fremmedlegeme er barnet irritert i nesen og det er fare for at det er et fremmedlegeme. En sak for fastlegen.

mvh

Gjest nytt nick i dag
Skrevet

Det som slår meg mår du beskriver dette er at det er en polypp du ser.

Skrevet

Har du fått legetime nå?

Det med det tynne sugerøret, kan kanskje hjelpe?

Da lillefrøkna her var 1 1/2 år, puttet hun ei lita, rød perle laaangt opp i nesa. Måtte til legen for å få den ut.

Skrevet

Jeg ville gått til legen, selv om jeg skjønner dilemmaet ditt...En jente jeg kjenner fikk svulst i dette området. Jeg ønsker ikke å skremme deg, men når du sier at det har vært der såpass lenge så hadde jeg nok fått sjekket det.

Skrevet

Det vi trodde var en diger buse langt bak i nesa viste seg å være en liten stein som ble nyst ut over kjøkkenbordet neste morgen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...