Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min prinsesse er ikke så glad i vaske håret så balsam i tillegg til sjampo er uaktuelt. Håret hennes kan også bli utrolig stivt og stritt men det hjelper veldig å bruke Natusan balsam-spray før vi børster håret.

Jeg fant akkurat en shampo-balsam kombinasjon (i èn flaske altså) i butikken nå, den syns jeg virker bra. Den er Natusan Kids, og finns i både eple- og appelsinvariant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210165-hjelp/#findComment-1526542
Del på andre sider

Jeg bruker natusan balsamspray på mitt barn, og er kjempefornøyd med den.... Og jeg tror ikke ho kunne hatt langt hår om vi ikke hadde brukt den, for ho liker absolutt ikke lugging...

Og så fikk jeg en overraskelse i sommer... En periode tok ho grønnsåpebad når ho badet som forebygging mot infeksjon i insektsstikk....

Og da ble håret også halvveis "vasket" i grønnsåpe..Dvs når ho badet ble jo alt håret også bløtet til med grønnsåpevannet. Etterpå vasket vi håret med barnesjampå og håret ble merkbart MYE mykere i tiden etterpå og det tror jeg grønnsåpen har æren for... men håret så litt halvfett ut når det var nyvasket og nytørket... så jeg tror ikke det egner seg å bruke over noen lang periode... Men erfaringen gjorde at jeg begynte å tenke på at håret kanskje burde hatt tilsetting av noen spesille midler som ikke sjampoen i butikkhyllene inneholder. Vet jo det finnes spesialsjampo for afrohår, men har ikke høsrt om at det finnes noe slik for asiater. ikke sikkert det er behov for det heller, men tanken slo meg da håret ble så mye mykere etter litt smøring med grønnsåpe. Kanskje mangler sjampoene vi får kjøpt i våre butikker stoffer som våre barns hår ville hatt veldig godt av..

En ting er iallfall sikkert snuppas hår tok ikke skade av litt grønnsåpe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210165-hjelp/#findComment-1530878
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linn fra Stavanger

Kérestase har en serie som heter "Bain Oléo-relax" som du får kjøpt hos frisør. Denne har en god hårshampo samt en balsam (i en krukke) og er beregnet på tykt, tørt og brusete hår. Den er bare kjempe bra! Den koster litt, men du ser tydelig forskjell på håret med en gang.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210165-hjelp/#findComment-1531115
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...