arnica Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Hei! Jeg har gått til innkjøp av bunad til gutten min på 5 1/2 år. Nå har han lagt inn protester, for han vil ha på seg "sånne klær som de andre har på seg". Han vil ha dress og hvit skjorte,dermed basta! Nå kostet jo den bunaden en del penger, så jeg synes jo det er for galt at den ikke skal bli brukt.... og mormor har strikket strømper og kofte til bunaden. Dette er første gang han har hatt meninger om klærne jeg har kjøpt til ham, og jeg skjønner at dette er viktig for han. Hva ville dere gjort? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 "Hva ville dere gjort" Vel, jeg ville vel aldri kjøpt bunaden til ham ;-) Synes ikke du skal tvinge ham til å bruke den. Kan den ikke byttes/selges? Det var kanskje litt tidlig å begynne å ha meninger om klær (i alle fall for gutter), men det er bare å venne seg til det 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Det kunne ikke falt meg inn å kjøpe bunad - men gjort er gjort. Selg den på finn.no, hvis du ikke har noen andre alternativer. Skjorte og bukse er mye mer anvendelig og pent. Gutten har jo peiling på klær - vær stolt av ham! 0 Siter
Gjest prinsesse og prinse mamma Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Jeg ville ha sagt at han skulle ha hatt bunaden jeg:) Fokuser på at det er greit å ikke være likedan som de andre alltid, og at bestemor har strikket strømper til han osv..Ville ikke falt meg inn å solgt den på finn.no før den var for liten. Som voksne klarer vi da vel å vri bunaden til noe positivt som er laget nettopp til han:) Lykke til! 0 Siter
Gjest neofix Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Jeg har ikke lest de andre svarene. Jeg har selv en gutt på 4 1/2 og jeg er krystallklar i mitt svar: vil han ikke ha bunad så la han slippe. La han selv få velge noe HAN føler seg fin i. Tenk om det var du selv som måtte ha på deg noe du følte deg som en dass i.... Når de her meninger om klær så bør det respekteres. 0 Siter
org Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Gutten vår har også bunad. Den har han ikke brukt på mange år. Tror han har glemt at han har den. Jeg spurte om han ville ha sånn (pekte i Spar-Kjøps katalogen) eller om han helst ville slippe. Da slapp han! 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 hvis det er viktig for ham, tror jeg at jeg ville latt han ha på seg de andre klærne, men jeg skjønner jo at det er sure penger å betale. 0 Siter
Gjest få gutten til å gå med bunad.. Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Om det hadde vrt min gutt hadde jeg prøvd å fått han til å gå i bunad.. ingenting er så fint så å se gutter i bunad.. om han vil være som "alle" andre, så leit på internett etter for eksempel: Idrets-gutter. de viser seg ofte i bunad.. IKKE la gutten din få ta kontroll.. han kan bestemme det han vil gå med til daglig, men når han skal pynte seg, så synest jeg at du/dere skal bestemme.... STÅ PÅ.... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 "Hva ville dere gjort" Vel, jeg ville vel aldri kjøpt bunaden til ham ;-) Synes ikke du skal tvinge ham til å bruke den. Kan den ikke byttes/selges? Det var kanskje litt tidlig å begynne å ha meninger om klær (i alle fall for gutter), men det er bare å venne seg til det Tidlig???? Gutten min var bare to år han, da han var så nøye på hvilke sokker han hadde på seg. Favorittparet var knallgule :-) Han ser nøye hver morgen på hva som passer sammen - han er 6,5 nå. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Om det hadde vrt min gutt hadde jeg prøvd å fått han til å gå i bunad.. ingenting er så fint så å se gutter i bunad.. om han vil være som "alle" andre, så leit på internett etter for eksempel: Idrets-gutter. de viser seg ofte i bunad.. IKKE la gutten din få ta kontroll.. han kan bestemme det han vil gå med til daglig, men når han skal pynte seg, så synest jeg at du/dere skal bestemme.... STÅ PÅ.... Stakkars dine unger (hvis du har). Tvinge unger til å gå med noe de virkelig ikke vil, på en dag da alle ellers pynter seg for å bli fine! Dette blir det nok god stemning av... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Min gutt har den bunaden pappaen hadde da han var gutt - og han er SÅ stolt av den! Synes du skal prøve å få ham til å like den - se etter bilder av tøffe gutter med flotte bunader! 0 Siter
Gjest få gutten til å gå med bunad.. Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Stakkars dine unger (hvis du har). Tvinge unger til å gå med noe de virkelig ikke vil, på en dag da alle ellers pynter seg for å bli fine! Dette blir det nok god stemning av... Herre gud da meneske.. jeg har barn, men di er ikke så store enda. det er selvsagt fint med dress, men det fineste er når de går med bunad.. om ikke du synest det, så er det ikke mitt problem.. men det er kanskje bare for at du kasnkje ikke har penger til å kjøpe det til dine barn, og er misunnelig.. Men jeg er veldig for barn og folk generelt i bunad. