Gå til innhold

Oppdatering om busen i nesa

Anbefalte innlegg

Gjest muligens småhysterisk

Som noen av dere kanskje husker hadde jeg et litt merkelig innlegg her for et par dager siden.

Det gjaldt min 1-åring som har noe i nesa.

Jeg trodde først at det var en buse, men etter to uker var den der fortsatt og rikket seg ikke av flekken.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få så mange svar på et så sært innlegg, men dere er virkelig snille!:)

Det var mange gode forslag å få; buse, ert eller annet fremmedlegeme, polypp, svulst..

Vel, vi var hos barnelegen i dag og det viser seg at det er noe så enkelt som at den "veggen" inne i nesa er litt oppsvulmet pga litt rød og irritert nese som visstnok kan forekomme i forbindelse med forkjørelser. Dermed står huden litt ut, men det er ikke noe inni der.

Noen har det slik alltid, sa legen.

Så da slapper jeg av igjen, men kommer nok alltid til å være.........

................

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210418-oppdatering-om-busen-i-nesa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, bar det inegn av oss som fikk rett, altså? ;-)

Bra det ikke var noe verre da!

Ja, det var deilig... Som nicket tilsier har jeg en lei tendens til å tro det verste.

Og nei, ingen hadde rett:) Men det var lurt å ta en tur til legen siden det sikkert ikke forsvinner med det første og jeg slipper å bruke jula til å pønske ut knep for å få ut den irriterende "busen":)

Er jo greit å få sjekket opp i det ihvertfall.

Når minsten her var ca.2 år, var hun tett i nesa lenge. Etter en stund begynte det å lukte dårlig også. Det var vanskelig å si om det kom fra munn eller nese, kjentes ut som om hun hadde veldig dårlig ånde.

Til slutt gikk vi til legen med det, da hadde det vel gått oppimot 2 mnd. Legen så det var noe der og henviste oss til spesialist.

Det tok ham 2 sek. Fram med pinsett og ut med greiene. Hun hadde da puttet biter av skumgummimadrassen sin opp i nesa. Dette hadde grodd fast og begynt å råtne. Det han trakk ut var vel ca.5 cm. langt.

Og vi hadde ikke fått med oss noe! Følte oss som kjipe foreldre da ja.

Når minsten her var ca.2 år, var hun tett i nesa lenge. Etter en stund begynte det å lukte dårlig også. Det var vanskelig å si om det kom fra munn eller nese, kjentes ut som om hun hadde veldig dårlig ånde.

Til slutt gikk vi til legen med det, da hadde det vel gått oppimot 2 mnd. Legen så det var noe der og henviste oss til spesialist.

Det tok ham 2 sek. Fram med pinsett og ut med greiene. Hun hadde da puttet biter av skumgummimadrassen sin opp i nesa. Dette hadde grodd fast og begynt å råtne. Det han trakk ut var vel ca.5 cm. langt.

Huffda, men man må jo nesten le av det i ettertid:) De merkeligste ting kan skje oss alle!

Gleder meg forøvrig til jenta mi er så stor at hun kan fortelle meg hvor hun har vondt, hva som er feil osv. Nå blir det jo bare vill gjettning føler jeg.

Annonse

Der klarte jeg ikke å la være å le ;) Det er sånt som er utrolig fælt når det står på, men som passer godt inn under en tale på podens bryllupsdag :)

Ja, det var deilig... Som nicket tilsier har jeg en lei tendens til å tro det verste.

Og nei, ingen hadde rett:) Men det var lurt å ta en tur til legen siden det sikkert ikke forsvinner med det første og jeg slipper å bruke jula til å pønske ut knep for å få ut den irriterende "busen":)

Hey! Jeg foreslo at nesa bare var opphovnet! :P

-ler- Bare en to-åring kan komme på den geniale ideen at biter hun river av madrassen, ja de skal jammen meg opp nesa!

Annonse

-ler- Bare en to-åring kan komme på den geniale ideen at biter hun river av madrassen, ja de skal jammen meg opp nesa!

Det luktet så grusomt at det å skulle gi henne en kos og en klem var noe vi helst ikke ville.

Hun synes jo selv hele saken var gøy hun. Da legen dro ut dette som hadde grodd seg fast og blodet sprutet, lo hun lenge og vel. Merkelig datter jeg har fått meg ;)

Det luktet så grusomt at det å skulle gi henne en kos og en klem var noe vi helst ikke ville.

Hun synes jo selv hele saken var gøy hun. Da legen dro ut dette som hadde grodd seg fast og blodet sprutet, lo hun lenge og vel. Merkelig datter jeg har fått meg ;)

Jeg skjønner at det var en grusom opplevelse for foreldrene, men man får trøste seg med at man har fått et oppfinnsomt barn ;)

Så bra dere fant ut av det da! Her går det i småperler i nesa... hvor mange ganger må gutten sjekka at perler virkelig sitter fast i nesa!?

Jeg hadde aldri den fascinasjonen av å stikke perler opp i nesa. Enten det, eller så var det bare at jeg ikke fikk det til. Men jeg sugde lenge og vel på en blyantspisser en gang, husker jeg :P

Så bra dere fant ut av det da! Her går det i småperler i nesa... hvor mange ganger må gutten sjekka at perler virkelig sitter fast i nesa!?

Her i gården har lillegutt på 1,5 år begynt å dytte mat i øret. Har begynt å lure på om han hamstrer opp for natta... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...