Gå til innhold

Den såkalt kløfrie ull / silke-blandingen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bruk ull i det hele tatt, bruk heller alpakka. Det klør ikke, nupper ikke og er 7 ganger varmere enn saueull. Ungene elsker det.

Det blir også brukt i kuvøser til premature rundt i hele verden.

Fort gjort å strikke og kan brukes rett på kroppen, selvsagt.

Det mykeste og deiligste en kan tenke seg, ingenting slår alpakka!

Orker ikke ull på ungene lenger, og ikke på oss voksne heller.

Vet du hvor en får kjøpt ferdig undertøy i voksen størrelse i alpakkaull? Kunne tenkt meg det selv nå om vinteren.

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

32

• annegunn

23

• Atene

8

• nanna

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kristine K.K.
Skrevet

Vet du hvor en får kjøpt ferdig undertøy i voksen størrelse i alpakkaull? Kunne tenkt meg det selv nå om vinteren.

Nei, jeg er ikke sikker, men hva medå strikke det selv? Det er fort gjort egentlig, for alpakkaen kommer i mange forskjellig tykkelser, eller man kan strikke dobbelt tynn alpakka også. Det er bare helt utrolig mykt.

Vet at garnbutikken på tveita senter skal ha timesalg på alpakka i dag, for jeg skal i alle fall kjøpe :o)

Ellers har de også en nettbutikk. maudsgarn.no

Men kanskje du finner en som selger ferdig om du søker på nettet? Husker jeg fant en gang, men ikke hvor.

Alpakkas babysilk er jo helt fantastisk, da :o)

Skrevet

Takk for svaret! Hvor får jeg kjøpt Joha? Er det på babyutstyrsbutikker?

Jeg kjøper det i butikker med barneklær og babyutstyrsbutikker, ikke kjedebutikker.

Ville ikke kjøpt Cubus sitt ull/bomull-tøy, det er ikke like mykt, og det blir slarkete og rart etter vask.

Skrevet

Ubehandlede.... kanskje det kunne være en tanke?

Kom på noe nå. Da han var baby brukte vi noen ullbodyer på han. De to første jeg kjøpte var i sånn naturhvit eller hva det heter, altså ikke farget. Og de tålte han greit. Så kjøpte jeg en blå.... Alle var av merke Janus, helt like, bortsett fra fargen. Og den blå... da skrek han og bar seg, jeg trodde ungen var syk, og oppdaget plutselig at hele magen og ryggen var full av små røde nupper!

Vekk med den blå bodyen, smøre med fuktighetskrem, på med bomull, og på noen timer var nuppene vekk.

Kanskje det er verdt et forsøk i allefall. Kan han ikke bruke den så kan jo søsteren i allefall overta.

Takk for tipset!

Nøstebarn selger også ubehandlede ullklær, verd et forsøk. Litt dumt at det er så dyrt, men du kan jo prøve med ett plagg først? Og det kan jo hende at sønnen din reagerte på fargestoffet, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...