Gå til innhold

Hva skjer etter rehabiliteringtrygd?

Anbefalte innlegg

Gjest på rehabiliteringstrygd

Jeg har vært innlagt 1 gang etter at jeg hadde en voldsom depresjon i høst (har vært deprimert lenge, men ikke så utrolig sterk depresjon som i høst), jeg har ikke kommet meg og går på medisiner nå. Rehabiliteringstrygden skal opp til vurdering igjen i april men jeg har forstått det som jeg ganske sikkert vil få rehabilitering videre.

Det jeg er bekymret for, er at jeg har hørt man mister rehabilitering etter at man har gått på det i 1 år, siden det gjelder utsikt til bedring. Hva skjer etter det? Må man søke om uføretrygd og gå på sosialstønad intill den er behandlet? Har nemlig hørt det er 8 måneders behandlingstid på uføretrygd, og jeg vet heller ikke om jeg føler at jeg vil søke om det riktig enda.

Ser på uføretrygd som ett nederlag, siden jeg er relativt ung enda og har en utdannelse. Er også i sterk tvil om de vil uføretrygde meg siden jeg er relativt ressurssterk (når jeg er frisk). Men i den tilstanden jeg er i nå og har vært siste 1-2 årene kan jeg ikke jobbe, det vet jeg med meg selv.

Er derfor veldig usikker på fremtiden, hva trygdekontoret kan hjelpe meg med og hva som vil skje etter rehab. trygden.

Dessuten, hva er kravene for å få bostøtte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21024-hva-skjer-etter-rehabiliteringtrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...