Gå til innhold

Vi har gitt for lite medisin...noen skade skjedd..?

Anbefalte innlegg

Gjest Usikkerher
Skrevet

På grunn av ørebetennelse (+ eventuelt halsbetennelse - litt usikkert), har vår sønn fått antibiotika. Men nå har jeg oppdaget at han i stedet for å få 1 ml, har vi gitt han 0,1 ml... Han er blitt veldig mye bedre (er frisk igjen egentlig), så det har tydeligvis hjulpet likevel? Bør vi likevel ta en sjekk hos legen for å se om alt er i orden igjen?

Skrevet

Han hadde vel blitt frisk av seg selv uansett da. De fleste ørebetennelser går jo over av seg selv uten antibiotika.

Hva med å ringe legen og spørre hvordan dere skal forholde dere fra nå av, om dere skal fullføre kuren med riktig dosering eller ikke. Dere burde uansett få en kontroll hos legen etter ca fire uker for å sjekke at det ikke fortsatt er væske i mellomøret. Så da kan du samtidig bestille en time til det :o)

Skrevet

Han kan ha hatt virus som gikk over. Tvielr på at han ble bedre av 0,1 ml. Stemmer det? Skjønenr ike hvordan du har fått målt det opp en gang. Det er jo nesten ingenting.

Gjest Usikkerher
Skrevet

Han kan ha hatt virus som gikk over. Tvielr på at han ble bedre av 0,1 ml. Stemmer det? Skjønenr ike hvordan du har fått målt det opp en gang. Det er jo nesten ingenting.

Jeg vet det...det var en 3-4 dråper i dråpetelleren...Uff, at det går an å være så sløv... Men han begynte å bli veldig mye bedre i løpet av noen timer etter første og andre dose, og feberen gikk ned samtidig. Tilfeldig, kanskje...vet ikke?

Skrevet

Jeg vet det...det var en 3-4 dråper i dråpetelleren...Uff, at det går an å være så sløv... Men han begynte å bli veldig mye bedre i løpet av noen timer etter første og andre dose, og feberen gikk ned samtidig. Tilfeldig, kanskje...vet ikke?

Da høres det absolutt ut som et virus på retur, ja. Bare bra at h*n ikke fikk så mye medisin når sykdommen likevel forsvant.

Gjest Usikkerher
Skrevet

Da høres det absolutt ut som et virus på retur, ja. Bare bra at h*n ikke fikk så mye medisin når sykdommen likevel forsvant.

Men vi må vel fullføre kuren ut perioden likevel? 3-4 dager igjen..

Skrevet

Ørebetennelser går ofte over av seg selv uten antibiotika, så kanskje hadde han blitt frisk igjen uansett? Jeg vil tro at 0,1 ml er for liten dose til at den kan ha effekt...

Skrevet

Anbefaler dere absolutt å fullføre kuren ja, da med den dosen som var tenkt, nemlig 1 ml. Hvis ikke kan dette raskt blusse opp igjen og komme tilbake for fullt.

Skrevet

Vet ikke. HVis du har gitt 0,1 ml har dere jo knapt begynt i det hele tatt. Jeg hadde droppet det. Er ikke barnet frisk uten medisin da?

Skrevet

De felste betennelser går jo over av seg selv. Tar bare lenger tid. Så sant han er frisk er det ingen vits. Og PS! Det lille dere har gitt har neppe hatt noen effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...