Gå til innhold

Hva får dine håpefulle til jul?

Anbefalte innlegg

hehe, smart unge.

Da jeg så beskrivelsen av det du skulle gi så jeg ikke noe problem i det hele tatt. Jeg synes det var kjempefine gaver. Det er nok gaver som faller i smak vil jeg tro. Ting trenger ikke å koste halve lønninga for at det skal fenge.

"Ting trenger ikke å koste halve lønninga for at det skal fenge."

Nettopp! Ungene ser jo ikke på prisen! Poden på 7 hadde sikkert blitt kjempefornøyd med et par bunker Pokemonkort, en Pokemonball eller to og et par pakker med Fist fighters (eller hva de nå heter) han! :o)

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• org

2

• serendipity

2

• fei1365380229

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Dette var nytt og annerledes for meg og jeg synes det er artig å høre nye juletradisjoner.

Hos oss er det julenissen. Er litt usikker nå i år for han har da blitt så gammel (10 år)han vil nå ihvertfall ha strømpe.

Vet ikke om det er min mor som begynte med. Ihvertfall noe jeg har med meg hjemmefra. Julebukken kommer natt til julaften med julegodter å legger i strømpa som henges opp på soveromsdøra. Julenissen kommer med gaver om kvelden. Skikken varierer vel litt fra hjem til hjem tenker jeg.

Gjest mirakel*2?

For min økonomi så holder 600,- pr. barn lenge. :o) Jeg har jo noen andre å kjøpe gaver til også.

vi gir ikke mer enn det og det er fra begge foreldrene. Jeg synes at det blir bare verre for hvert år som går, hvor mye en må legge ut på julepresanger. Jeg har aldri sett på 600 kr på presang som lite.

Gjest KariKruskakli

For min økonomi så holder 600,- pr. barn lenge. :o) Jeg har jo noen andre å kjøpe gaver til også.

Det er veldig bra ja i den alderen.

Hadde ikke brukt mer på de store barna mine heller jeg, hadde det ikke vært for at de trenger en del nå, som vi har utsatt til jul.

Datteren min ønsket seg ny mobil i fjor. Men fikk det ikke.Hun påstår hun har den mest gammeldagse mobilen i hele klassen, og det er nok riktigog det. Den skal jeg overta nå. Har aldri hatt mobil jeg.

Vet ikke om det er min mor som begynte med. Ihvertfall noe jeg har med meg hjemmefra. Julebukken kommer natt til julaften med julegodter å legger i strømpa som henges opp på soveromsdøra. Julenissen kommer med gaver om kvelden. Skikken varierer vel litt fra hjem til hjem tenker jeg.

Den gjør nok det.

Spennende for barna er det ihvertfall.

Annonse

Vi har alltid pleid å gi for ca kr 1000, til hver, men i år når jeg er alene er jeg kommet opp i over 2000,- til hver. Syns det er altfor mye, men de får det de ønsker seg + en del ting de trenger som de måtte hatt uansett, og da kan de like godt få det til jul.

Vi har to jenter, og i tillegg til gave fra oss skal de også ha gaver fra farmor - for 1000,- hver...

Så langt (og muligens akkurat så langt blir det) har vi kjøpt Sing-along og telefoner (slike på batteri som skal plasseres på rommene deres) (felles), liten prinsesselego, sminke og liten dukke til størstejenta og utstyr til babydukke og mixmaster til minstejenta.

Det er ikke noe de trenger akkurat nå, så jeg tror det blir 650,- inn på konto for hver av dem (som restjulegave fra farmor) og ingen stor gave fra oss nå. De merker det neppe, så får vi heller kjøpe noe til dem når de trenger det. Alternativt sette inn penger på konto.

Jeg synes du har en veldig sunn linje på julegavene, jeg!

Lillegutt på 1,5 år får en lekebrannbil, lekebil der det følger med klosser og noe tøy, han er så liten at han ikke bryr seg så særlig om julegaver :)

Mellomste som er 3 år får en babyborn med noe utstyr, et lekekjøkken fra fisher price og pyjamas, en fargebok og fargeblyanter. Storesøster er nemlig lei av at hun låner hennes blyanter :)

Elste som er 7 år får et brettspill hun ønsket seg, pyjamas og et smykke, glassmalingsett og en bratz og bratz cd'en.

Merry Christmas.. ho,ho,ho.. :)

Yngstejenta på 6 får mest sannsynlig et sminkebord (kanskje vi kjøper et lite, søtt bord på IKEA og fyller det opp selv med billig sminke osv.) Og dessuten et sett med pynteting - kjole og sko etc.

