Gjest prinsesse og prinse mamma Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Her var det mange svar med mye synsing og troing :-) Jeg håper og tror jeg kan klare opp i noen av spørsmålene hvis flere enn meg syns at svarene i denne tråden er lite utfyllende. Jeg er utdannet barnevernpedagog og jobber på andre året som pedagogisk leder i barnehage. Som andre har skrevet her, så SKAL søkere med førskolelærerutdanning prioriteres foran andre så fremt det ikke er spesielle omstendigheter av typen at søkeren virker uegnet f.eks. Hvis en barnehage skal ansette en barnevernped. som pedagogisk leder, må den søke om dispensasjon, som noen andre her har nevnt. Dette er stort sett en ren formalitet. Dispensasjon gis for et år om gangen, men hvis samme person (barnevernped.) har jobbet i en stilling over flere år, kan man søke om å få ansette denne personen fast. Pedagogisk leder er den som har det øverste ansvaret på avdelingene i barnehagen og stillingen heter pedagogisk leder. Hvis avdelingen er så stor at det kreves flere pedagoger, så ansetter man en person i en førskolelærerstilling. Førskolelærerstillingen er da "under" ped.leder stillingen, men er med og har pedagogisk ansvar på avdelingen. Som barnevernpedagog i en ped.lederstilling har du KRAV på å bli lønnet som en førskolelærer. Jeg ble forsøkt "lurt", men fikk gjennomslag for mine rettigheter til slutt etter en telefon til FO :-) Spør gjerne om du lurer på noe mer :-) Jeg jobber i Oslo, og det er STOR mangel på førskolelærere i byen nå. Det er godt for oss barnevernpedagoger som har nubbesjans til å få relevant jobb. Takk for utfyllende svar:) Tror jammen jeg skal sende en søknad jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210251-kan-en-barnevernpedagog-s%C3%B8ke-p%C3%A5-f%C3%B8rskolel%C3%A6rerstilling/page/2/#findComment-1528702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Okei..Jeg spør fordi jeg ikke vet selv altså. Dette var nytt for meg. =) Men jeg kjenner flere som ikke har småbarnsped som er førskolelærer.. "Men jeg er sikker på at jeg ikke kan ansette en som ikke har utdannelsen førskolelærer som førskolelærer, dersom de ikke har en annen ped.utdanning og småbarnsped. i tillegg... " Ja, det er sant. Jeg trodde dette også gjald ped.ledere (det med førskolelærerutdanning) Men man kan søke om unntak hvis man ikke får noen søkere.. Det er klart - man kan få dispensasjon. Men da skal man ha søkt etter kvalifiserte minst tre ganger på seks måneder, og på minst to forskjellige steder hver gang. Så det er ikke gjort i en vips det heller Heldigvis får man si - det er viktig med kvalifisert personell! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210251-kan-en-barnevernpedagog-s%C3%B8ke-p%C3%A5-f%C3%B8rskolel%C3%A6rerstilling/page/2/#findComment-1528797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Det er klart - man kan få dispensasjon. Men da skal man ha søkt etter kvalifiserte minst tre ganger på seks måneder, og på minst to forskjellige steder hver gang. Så det er ikke gjort i en vips det heller Heldigvis får man si - det er viktig med kvalifisert personell! Hæ? Sikker..? Jeg kjenner flere som har blitt ansatt som førskolelærer uten å ha småbarnsped. selv om det var mange andre søkere.. Dette må jeg sjekke opp =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210251-kan-en-barnevernpedagog-s%C3%B8ke-p%C3%A5-f%C3%B8rskolel%C3%A6rerstilling/page/2/#findComment-1528837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hæ? Sikker..? Jeg kjenner flere som har blitt ansatt som førskolelærer uten å ha småbarnsped. selv om det var mange andre søkere.. Dette må jeg sjekke opp =) Det er ikke sikkert det er likt overalt da - men det er nå hvertfall sånn her 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210251-kan-en-barnevernpedagog-s%C3%B8ke-p%C3%A5-f%C3%B8rskolel%C3%A6rerstilling/page/2/#findComment-1528939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.