Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Straks er min permisjon over og lillebror skal være hos dagmamma mens jeg er på jobb. Lurer derfor på hvordan jeg forholder meg om dagmamma skulle bli syk.

Min arbeidsplass er en såkalt IA-bedrift. Dette innebærer bl.a at vi har mange egenmeldingsdager (24 tror jeg) som gjelder egen sykdom. I tillegg kommer vel de ti dagene som vi som foreldre har om barnet skulle bli sykt. Men hva om dagmamma er syk? Er det da av de ti dagene som brukes, selv om det ikke er barnet som er sykt, eller ??

Og et spørsmål til, de ti dagene som gjelder ved sykdom hos barnet, må de deles slik at mor og far tar ut fem dager hver?? Har aldri vært hjemme med sykt barn så jeg føler meg helt blank her....

Håper noen kan oppklare litt for meg:-)

Skrevet

Mor og far har inntil 10 dager hver når det gjelder sykt barn, og disse dagene kommer i tillegg til de dagene man kan skrive egenmelding (egen sykdom).

Disse dagene brukes ved barnets sykdom eller barnepassers sykdom.

Her i huset nærmer også permisjonen seg slutt. *Sukk* Vet jo at alt har en ende, men .... Lillesøster starter opp hos dagmamma rett over nyttår - så da begynner den virkelige hverdagen.

God advent!

klem fra

Skrevet

Mor og far har inntil 10 dager hver når det gjelder sykt barn, og disse dagene kommer i tillegg til de dagene man kan skrive egenmelding (egen sykdom).

Disse dagene brukes ved barnets sykdom eller barnepassers sykdom.

Her i huset nærmer også permisjonen seg slutt. *Sukk* Vet jo at alt har en ende, men .... Lillesøster starter opp hos dagmamma rett over nyttår - så da begynner den virkelige hverdagen.

God advent!

klem fra

Tusen takk for svar!

Jeg får vel hva man kan kalle en myk start i forhold til arbeidslivet igjen. Skal jobbe bare to dager før jeg går ut i juleferie og har da fri til over nyttår. Men det blir veldig vemodig å overlate lillemann til andre så mange dager for uka. Men priser meg lykkelig over flott dagmamma. Det er jo slett ikke hvem som helst man kan overlate gullene sine til heller da:-)

Og god advent til dere også

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...