Gutten på 8 år får x-boks og et spill. En fryktelig dyr gave, men det får gå for denne gangen.

Stedatra (17) flytter i disse dager sammen med kjæresten sin, de mangeler støvsuger, så det får de. Dessuten en parfyme som hun har ønsket seg.

Jeg og søsteren min hadde en "vanlig ønskeliste", og en "bildeønskeliste". Bildeønskelista bestod av utklipp fra slike blader, nummerert etter prioritert og med små fotnoter. Skulle nesten fått premie for innsatsen ;)

Men tenk så snedig for mor og far!

Hørtes ut som flotte gaver!

Må ikke bruke en masse penger, bare for og ha brukt de.

Guttungen her skulle egentlig få møbler til rommet sitt til jul, men hele innflyttinga i det nye huset er utsatt pga noe gulv som må legges på nytt *sutre sutre*

Så han får flere småpresanger istedenfor.

Byggmester Bob leker, en eske med diverse oppi.

Sabeltanndvd, men det er bare fordi jeg glemte og avbestille den.

Byggmester Bob t.skjorte.

En byggesak hvor man skal bygge traktor, tror jeg da, impulskjøp på Ikea.

Han skulle egentlig også få nye vintersko, men det måtte jeg kjøpe når vi var i Bergen. For plutselig kom det 20 cm med snø, og han hadde bare joggesko. Så da ble det nye sko, dress og hansker.

Annonse

Jente 4 år: My little pony, stort tegnebrett, magnetisk sau

Jente 8 år: spill til playstation 2 med kamera, bukse, magnetisk sau, handsker

Gutt 11 år: spill til PSP, lue, handsker, Ringenes Herre DVDene på deling med han på 13 år.

Gutt 13 år: samme som gutt 11 år.

Det spiller da ikke noen rolle hva gavene koster - ikke vær redd for det. De er jo også så pass små at de ikke helt forstår verdien - de ser jo ofte bare antallet pakker. Jeg synes det høres ut som mange fine pakker :-)

Fra oss foreldre får de nok bare en ordentlig stor pakke, så blir det julestrømpe med noe små-lego pakke, bok og godteri (så har de noe å fordrive tiden med på morgenen).

I fjor var det så mye pakker at de ble lei av å åpne - de vil jo gjerne begynne å leke med det de pakker opp. Så i år har besteforeldre fått streng beskjed om hva vi ønsker oss - og at det ikke skal være masse dill-dall gaver i tillegg (da ønsker vi oss heller penger å sette på kontoen deres. Med gaver fra to sett besteforeldre, tanter, onkler, faddere, søster og oss blir det mange nok pakker.

Fine presanger, synes jeg!

Vi har ikke alt i boks ennå, men er vi heldige, ser lista slik ut:

Gutt 6,5 år: Slalåmutstyr (brukt - ikke fått tak i ennå), et pc-spill (ikke kjøpt ennå, brio-togskinner m/elektrisk lokomotiv (sammen med søstera på 4)

Jente 4,5 år: Slalåmutstyr (brukt - ikke fått tak i ennå), Josefine og gjengen p-spill, togsettet (sammen med storebror)

Jente snart to år: Duploklosser? vet ikke helt.....

Huff - dette var dårlige greier... Håper lista bedrer seg i løpet av helga!

Fine presanger, synes jeg!

Vi har ikke alt i boks ennå, men er vi heldige, ser lista slik ut:

Gutt 6,5 år: Slalåmutstyr (brukt - ikke fått tak i ennå), et pc-spill (ikke kjøpt ennå, brio-togskinner m/elektrisk lokomotiv (sammen med søstera på 4)

Jente 4,5 år: Slalåmutstyr (brukt - ikke fått tak i ennå), Josefine og gjengen p-spill, togsettet (sammen med storebror)

Jente snart to år: Duploklosser? vet ikke helt.....

Huff - dette var dårlige greier... Håper lista bedrer seg i løpet av helga!

Stakkars deg, du har myyyye igjen å kjøpe :)

Synes det var fine gaver, jeg!

Bella får det eneste hun ønsker seg av oss til jul - sånn diger My litle pony-sak med tutteflaske.

Hun får også noen klær, men det synes hun neppe er like spennende ;-)

Poenget må vel ikke være å gi dem dyre gaver, men gi dem noe de ønsker seg (forutsatt at de ikke har veldig dyre ønsker da...).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...