Gå til innhold

Hva får dine håpefulle til jul?

Anbefalte innlegg

Mine to på 5 og 7 år får ett stort og et lite sett med lego (stor Belville + liten Belville til 5-åringen og fotballbanen + en liten bionicle til 7-åringen), et klesplagg eller to, en bok hver (tror jeg) og en dvd på deling + julestrømpe med aktivitetsblad og godis i.

Høres det greit ut? Ettersom jeg er alene om dette så setter økonomien en stopper for de store utskeielser, ikke at de har bruk for noe stort heller for den del... :o) (Lego-fotballbanen er kjøpt til halv pris på salg i høst!)

De får pakker fra pappa og stemor også altså og fra tanter og onkler og "stesøskenbarn" og yopu name it, så det er ikke synd på dem, ble bare litt redd for at det skulle virke som om mamma var smågnien. Skjønt når jeg regner kjapt over blir det jo fort minst 600,- pr. barn da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210509-hva-f%C3%A5r-dine-h%C3%A5pefulle-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• org

2

• serendipity

2

• fei1365380229

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Eldstedatteren får ny mobil. Av julenissen får hun bh, hettegenser og noen t-skjorter.

Dette er ting hun trenger og ønsker seg.Skal se om jeg finner en joggebukse også. Men den skal være slik og sånn og jeg tror jeg får ta henne med til butikken en dag.

Mellomste får slalomdress og et brett. Av julenissen får han langunderbukser og slalombriller.

Minstejenta vet jeg ikke enda. Hun blir glad for alt. Hun titter i lekeblad og sier: Den ønsker jeg meg, den ønsker jeg meg, den ønsker jeg meg og den ønsker jeg meg. Så det skal nok bli lett å finne på noe til henne.

Eldstedatteren får ny mobil. Av julenissen får hun bh, hettegenser og noen t-skjorter.

Dette er ting hun trenger og ønsker seg.Skal se om jeg finner en joggebukse også. Men den skal være slik og sånn og jeg tror jeg får ta henne med til butikken en dag.

Mellomste får slalomdress og et brett. Av julenissen får han langunderbukser og slalombriller.

Minstejenta vet jeg ikke enda. Hun blir glad for alt. Hun titter i lekeblad og sier: Den ønsker jeg meg, den ønsker jeg meg, den ønsker jeg meg og den ønsker jeg meg. Så det skal nok bli lett å finne på noe til henne.

*Hehe* Den varianten med lekebladene i posten har jeg også tatt. "Ring rundt det dere ønsker dere" sa jeg.... Og fikk tilbake en katalog hvor så og si alt var ringet rundt! :o) Men de vet godt at man ikke kan få alt man ønsker seg da.

Annonse

Glemte å svare på spørsmålet. Ja klart det høres greit ut.

Julestrømpe får de her også. Og minstejenta har tenkt å holde seg våken hele natta, slik at hun kan se når julebukken kommer;)

Er det julebukken som legger gaver i strømpa hos dere?

Siden Squishy bare er fire måneder, så kjøpte jeg en rangle og en teddybjørn til han. Det fikk han så snart det var kjøpt, bare fordi vi trengte noen nye leker allikevel.

Han får masse annet av besteforeldre og slikt. Han vil nok aldri lide noen nød :)

Jeg og sambo har vurdert muligheten for å i framtiden bare ta en av de største pakkene fra svigers og påstå den er fra oss ;)

Poden på 6 år får tv-spill av oss + et par gaver til en hundre lapp. Og så får han end drøss med gaver av besteforeldre som tror han blir suuuuper lykkelig av sinnsykt masse og store gaver (med det resultat at han vil ha ennå mer neste år) *sukk* Tror jeg skrev noe om dette i fjor også.

Syntes barna dine får fine gaver jeg :-)

*Hehe* Den varianten med lekebladene i posten har jeg også tatt. "Ring rundt det dere ønsker dere" sa jeg.... Og fikk tilbake en katalog hvor så og si alt var ringet rundt! :o) Men de vet godt at man ikke kan få alt man ønsker seg da.

Jeg og søsteren min hadde en "vanlig ønskeliste", og en "bildeønskeliste". Bildeønskelista bestod av utklipp fra slike blader, nummerert etter prioritert og med små fotnoter. Skulle nesten fått premie for innsatsen ;)

Siden Squishy bare er fire måneder, så kjøpte jeg en rangle og en teddybjørn til han. Det fikk han så snart det var kjøpt, bare fordi vi trengte noen nye leker allikevel.

Han får masse annet av besteforeldre og slikt. Han vil nok aldri lide noen nød :)

Jeg og sambo har vurdert muligheten for å i framtiden bare ta en av de største pakkene fra svigers og påstå den er fra oss ;)

"Jeg og sambo har vurdert muligheten for å i framtiden bare ta en av de største pakkene fra svigers og påstå den er fra oss ;) "

*flire godt*

Annonse

Det høres da ut som de får masse fint til jul fra deg! Mine to hadde nok vært glade for såpass.

Fra pappaen og meg får ungene våre en Mp3-spiller hver, med alle cd'ene sine innlastet.

De får også en DVD hver + klær og en bok hver.

I tillegg har de fått kjøpe noe til hverandre, hhv dokkeklær og GameBoyspill (tilbud på Europris) som jeg egentlig har betalt.

de presangene var fine! Ingenting å lure på i det hele tatt.

Man blir litt redd for ikke å nå opp mot det far og stemor gir vet du, selv om jeg vet det er bare tull. :o) De gir forøvrig heller ikke sinnsykt dyre og svære ting.

Heldigvis blir ungene mine glad for alt de får, selv om Lille Frø var veldig diplomatisk forleden da hun nok tenkte på bursdagen sin da det ble litt mye klær og litt lite annet:"Du trenger ikke kjøpe bare klær til meg til jul da, mamma." :o)

Gjest mirakel*2?

Man blir litt redd for ikke å nå opp mot det far og stemor gir vet du, selv om jeg vet det er bare tull. :o) De gir forøvrig heller ikke sinnsykt dyre og svære ting.

Heldigvis blir ungene mine glad for alt de får, selv om Lille Frø var veldig diplomatisk forleden da hun nok tenkte på bursdagen sin da det ble litt mye klær og litt lite annet:"Du trenger ikke kjøpe bare klær til meg til jul da, mamma." :o)

hehe, smart unge.

Da jeg så beskrivelsen av det du skulle gi så jeg ikke noe problem i det hele tatt. Jeg synes det var kjempefine gaver. Det er nok gaver som faller i smak vil jeg tro. Ting trenger ikke å koste halve lønninga for at det skal fenge.

Gjest mirakel*2?

hehe, smart unge.

Da jeg så beskrivelsen av det du skulle gi så jeg ikke noe problem i det hele tatt. Jeg synes det var kjempefine gaver. Det er nok gaver som faller i smak vil jeg tro. Ting trenger ikke å koste halve lønninga for at det skal fenge.

jeg synes forøvrig at 600 kr er nok per barn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...