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Herre gud da meneske.. jeg har barn, men di er ikke så store enda. det er selvsagt fint med dress, men det fineste er når de går med bunad.. om ikke du synest det, så er det ikke mitt problem.. men det er kanskje bare for at du kasnkje ikke har penger til å kjøpe det til dine barn, og er misunnelig.. Men jeg er veldig for barn og folk generelt i bunad. Du skriver: "Herre gud da meneske.. jeg har barn, men di er ikke så store enda. det er selvsagt fint med dress, men det fineste er når de går med bunad.. om ikke du synest det, så er det ikke mitt problem.. men det er kanskje bare for at du kasnkje ikke har penger til å kjøpe det til dine barn, og er misunnelig.. Men jeg er veldig for barn og folk generelt i bunad. - få gutten til å gå med bunad.. " Holy crap! Det dreier seg faktisk ikke om jeg synes at bunad er fint eller ikke,- og hvorvidt jeg har råd (misunnlig, hallo?). Jeg snakker om at ungen her ikke har lyst til å ha på seg bunad. Derfor synes jeg ikke hun skal tvinge ungen til å gå med noe det er _hun_ _selv_ som ønsker han skal ha på seg. Hvis det er viktigere for foreldre at ungen har på seg de de selv (foreldrene) ønsker, enn at ungen selv føler seg fin/trives med påkledningen, så synes jeg heller de skulle kjøpt seg en dukke! Jeg har råd til å kjøpe hva jeg vil av klær. Datteren min fikk bunad til konfirmasjon. Fordi hun hadde lyst på det. 0 Siter
Gjest Fulle 5... Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Du skriver: "Herre gud da meneske.. jeg har barn, men di er ikke så store enda. det er selvsagt fint med dress, men det fineste er når de går med bunad.. om ikke du synest det, så er det ikke mitt problem.. men det er kanskje bare for at du kasnkje ikke har penger til å kjøpe det til dine barn, og er misunnelig.. Men jeg er veldig for barn og folk generelt i bunad. - få gutten til å gå med bunad.. " Holy crap! Det dreier seg faktisk ikke om jeg synes at bunad er fint eller ikke,- og hvorvidt jeg har råd (misunnlig, hallo?). Jeg snakker om at ungen her ikke har lyst til å ha på seg bunad. Derfor synes jeg ikke hun skal tvinge ungen til å gå med noe det er _hun_ _selv_ som ønsker han skal ha på seg. Hvis det er viktigere for foreldre at ungen har på seg de de selv (foreldrene) ønsker, enn at ungen selv føler seg fin/trives med påkledningen, så synes jeg heller de skulle kjøpt seg en dukke! Jeg har råd til å kjøpe hva jeg vil av klær. Datteren min fikk bunad til konfirmasjon. Fordi hun hadde lyst på det. Jaja, hørest du som du ikke er helt med dine fulle fem.. jeg er helt enig med "få gutten til å gå med bunad" og hennes innlegg... Om ikke barna vil gå med bunad, så få de til å ville gå med det då... det er ingen problem for et oppegående menneske?? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jaja, hørest du som du ikke er helt med dine fulle fem.. jeg er helt enig med "få gutten til å gå med bunad" og hennes innlegg... Om ikke barna vil gå med bunad, så få de til å ville gå med det då... det er ingen problem for et oppegående menneske?? Støtteinnlegg til deg selv, ser det ut som? 0 Siter
Gjest Fulle 5... Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Støtteinnlegg til deg selv, ser det ut som? Nå synest jeg at du begynner å bli litt for barnslig her.. (det er kanskje noe du gjørm det å skrive støtte innlegg, men ikke vanlige folk..) det er faktisk folk som ikke lar barna sine få viljen sin i alt. den som ikke vil den skal.. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Nå synest jeg at du begynner å bli litt for barnslig her.. (det er kanskje noe du gjørm det å skrive støtte innlegg, men ikke vanlige folk..) det er faktisk folk som ikke lar barna sine få viljen sin i alt. den som ikke vil den skal.. Jaha, da er det altså helt tilfeldig at dere begge har samme språk, skrivefeil og ...evt. dialekt? Og er helt enig med hverandre. Tilfeldigheter skjer jo, sant nok. Til dere begge (*s*): Jeg er ikke for at ungene skal få gjøre helt som de vil, men hva de skal ha på seg når de skal være fine, på en festdag hvor _alle_ skal ha det hyggelig, så synes jeg de skal ha medbestemmelsesrett. (Spurte arnica ungen om han hadde lyst på bunad først, tro?) Jeg forsto det ikke som alternativet gutten ville ha var slitte hverdagsklær, men pene, andre klær. Og da skjønner jeg ikke hva poenget skal være med å "få gutten til å gå med bunad". 0 Siter
Gjest Fulle 5... Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jaha, da er det altså helt tilfeldig at dere begge har samme språk, skrivefeil og ...evt. dialekt? Og er helt enig med hverandre. Tilfeldigheter skjer jo, sant nok. Til dere begge (*s*): Jeg er ikke for at ungene skal få gjøre helt som de vil, men hva de skal ha på seg når de skal være fine, på en festdag hvor _alle_ skal ha det hyggelig, så synes jeg de skal ha medbestemmelsesrett. (Spurte arnica ungen om han hadde lyst på bunad først, tro?) Jeg forsto det ikke som alternativet gutten ville ha var slitte hverdagsklær, men pene, andre klær. Og da skjønner jeg ikke hva poenget skal være med å "få gutten til å gå med bunad". SKAFF DEG ET LIV!! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 SKAFF DEG ET LIV!! "SKAFF DEG ET LIV!!" Oj, for et hardslående argument ;-) Har et liv, jeg. Ikke er jeg misunnlig på noen heller, og har råd til å kjøpe bunader om jeg skulle ha lyst til det. Beklager så mye å måtte skuffe deg. God helg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.