Gå til innhold

Den såkalt kløfrie ull / silke-blandingen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

32

• annegunn

23

• Atene

8

• nanna

3

Mest aktive i denne tråden

'Ikke på noe tidspunkt'?

*blek*

Men jeg er 34D til vanlig, og trives ikke helt med utviklingen. De bh'ene jeg brukte på slutten sist er allerede for små :(

Jeg har ikke likt utviklingen jeg heller (34A/B før jeg ble gravid første gang), men man lærer seg å leve med den.

Såvidt. Kan bare glemme å prøve å få skjorter som passer. Og kjoler som passer både oppe og nede...

Det går visst over for de fleste har jeg hørt. Jeg sluttet å amme den yngste for tre og et halvt år siden, så jeg tror ikke det går over her.

Du syke, syke kvinnfolk! ;)

Kjerring, heter det.

Man blir sånn når man har fylt 40, og synes det er viktig å være varm.

Jeg siterer moren min også, og synes det er godt sagt! Men jeg har ikke potteplanter på tv'en - ihvertfall ikke enda.

Kjerring, heter det.

Man blir sånn når man har fylt 40, og synes det er viktig å være varm.

Jeg siterer moren min også, og synes det er godt sagt! Men jeg har ikke potteplanter på tv'en - ihvertfall ikke enda.

Jeg er heldigvis fortsatt langt unna 40, og synes ennå det er teit med lue når det snør og slagstøvler når det regner. ;)

Annonse

Jeg har ikke likt utviklingen jeg heller (34A/B før jeg ble gravid første gang), men man lærer seg å leve med den.

Såvidt. Kan bare glemme å prøve å få skjorter som passer. Og kjoler som passer både oppe og nede...

Det går visst over for de fleste har jeg hørt. Jeg sluttet å amme den yngste for tre og et halvt år siden, så jeg tror ikke det går over her.

At det ikke skal gå over har jeg ikke rukket å bekymre meg over ennå...

Men det gjorde ihvertfall det med jentungen - egentlig er det merkelig hvor lite de forandret seg, selv etter en evighet med amming. Så det er vel håp.

Annonse

Vi bruker Joha sitt ulltøy med bomull på innsiden.

Ikke hør på de som sier at da mister dert hele effekten, for det gjør det ikke. Vår gutt blir klam og sutrete i bomull, men ikke med Joha-tøyet med bomull innside. Det er kjempebra.

Han har ikke fått diagnosen atopisk eksem enda, men han er i faresonen...

Gjest Tørr og varm

Ikke hør på de som sier at da mister dert hele effekten, for det gjør det ikke. Vår gutt blir klam og sutrete i bomull, men ikke med Joha-tøyet med bomull innside. Det er kjempebra.

Har ikke lest de andre innleggene....sier meg enig med deg.....det fungerer veldig godt på vår (har atopisk eksem....)

Takk for svaret! Hvor får jeg kjøpt Joha? Er det på babyutstyrsbutikker?

Jeg har en atopiker som bruker ull. Men vi bruker UBEHANDLEDE ullprodukter. Det kan hende det ligger noe der? Åtteåringen får angst bare jeg nevner ulltrøye, men jeg kjøpte ull/silke-undertøy fra Englebarn, og jeg har ikke hørt et pip om at det klør.

Ubehandlede.... kanskje det kunne være en tanke?

Kom på noe nå. Da han var baby brukte vi noen ullbodyer på han. De to første jeg kjøpte var i sånn naturhvit eller hva det heter, altså ikke farget. Og de tålte han greit. Så kjøpte jeg en blå.... Alle var av merke Janus, helt like, bortsett fra fargen. Og den blå... da skrek han og bar seg, jeg trodde ungen var syk, og oppdaget plutselig at hele magen og ryggen var full av små røde nupper!

Vekk med den blå bodyen, smøre med fuktighetskrem, på med bomull, og på noen timer var nuppene vekk.

Kanskje det er verdt et forsøk i allefall. Kan han ikke bruke den så kan jo søsteren i allefall overta.

Takk for tipset!

Gjest Kristine K.K.

Ikke bruk ull i det hele tatt, bruk heller alpakka. Det klør ikke, nupper ikke og er 7 ganger varmere enn saueull. Ungene elsker det.

Det blir også brukt i kuvøser til premature rundt i hele verden.

Fort gjort å strikke og kan brukes rett på kroppen, selvsagt.

Det mykeste og deiligste en kan tenke seg, ingenting slår alpakka!

Orker ikke ull på ungene lenger, og ikke på oss voksne heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...